• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • خدمات پس از فروش ، کلید رضایتمندی مشتریان

خدمات پس از فروش ، کلید رضایتمندی مشتریان

نویسنده خدمات پس از فروش ، کلید رضایتمندی مشتریان
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
خدمات پس از فروش ، کلید رضایتمندی مشتریان

مشتریان دارایی و سرمایه های هر کسب و کار هستند. بخش فروش علاوه بر جذب مشتریان جدید باید تمام تلاش خود را در جهت رضایت و حفظ مشتریان قدیمی انجام دهند.

مشتریان دارایی و سرمایه های هر کسب و کار هستند. بخش فروش علاوه بر جذب مشتریان جدید باید تمام تلاش خود را در جهت رضایت و حفظ مشتریان قدیمی انجام دهند. ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت، یکی از پارامترهای تأثیر گذار در این امر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خدمات پس از فروش چیست ؟!

خدمات پس از فروش شامل فرایندهای مختلفی است که شما را از رضایتمندی مشتریان نسبت محصولات و خدماتتان آگاه میسازد. همچنین آگاهی از اینکه محصولات و خدمات شما در حد انتظار مشتریان است و یا در سطح پایین و یا بالاتری قرار دارد.

شما می توانید از نیاز ها و خواسته های مشتریان جهت ارتقا محصولات و خدماتتان مطلع شوید. در حال حاضر این روند نقش مهمی در شکل گیری برندها دارد.

خدمات پس از فروش شامل فعالیت های مختلفی برای پیدا کردن اینکه آیا مشتری با محصولات شما خوشحال است یا خیر؟ به همین دلیل است که می گوییم خدمات پس از فروش جنبه حیاتی مدیریت فروش است و نباید نادیده گرفته شود.

 

خدمات پس از فروش چیست

 

چرا خدمات پس از فروش؟

همانطور که گفتیم خدمات پس از فروش نقش مهمی را در رضایت مندی و حفظ مشتری ایفا می کند و موجب به وجود آمدن مشتریان وفادار می شود.

مشتریان ابتدا به نام تجاری شما اعتماد می کنند و مدت زمان طولانی را با سازمان شما در ارتباط هستند. درباره مجموعه و محصولات شما نیز با دوستان خود صحبت می کنند. در نتیجه یک مشتری راضی و خوشحال تبدیل به افراد بیشتری می شود و در نهایت درآمد بیشتری را برای سازمان شما به ارمغان می آورد.خدمات پس از فروش نقش اساسی در تقویت ارتباط مستمر بین سازمان و مشتریان دارد.

 

چرا خدمات پس از فروش

 

تکنیک های ارائه خدمات پس از فروش:

* بخش فروش باید با مشتریان حتی پس از معامله نیز ارتباط برقرار کنند، هرگز تماس خود را با مشتری قطع نکنید.

* زمانی که مدتی پس از فروش با آنها تماس گرفتید، هنگام صحبت با آنها دوستانه تر و با شوخ طبعی صحبت کنید.

* به آنها این اطمینان را بدهید که هر کجا با مشکلی مواجه شدند شما آماده کمک رسانی به آنها هستید. سعی کنید تا مشتریان شما تجربه کارکرد با یک محصول خاص رو امتحان کنند. شما باید مطمئن باشید که مشتریان بدون هیچ مشکلی و به راحتی از محصول شما استفاده می کنند.

* هر محصولی که به دلیل شرایط آسیب پذیر و به خاطر سهل انگاری مشتری به مشکل خورده نباید بلافاصله توسط مجموعه و یا نمایندگان فروش شما رد شود. به صحبت ها و شکایات مشتری گوش دهید و در نهایت سعی کنید مشکل را با رضایت مشتری به نتیجه برسانید. 

*یک بخش در وب سایت سازمان خود ایجاد کنید که مشتریان بتوانند شکایت و نظرات خود را ثبت کنند. هر سازمان باید راه های ارتباطی جهت اینکه مشتریان بتوانند با آنها تماس بگیرند و در مورد پرسش های خود بحث کنند داشته باشند. کارشناسان باید سریعا در مورد حل مشکلات مشتری اقدامات لازم را انجام دهند. مشکلات باید بلافاصله حل شود.

* بازخورد مشتریان را از محصولات و خدماتتان ارزیابی کنید، این کار به سازمان کمک می کند تا مشتریان را بهتر بشناسید و تغیرات لازم را برای رضایت مشتری به همراه داشته باشید.

* سیاست های مالی باید شفاف و به نفع مشتری باشد. مشتری که برای مبادله می آید همه چیز باید به همان شیوه ای که اولین بار به او وعده داده شده ارائه داده شود. با او صحبت کنید و به او بهترین گزینه ها را پیشنهاد دهید.

 

 

تکنیک های ارائه خدمات پس از فروش

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، شما را دعوت میکنیم که ار سری نرم افزارهای تحت وب سانیار طراحی و توسعه شرکت ایده آفرین که اولین سری نرم افزاری تحت وب در حوزه مدیریت خدمات پس از فروش ، گارانتی و تعمیرات در ایران را تولید نموده دیدن فرمایید،  نرم افزار خدمات پس از فروش سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت گارانتی سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت تعمیرات تحت وب

 

منبع:managementstudyguide

 

در صورت مورد توجه بودن و استفاده از مطلب فوق  ،  لطفا در بازنشر آن از ما حمایت نمایید  و مطلب را با ذکر منبع درج کنید. چنانچه هرگونه سوال ، ابهام و یا نظر دیگری در این مورد دارید می توانید در قسمت دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top