• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • چگونه از شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کارمان استفاده کنیم؟؟؟

چگونه از شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کارمان استفاده کنیم؟؟؟

نویسنده چگونه از شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کارمان استفاده کنیم؟؟؟
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
چگونه از شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کارمان استفاده کنیم؟؟؟

در شبکه های اجتماعی ، داشتن استراتژی موضوع قابل اهمیتی محسوب می شود و بدون آن نمی توان نتایج عالی از شبکه های اجتماعی بدست آورد! اگر می خواهید کسب و کار خود را وارد شبکه های اجتماعی کنید؛ یا می خواهید به وسیله آن کارتان را توسعه داده و تعاملات بیشتری داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.

شبکه های اجتماعی یکی از ارکان اصلی ارتباطات در قرن حاضر به شمار می‌روند و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از تاثیر پذیری آن برای ارتقا کار خود کمک بگیرند .

اگر  از شبکه های اجتماعی به درستی استفاده کنید، به شما در ارتباط با مشتریان خود ، گسترش کسب و کار و حتی ارتباطی پایدار با مشتریان فعلی شما کمک خواهد کرد. البته این موضوع را از یاد نبرید که این شبکه ها نباید گمراه کننده باشند.

آیا انتشار یک مطلب در فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام دشوار است؟ به خودی خود انتشار یک مطلب در این شبکه‌ها کار سختی نیست اما باید توجه کنید که کسب و کار شما نیاز به یک استراتژی شفاف در این زمینه دارد تا مطمئن شوید که زمان را هدر نداده اید یا در بدترین حالت، سهواً باعث ایجاد اثری منفی بر کسب و کار خود نشده اید .

 

حال 5 نکته  که به بهبود استراتژی های شبکه های اجتماعی ما کمک می کند را با هم مرور می کنیم .

 

 

1 - هدف های خود را شناسایی کنید

همانطور که برای آغاز یک کسب و کار اولین قدم تعیین نوع و شکل فعالیت است ، پس در شبکه های اجتماعی نیز باید بدانید که به دنبال چه هدفی هستید .

شبکه های اجتماعی در رسیدن شما به اهداف کسب و کارتان چه نقشی دارند؟ آیا با کمک آن می خواهید کسب و کارتان را معرفی کنید؟ یا می خواهید با مشتریان بالقوه ارتباط داشته باشید؟ یا وفاداری خود را به مشتریانتان ثابت کنید؟

یک یا دو هدف اصلی را برای کار خود در نظر بگیرید و با توجه به این اهداف در شبکه های ثبت نام کنید. اگر می خواهید هم زمان چندین هدف را با هم به دست بیاورید احتمال دست نیافتن به همه آن ها بیشتر می شود.

 

2 - اهدافی را برگزینید که بتوانید همه ی آن ها را بررسی کنید

اهدافی را انتخاب کنید که بتوانید در طی زمان آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. اهداف موفق اهدافی هستند که مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان باشند. برای مثال اگر هدف شما افزایش دسترسی به مشتریان بالقوه است، باید در هر هفته مشتریان جدیدی را جذب کنید. یا اگر تمرکز شما بر روی شناخته تر شدن کارتان است باید به دنبال افزایش بازدید در شبکه‌های اجتماعی باشید.صرف نظر از هدف، زمان را فراموش نکنید. حتی اگر سالانه 75 درصد کسب و کار شما شناخته شده تر باشد باید توجه کنید که بهترین اهداف نیز تاریخ انقضا دارند.

 

3 - مشتریان خود را بشناسید

شبکه های اجتماعی موفق توانایی این را دارند که با مخاطبان مناسب ارتباط داشته باشند. برای انجام این کار باید بدانید که می خواهید چه محدوده ای از مخاطبان را جذب کنید. اگر کسب و کار شما برای مردان رده سنی  25-18 سال جذاب است، باید توجه کنید که مطالب و تبلیغات شما برای این گروه از افراد باشد. پس وقتی محصولات یا خدمات شما مختص محدوده کوچکی از این رنج سنی است؛ تبلیغات برای تمام افراد بین رده سنی 18-65 سال، هدر دادن هزینه و زمانتان است.

 

4 - هیچ گاه رقیبان خود را فراموش نکنید

نکته جالب در مورد شبکه های اجتماعی این است که می توانید به صورت نامحسوس رقبای خود را زیر نظر داشته باشید.

چند رقیب خود را انتخاب کنید و فعالیت هایشان را زیر نظر بگیرید.

آیافعالیت آن ها جدی هستند ؟ آیا مطالب طنز می گذارند؟ آن‌ها چگونه از پس تفاوت های فرهنگی بر می آیند؟ آیا درباره محصولات دیگر نیز صحبت می کنند؟

برای مثال اگر کار شما فروش محصولات و تجهیزات فنی است، آیا رقبای شما بر روی عملکرد محصولات خود تمرکز می کنند یا به صورت ساده عکس هایی خلاقانه از ویژگی های محصولات را منتشر می کنند؟

میزان باز خورد مطالب، لایک‌ها، نظرات یا اشتراک گذاری مجدد آن مطلب را در نظر بگیرید این ها  می تواند نشان دهنده موفقیت آن مطلب باشد. با این بررسی ها می توانید متوجه شوید که چه نوعی از مطالب و سبکی برای شبکه اجتماعی شما و ارتقا کسب و کارتان مناسب است.

سبک و شیوه خود را انتخاب کنید. شیوه ای را انتخاب کنید که متناسب با مخاطبان شما باشد و بتوانید به راحتی با آن فعالیت خود را آغاز کنید. فیس بوک، توییتر و اینستاگرام تنها شبکه های اجتماعی فعال نیستند. اگر به دنبال رونق کسب و کار خود هستید بهتر است لینکدین را فراموش نکنید؛ یا اگر حوزه کاری شما مد و فشن است، بهتر است در پینترست نیز فعال باشید، البته اگر مخاطبین شما ایرانی هستند در حال حاضر بهترین گزینه شبکه اینستاگرام است!

 

5 - برای محتوای خود برنامه دقیقی داشته باشید

در نهایت همیشه به یاد داشته باشید که محتوایی ارایه کنید که درجه اول باشد. محتوای تولیدی شما همیشه ارتباط مستقیمی با کار شما دارد و می توانید از آن برای انتقال پیام و هدف خود به مخاطبان استفاده کنید. تنها به فروش محصولات خود فکر نکنید بلکه توجه کنید که می توانید محصولات خود را به زندگی مشتریان خود و مشتریان بالقوه اضافه نمایید. با استفاده از فیلم ها، راهنما و دیگر آموزش های مختلف به مشتریان خود آنچه که می توانید را ارایه دهید.

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top