• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • برسی اثر اینستاگرام بر روش زندگی کاربران آن

برسی اثر اینستاگرام بر روش زندگی کاربران آن

نویسنده برسی اثر اینستاگرام بر روش زندگی کاربران آن
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
برسی اثر اینستاگرام بر روش زندگی کاربران آن

صحبت از میزان تاثیری که اینستاگرام بر زندگی مردم گذاشته است، نیازمند تحقیقات علمی دقیقی است

برسی اثر اینستاگرام بر روش زندگی کاربران آن

 

امروزه شبکه اجتماعی که راهی برای ارتباط براقرار کردن است و می توان یک ارتباط از راه دور را داشته باشیم باعث محبوبیت این شبکه اجتماعی شده است .

یکی از محبوبترین شبکه اجتماعی نرم افزار اینستاگرام است.

و از انجایی که این برنامه تعداد کاربران و طرفداران خود را دارد مطمعنا شما هم یکی از این کاربران این نرم افزار می باشید.

حالا می خواهیم بدونیم این نرم افزار به کمک استوری که در اینستاگرام می توان گذشت تاثیری بر زندگی کاربران خود گذاشته است؟

ما در ادامه این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال را بدهیم و همچنین میزان تاثیر این نرم افزار را بر روی زندگی کاربران برسی کنیم.

 

 

برسی اثر اینستاگرام بر روش زندگی کاربران آن

 

 

 

بیشترین تحول که در زندگی کاربران  پدید آورده است

 

بیشترین تحولی که اینستاگرام بر روی زندگی کاربران خود انجام داده است قابلیت استوری است که با گذاشتن استوری می توان به مخاطبان خود یا فالوور ها نشان دهیم که مثلا ما در گران ترین رستوران شهر در حال میل کردن غذا هستیم یا سفرهای خارج از کشوری یا دورهمی و...

 

به طور مثال : تصمیم میگیرید با دوستان خود به کافه بروید وقتی که سفارش شما آماده شده است وبر روی میز قرار می دهند . قبل از اینکه شروع به میل کردن سفاراشات خود باشید با دوستان خود عکس از سفاراشات خود میگیرین و آن عکس را استوری می کنید در داخل پیچ خود و منتشر می کنید که دیگران هم آن را مشاهده کنند .

 

حتی ممکن است قبل از اینکه شما به کافه رسیده باشید در طول مسیر از خود و دوستان خود عکس گرفته باشین یا حتی فیلم گرفته این که آن هارو فورا در قسمت استوری خود قرار داده باشید.

 

این کار شما باعث میشود که به کاربران خود یا مخاطبان اجازه دیدن حریم شخصی خود را داده باشید.

درسته هر لحظه از زندگی با ارزش است و شما تمامی لحظه های خود را منتشر می کنید که  شاهد این لحظه های با ارزش شما باشند و دیگران آن را  مشاهده کنند و یا نظراتی به زندگی شما بدهند.

و همچنین شما با این کار باعث می شوید که با نشان دادن موقعیتی که در آن قرار گرفته این به همه نشان دهید با رفتن به یک کافه و یا رستوران و سفرو... که شما چقدر ثروتمند و لاکچری هستیند.

 

 

بیشترین تحول که در زندگی کاربران  پدید آورده است

 

 

 

کلیپ های کوتاه

 

خیلی چشمگیر است که بدانید وقتی قصد دارید از کسی به مدت کوتاه یک فیلم تهیه کنید خیلی تغییر می کند مثلا لحن صحبت کردنش را تغییر می دهد یا با چهره آرایی و یا حتی رفتارشان هم تغییر می دهند .

 

یعنی اینکه آنان یک نقاب به صورت خود میزنند و وارد به شبکه اجتماعی می شود. در حالی که احساس اصلی خود را پنهان می کنند از مخاطبان خود و در حال بازی کردن و گول زدن مخاطبان و کاربران خود هستند.

