• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • چند نکته مهم در طراحی سایت

چند نکته مهم در طراحی سایت

نویسنده چند نکته مهم در طراحی سایت
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
چند نکته مهم در طراحی سایت

در این مطلب به نکات مهمی در رابطه با طراحی سایت می پردازیم. رعایت کردن این نکات می تواند رابط کاربری زیبا و راحت تری را در اختیار مشتریان شما و بازدیدکنندن وبسایتتان قرار دهد. انجام این نکات به مرور زمان و به روز رسانی آنها در نهایت به محبوب شدن و پربازدید شدن سایت شما کمک می کند.

در این مطلب به بررسی چندین موضوع برای داشتن یک سایت بهتر و پر بازدید می پردازیم

انتخاب یک دامین مناسب

نام دامین، آدرس اینترنتی وب سایت شما می باشد. تمامی وب سایت ها باید قبل از ورود به دنیای اینترنت و سایت، نام دامین داشته باشند. اگر شما برای ترویج و تبلیغ کسب و کار خود بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته اید، راهی سود آور وجود دارد، آن هم این است که قبل از طراحی سایت، نام دامنه ای انتخاب کنید که نزدیک به نام کسب و کار شما است، تا کاربران به محض دیدن نام دامین شما، دریابند که کار شما چیست و چه خدماتی ارائه می دهید. اما اگر بودجه کافی ندارید سود آورترین راه این است که نام دامینی انتخاب کنید که یک کلمه کلیدی را شامل شود. در این صورت وقتی مردم عبارت و کلمه خاصی را جستجو می کنند احتمال این که سایت شما نیز جزو نتایج جستجو باشد، بیشتر خواهد بود. از نامی استفاده کنید که با زمینه و اهداف کاری شما متناسب باشد.

رعایت استاندارد های طراحی

به استانداردهاي طراحي وب سايت توجه کنيد. در اينترنت وب سايت هايی وجود دارد که از بيش از 6 يا 8 فريم در صفحه استفاده کرده اند. استفاده از تکنيک هاي غير متعارف و عدم توجه به استانداردها هرچند ممکن است باعث زيبايي وب سايت شود، اما باعث ناراحتی برخي ديگر از بازديد کنندگان سايت خواهد شد.

سرعت بارگزاری سایت

هر روز به تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند افزوده می شود، اما این بدین معنی نیست که سرعت اتصال آن ها به اندازه سرعت اتصال شماست. تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده است که سرعت لود صفحه مهم ترین فاکتور رنکینگ می باشد. یک مشتری بالقوه علاقه و اشتیاق خودش را برای دیدن وب سایت شما از دست می دهد اگر بعد از چند ثانیه هیچ بخشی از سایت بالا نیاید. پس سایت خود را سبک و روان طراحی کنید تا بتوانید مشتریان و بازدیدکنندگان را راضی نگه دارید.

مطالب و محتوای سایت

درباره محتوای وب سایت خود فکر کنید. هر چقدر که وب سایت شما زیبا طراحی شده باشد چنانچه اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه ندهید، از شما رو برمی گردانند. کاربران به دنبال اطلاعات و محتوا به سایت شما آمده اند و وب سایت باید به آنها حس خوبی از یافتن اطلاعات درست، مفید و سهل الوصول همراه با زیبایی گرافیکی القا کند. در ارائه اطلاعات و توضیحات دست و دل باز باشید، شاید برخی از اطلاعات ساده ای که به نظر شما حائز اهمیت نیستند برای کاربران وب سایت شما بسیار جذاب باشند.

رنگبندی سایت

رنگ ها می توانند نقش مهمی در طراحی سایت شما داشته باشند. حتی بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید. رنگ ها بر قابلیت استفاده سایت تأثیر مهمی دارند. علاوه بر رنگ هایی که در کنار هم جلوه خاص و زیبایی را به سایت شما می بخشند، رنگ هایی هم وجود دارند که کاربران به محض دیدن آنها سایت شما را ترک میکنند. موارد ذکر شده تنها تعدادی از نکات مهم در طراحی سایت می باشد که هر چند ابتدایی، ولی بسیار کاربردی و پر اهمیت هستند که در عین سادگی بسیاری از صاحبان سایت به آن ها توجه نمی کنند. پس آن ها را حتماً جدی بگیرید و آنها را امتحان کنید. در پایان نتیجه را نسبت به حالت قبل مقایسه کنید و متوجه تأثیرات این نکات شوید.

بهینه سازی و سئو سایت

وب سايت شما باید براي موتورهاي جستجو بهينه شود. بهترين و کم هزينه ترين راه براي جذب مخاطب برای وب سايت شما، استفاده از کليک ارگانيک است. کليک ارگانيک يعني بازديدکنندگاني که با کليک برروي لينک وب سايت شما در موتورهاي جستجو به وب سايت شما آمده اند. اين نوع کليک کم هزينه ترين راه براي جذب بازديدکنندگان به وب سايت شماست. در حين طراحي وب سايت به اين موضوع توجه کنيد.

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top