• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • خدمات پس از فروش و سرویسهای مشتری

خدمات پس از فروش و سرویسهای مشتری

نویسنده خدمات پس از فروش و سرویسهای مشتری
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 3 از 5
خدمات پس از فروش و سرویسهای مشتری

اصطلاح خدمات پس از فروش اشاره به مجموعه فعالیت هایی مشخص دارد که به واسطه انجام آنها اطمینان از رضایتمندی مشتریان حاصل میگردد

خدمات پس از فروش / سرویسهای مشتری

مشتری تمام دارایی هر تجارتی است.یک روند فروش موفق تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا سطح رضایت مشتریان خود را افزایش داده و به این طریق مشتریان دوباره از سیستم خرید کنند.

اما خدمات پس ار فروش چه معنی دارد؟

اصطلاح خدمات پس از فروش اشاره به مجموعه  فعالیت هایی مشخص دارد که به واسطه انجام آنها اطمینان از رضایتمندی مشتریان از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط سازمان، حاصل میگردد.

کلیه نیازها و درخواست های مشتریان شما باید به واسطه خدمات پس از فروش در اختیار آنها قرار بگیرد تا مشتریان شروع به انتشار صحبتهای خوشایند و مثبتی در مورد شما و محصولاتتان کنند.در یک روند صحیح و واقعگرایانه ،کلمات مثبتی که توسط مشتریان شما در مورد محصولات یا خدمات شما مطرح میشود ،نقش بسیار مهمی در تبلیغات برند و محصول شما دارد.

خدمات پس از فروش مطمئن میشود که محصول و خدمات شما انتظارات مشتری را برآورده میکند یا از آن هم بیشتر است.

خدمات پس از فروش همچنین شامل فعالیت هایی به منظور یافتن سطح رضایتمندی مشتریان میشود.

خدمات پس از فروش یک بخش حیاتی برای مدیریت فروش است و نباید نادیده گرفته شود.

چرا خدمات پس از فروش؟

برای هر تجارتی خدمات پس از فروش مهمترین نقش را در راستای رضایتمندی مشتریان و حفظ  آنها ایفا میکند.این بخش مشتریانی وفادار را میسازد.

مشتریان به برند و محصول شما ایمان می آورند با مجموعه شما یک رابطه طولان مدت برقرار میکنند.آنها در مورد سازمان شما و محصولاتتان صحبتهای مثبتی میکنند و رضایت خود را به دیگران اعلام میکنند.

مشتریان راضی و خوشحال شما افرادی بیشتر را ،برای تجارت شما ،به عنوان مشتری مهیا میکنند و در نهایت درآمد سازمان یا شرکت به صورت تساعدی افزایش می یابد.

خدمات پس از فروش نقش محور اصلی جهت تقویت رابطه بین سازمانها و مشتریان را دارد.

 

تکنیکهای خدمات پس از فروش

 سیستم  فروش حرفه ای همواره نیازمند است تا در دسترس مشتریان خود باشد حتی بعد از قرارداد و فروش.هرگز تماس های مشتریان را رد نکیند.

برای ایجاد حس خوب در مشتریان با آنها حتما تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنند که شما خود را موظف به ارائه خدمات پس از فروش میدانید.

خدمات پس ار فروش چه معنی دارد

مشتریان خود را به اندازه ای که نیاز دارند پشتیبانی کنید

به مشترین خود در نصب و راه اندازی ،نگهداری محصولی که از شما خریده اند و یا حتی در روش استفاده از محصول ،کمک کنید.

به عنوان مثال در مورد فروش لب تاپ ،سیستم فروش یا فروشنده باید مطمئن شود که ویندوز روی لب تاپ به درستی نصب شده و مشتری به راحتی و بدون هیچ مشکلی میتواند از لب تاپ استفاده کند و به اینترینت وصل شود و یا مثلا فروشنده یک تلفن همراه باید مطمئن شود که سیم کارت مشتری به درستی در گوشی موبایل فعال شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

این فرایندها در واقع توسط خدمات پس از فروش انجام میشود.

پشتیبانی مشتریان

هر محصولی که شکسته شده و در شرایطه بدی قرار دارد به سرعت باید توسط سیستم خدمات پس از فروش شما تعویض شود.

مشتریان خود را اذیت نکنید و به آنها سخت نگیرید.به شکایات آنها گوش کنید و بگذاربد مشتری با شما راحت باشد.

نظر سنجی در سیستم خدمات پس از فروش

در وب سایت شرکت حتما بخشی به منظور دریافت شکایات مشتریان ایجاد کنید.

هر مجموعه موفقی حتما باید یک راه تماس رایگان ،به منظور دریافت شکایات ،پیشنهادات و درخواستها در اختیار مشتریان خود قرار دهد.مسئول بخش گارانتی یا خدمات پس از فروش باید در سریعترین زمان ممکن پاسخگوس درخواستهای مشترین باشد.مشکلات و شکایات مطرح شده توسط مشتری در بخش خدمات پس از فروش باید به سرعت پیگیری شود.

بازخورد مشتریان خود را از محصولات و خدمات پس از فروش دریافت کنید.

دریافت بازخورد و مطلع شدن از میزان رضایتمندی مشتریان ،به مجموعه شما کمک میکند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و فرایندهایی را که باعث افزایش رضایتمندی مشترین میشود در دستور کار قرار دهید.

از مشترین خود بخواهید که قراردادهای مربوط به ارائه خدمات پس از فروش AMC را با شما امضا کنند.

قراردادهای پشتیبانی و خدمات پس از فروش یا AMC  در واقع توافقی بین یک سازمان یا شرکت و مشتری است که سازمان را موظف به ارائه خدماتی مشخص در بازه زمانی معین شده میکند.با این کار به مشتریان خود اطمینان بیشتری بدهید.

ارائه خدمات پس از فروش AMC

سیاست های تعویض محصول در سیستم خدمات پس از فروش سازمان باید کاملا شفاف و به نفع مشتری شما باشد.

مشتری که برای تعویض محصول به سازمان یا شرکت مراجعه میکند باید دقیقا با همان برخوردی که هنگام خرید محصول با او داشتید مواجه شود .مشتری در واحد خدمات پس از فروش همچنان ارزشمند است. با مشتریانی که در خواست تعویض محصول را دارند به بهترین شیوه ممکن برخورد کنید و بهترین پیشنهادات را به آنها بدهید.

 

مواردی که در بالا مطالعه فرمودید ترجمه مستقیم از سایت managementstudyguide.com (ارائه دهنده مطالب استاندارد در حوزه مدیریت) بود .

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، شما را دعوت میکنیم که ار سری نرم افزارهای تحت وب سانیار طراحی و توسعه شرکت ایده آفرین که اولین سری نرم افزاری تحت وب در حوزه مدیریت خدمات پس از فروش ، گارانتی و تعمیرات در ایران را تولید نموده دیدن فرمایید،  نرم افزار خدمات پس از فروش سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت گارانتی سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت تعمیرات تحت وب

 

 

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top