 

و در هر دو حالتی که برای دیگران منتشرکردین شاید از خود بپرسید آیا همانطور که در آن تصاویری که از خودم گرفتم و استوری کردم یا آن کلیپ هایی که با دوستانم گرفتم آیا واقعا خوشحال بودم و یا آیا از آن لحظات شاد لذت برده ایم؟ و یا حتی همانطوری که در کلیپ ها نشان میدادم از خودم که داره بهم خوش میگذره واقعا بهم خوش گذشته است؟

 

 

کلیپ های کوتاه

 

 

 

پذیرش اسنپ چت اینستاگرام

 

جالب است که بدانید شبکه اجتماعی اینستاگرام قبل از اینکه قابلیت استوری را داشته باشد اسنپ چت بوده است و همانطور که به یاد دارید این برنامه اسنپ چت اجازه میداد به کاربران خود یک تصویر به صورت موقتی ارسال کنند برای مخاطبین خود.

اما پس از مدتی اینستاگرام تحقیق خود را در زمینه افزایش و یا کاهش تعداد کاربران با اضافه کردن اسنپ چت شروع کرد و متوجه شد که کاربران از این قابلیت اینستاگرام حساس شدند و زیاد مورد محبوبیت قرار نگرفته است .

این اتفاق دقیقا موقعی رخ داد که کمپانی اینستاگرام تصمیم گرفته بود این قابلیت استوری را به قابلیت های دیگر خود اضافه کند.

و امروزه این قابلیت استوری مورد محبوبیت واستقبال مردم قرار گرفت و کاربران به صورت شبانه روزی از آن استفاده می کنند.

 

 

 

پذیرش اسنپ چت اینستاگرام

 

خصوصیت استوری در اینستاگرام

 

از آنجایی که خصوصیت های اینستاگرام این است که شما تصویر یا کلیپ خود را به مدت زمان 24 ساعت می تواند در پیچ خود بماند و مخاطبان و کاربران آن را مشاهده کنند . می توان گفت هدف اینستاگرام برای ساخت استوری این بوده که لحظات گذاری کاربران مانند زمانی که شما در حال نقاشی کشیدن یا در حال میل کردن از نوشیدنی خود هستیند و در اینستاگرام ثبت شوند و یا برای دیگران منتشر کنید.

 

  

                                                                                    خصوصیت استوری در اینستاگرام

 

 

خصوصیت استوری

 

همانطور که می دانید با قرار دادن استوری شما لایکی از کاربران یا مخاطبان خود دریافت نمی کنید.

بلکه فقط ثبت لحظات خود را به مدت زمان 24 ساعت به اشتراک گذاشته ایند.

علاوه بر این شما وقتی استوری در داخل پیچ خود قرار می دهیند تعداد کسانی که پیچ شما رو دیدن را مشاهده می کنیند ولی کاربران خود متوجه تعداد نفراتی که استوری شما رو مشاهده کردن را نمی توانند ببینند.

یکی از بلاگرهای معروف در فضای مجازی

 

لیزا گاشه (Lisa Gachet)

 

لیزا گاچت (Lisa Gachet)، از فشن بلاگرهای معروف اهل پاریس و از فعالان پروژه DIY یا همان ‌Do It Yourself است و به طور تخصصی در زمینه مد و فشن و طراحی استایل فعالیت دارد. او مطالب و عکس‌های جالب و زیبایی را در زمینه لایف استایل، سبک پوشش شخصی خود و نحوه ترکیب لباس‌ها و رنگ‌های مختلف از طریق وبلاگ شخصی یا صفحه اینستاگرامش که در زیر مشخص شده، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

ولی با همه این توضیحات همیشه در مصاحبه هایشان می گویند زندگی من با آن چیزی که فالوور های من در حال تماشا هستند متفاوت است.

 

 

یکی از بلاگرهای معروف در فضای مجازی

 

 

 

مدیر پژوهشی روانشناسی رسانه درموضوع آسیب های شبکه اجتماعی آقای دکتر پاملا روتلیج در این زمینه گفته است :

 

این امر که تعداد بیشتری از کاربران به آن علاقه دارند این است که با قرار دادن استوری در داخل پیچ خود هدف آنان این است که تا از لحظه از زندگی روزمره خود با منتشر کردن عکس یا کلیپ به مخاطبین خود نشان می دهند که در چه موقعیتی هستن ودر حال چه کاری هستند.

