• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • چگونه سرعت ایندکس سایت خود را افزایش دهیم؟

چگونه سرعت ایندکس سایت خود را افزایش دهیم؟

نویسنده چگونه سرعت ایندکس سایت خود را افزایش دهیم؟
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
چگونه سرعت ایندکس سایت خود را افزایش دهیم؟

در این مقاله اشاره ی صریحی به روش های ایندکس شدن سایت میکنیم تمامی مراحل نامبرده شده در این مطلب به شما در ایندکس شدن بهتر سایتتان کمک خواهد کرد.و دلیل شماره گذاری آن ها ربطی به الویت این مراحل ندارد.

9 روش مفید برای ایندکس شدن سایتتان

 

1 - ایجاد اکانت گوگل وبمستر

مهم ترین قدم برای بهبود هر سایتی نصب یک آمارگیر قوی و همچنین ایجاد یک گوگل وبمستر می باشد.شما میتوانید سایت خود را به گوگل معرفی کنید واز بازدید ربات های گوگل به سایت خود مطلع شوید.

بررسی وضعیت روباتهای گوگل در سایت شما

 

2 - استفاده از Fetch as Google

شما در اکانت گوگل وبمستر میتوانید درخواست بررسی از سایت خود و صفحات مشخصی که میخواهید را ثبت کنید. که این کار به شناسایی صفحات جدید سایت شما کمک زیادی میکند.

برای ایندکس سایت از این طریق از نوار کناری و در بخش Health بر روی گزینه Fetch as Google کلیک کنید. آدرس مورد نظر خود را در باکس سفید رنگ وارد کرده و بر روی دکمه Fetch کلیک کنید. پس از بارگزاری مجدد صفحه وضعیت به Successful تغییر می یابد. در این زمان برای ثبت نهایی دکمه Submit to Index را بزنید.

استفاده از Fetch as Google برای ایندکس سایت

برای ایندکس سایت از این طریق شما دو گزینه پیش رو خواهید داشت، یا خود صفحه را بررسی میکنید یا آدرس مورد نظر با تمام لینکهای موجود در آن را. در هر ماه تنها 10 بار میتوانید از روش دوم و 2000 بار از روش اول برای ایندکس سایت استفاده کنید.

3 - سایت مپ یا نقشه ی سایت

نقشه ی سایت به عنوان نقشه ای برای  هموار کردن راه ربات های گوگل استفاده می  شوند که به آنها در پیدا کردن صفحات داخلی کمک زیادی خواهد کرد.شما میتوانید برای بهبود در ایندکس شدن صفحات خود یک نقشه ی سایت بسازید.

 

4 - لینک دهی در سایت

اگر صفحاتی که از نظر گوگل خوب هستند به شما لینک داده شده باشند گوگل به راحتی  صفحات شما را ایندکس میکند.برای انجام گرفتن این کار شما باید لینک سایت خود را در سایت های خارجی بگذارید یعنی لینک دهی خارجی کنید تا آن سایت ها به شما لینک مناسبی داشته باشند.

5 - فواید گوگل پلاس

برای بهبود ایندکس سایت خود یک گوگل پلاس بسازید و در قسمت About  آن سایت خود را معرفی کنید.این  شبکه به دلیل مورد توجه قرار داشتن گوگل تاثیر خوبی بر ایندکس شدن سایتتان می گذارد.همچنین شبکه های اجتماعی محبوب دیگر مانند: اینستاگرام ، توییتر ، لینکداین و ... می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

6 - تاثیر کد نویسی بر ایندکس شدن

اگر میخواهید صفحات سایتتان بهتر ایندکس شود باید از کد نویسی بهینه و مفید استفاده کنید. اگر میخواهید کد های HTML خود را بررسی کنید بهتر است به سایت  W3.org بروید و توسط ابزار چک کننده کد های خود را بررسی کنید. و رعایت نسبت متن به کد در این موضوع تاثیر خواهد داشت.

7 - افزایش سرعت برابر است با ایندکس بهتر

اگر نکته ی کاهش زمان در بارگذاری سایتتان را  رعایت فرمایید  میتوانید ایندکس بهتری داشته باشید. زیرا سایتی که بارگذاری سریع تری داشته باشد از نظر کاربرا محبوب تر است.

8 - لینک دهی داخلی

سعی کنید در مطالب خود از لینک های داخلی استفاده کنید و لینک دهی مرتب با مطالب خود بدهید.این لینک دهی باعث می شود که ربات های گوگل هنگام ایندکس کردن به صفحات دیگر سایت شما برود و زمان زیادی را در سایتتان بگذراند و این موضوع باعث بهبود در ایندکس سایتتان می شود.

9 - تولید محتوای مفید و با کیفیت

سعی کنید به طور مرتب در یک بازه زمانی مشخص مطالب مفید و جدیدی در سایت خود بگذارید . و گاهی مطالب قدیمی خود را تازه کنید این کار باعث جذب کاربران و همچنین ایندکس بهتر می شود.ربات های جستجوی گوگل نیز در این بازه زمانی وضعیت ایندکس سایتتان را به روز می کند.

در نهایت شما میتوانید با استفاده از پنل مدیریت گوگل وبمستر خود و بخش Index Status وضعیت ایندکس سایت خود را مشاهده کرده و تعداد صفحات ایندکس شده از سایت در گوگل را با توجه به تاریخ مشاهده کنید.

 

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

ده+5 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top