اما آقای دکتر پاملا روتلیج به این موضوع اینگونه پرداخته است که می گویند: با قرار دادن استوری های مختلف در پیچ خود حس حسادت کردن دیگران را نسبت به استوری که گذاشتن بیدار می کنند.

و این کار به مفهوم این است که آنان به خودشناسی نرسیده اند و هنوز آنطور که باید و شاید خودشان را دوست ندارند و حتی ممکن است از لحاظ عاطفی کم بود داشته باشند که نیاز داشته باشند که دیگران به آنان محبت یا نظرات مثبت برایشان ارسال کنند و منتظر تعریف و تمجید از سوی دیگران هستند و به دیگران این اجازه را می دهند تا ارزش آن ها را تعیین کنند .

 

 

جالب است که بدانید بر اساس تحقیقات و پژوهش هایی که در سال 2018 بر روی تمامی شبکه های اجتماعی انجام داده اند نرم افزار اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی میان تمامی شبکه های دیگر را به خود اختصاص داده است .

چرا که باعث از بین بردن اعصاب و روان کاربران خود می شود . شاید این تحقیق برای کاربران این شبکه اجتماعی  مسخره به نظر برسد  اما تمامی تاثیرات این شبکه ی اجتماعی کم کم و به مرور زمان در ضمیر ناخودآگاه کاربران برای از بین بردن اعصاب و روان آن ها تاثیر گذار خواهد بود . علاوه بر این استفاده ی بیش از اندازه از اینستاگرام باعث ایجاد افسردگی در کاربران می شود .

 

 

مدیر پژوهشی روانشناسی رسانه درموضوع آسیب های شبکه اجتماعی آقای دکتر پاملا روتلیج در این زمینه گفته است :

 

 

 

کلام آخر

 

متاسفانه طرفداران اینستاگرام  که در سن های کمتر از 25 سالگی می باشند در طی روز نیم ساعت از تایم با ارزششون را با نرم افزار اینستاگرام می گذارند.

و بالای 25 سالگی روزانه بیش از 24 دقیقه در فضای اینستاگرام هستند.

و آن %80 که در فضای مجازی هستند در حال استوری قرار دادن در پیچ خود هستند.

 

شبکه ی اجتماعی اینستاگرام به صورت خیلی مرموز کار می کند و دوست ندارد که کاربران سر از کار آن دربیاورند برای نمونه برای برخی از کاربران این سوال مطرح شده بود که ترتیب استوری های اینستاگرام که در بالای صفحه می آید بر چه اساس می باشد ؟

اما اینستاگرام برای درز این سیاست کاری خود هیچ وقت اطلاعاتی را در این زمینه بروز نداده بود تا جایی که ناگزیر شد تا مبنای قرار گرفتن ترتیب استوری ها را شرح دهد و آن جا بود که متوجه شدیم زمانی که بازدید یک کاربر از پیج یکی از فالورهای خود در اینستاگرام بیشتر باشد استوری آن شخص اول از همه نمایش داده می شود و ترتیب سایر استوری ها نیز بر این اساس می باشد.

 

 

 

 

 

زمان آن رسیده است که دست از گول زدن خودمان برداریم و این حقیقت را با تمام وجود خود درک کنیم که با گذاشتن استوری در اینستاگرام تنها به دنبال ترغیب حس حسادت دیگران و تایید و تمجید از سوی آن ها هستیم و این بدین معنا است که ما هنوز خودمان را به عنوان یک انسان نشناخته ایم و خودمان را دوست نداریم از این رو بهتر است به جای تلف کردن وقت خود با گذاشتن استوری و به جای منتظر بودن برای هر نوع تمجید و تاییدی کمی به فکر این باشیم که چطور باید خودمان را دوست داشته باشیم و قبل از همه چطور خودمان ، خودمان را تایید کنیم تا بتوانیم با دوست داشتن خود دیگران را نیز از صمیم قلب دوست داشته باشیم.

 

 

کلام آخر

 

  • برچسب ها :

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

ده+5 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top