• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • چگونه برنامه نویس شویم (قسمت دوم)

چگونه برنامه نویس شویم (قسمت دوم)

نویسنده چگونه برنامه نویس شویم (قسمت دوم)
نویسنده : مهندس پریسا آبرومند
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
چگونه برنامه نویس شویم (قسمت دوم)

در مطلب قبلی (چگونه برنامه نویس شویم ؟ ) اشاره ای به روش های یادگیری سریع تر برنامه نویسی داشتیم. در این مطلب به ادامه ی مطالب قبل میپردازیم و امیدواریم در روند یادگیری زبان برنامه نویسی جدید مدنظرتان تاثیر مفیدی داشته باشد.

ادامه ی موارد آموزش برنامه نویسی:

 

7-خواندن یک کتاب درباره ی زبان برنامه نویسی موردنظر

اگر چندین کتاب مدنظرتان دارید با توجه به پس زمینه ای که از زبان برنامه نویسی خود دارید کتاب موردنظرتان را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید در اینترنت از کتاب های رایگان و آنلاین و به روز استفاده کنید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که قبل از خرید کتاب مدنظرتان به تاریخ انتشار آن توجه کنید و کتاب هایی که نسخه های جدید از زبان برنامه نویسی  شما را دارند انتخاب کنید.

اما خواندن کتاب های قدیمی نیز میتواند تا حدی  به یادگیری و آشنایی با زبان برنامه نویسی به شما کمک کند ، شما می توانید با تحقیقات آنلاین در اینترنت به نسخه های جدیدتر این کتاب ها دسترسی داشته باشید.

8-تماشای سخنرانی ها و دوره های سازمان های برنامه نویسی

شما میتوانید با شرکت در دوره های آنلاین و ویدئو هایی که در دسترس مردم قرار میگیرد سطح خود را بالا ببرید. علاوه بر تماشای این سخنرانی ها و آموزش های علمی شما میتوانید به سخنرانی هایی که به دنبال کارگاه های ثبت هستنند و همچنین مذاکرات کنفرانس ها و پادکست(podcsts) ها در این باره توجه کنید.قرار گرفتن در بحث های مرتبط به زبان برنامه نویسی موردنظر خود میتواند یکی از بهترین راه حل ها برای یادگیری باشد . این روش خیلی بهتر از تماشای تلوزیون است که میتواند گامی لغزنده در روند یادگیری باشد.

9- خواندن کد های مشابه و مثال هایی از زبان برنامه نویسی

در بسیاری از کتاب ها نمونه کد ها و مثالهایی از زبان مدنظر شما میزنند که میتوانید آن ها را مطالعه کنید. همچنین اجرای نمونه کد در روزتا (rosetta) و تغییر و اجرای آنها و پیش بینی تغییراتی که در کد وارد می کنید کمک بسیار زیادی در روند یادگیری شما دارد.

10- خواندن کد های تولید شده

جستجو در GITHUB نیز تمام شکل های پروژه های مرتبط با زبان برنامه نویسی شما را داراست . این سایت بر اساس محبوب ترین پاسخ ها دسته بندی شده و شما میتوانید با مراجعه به GITHUB مشکلات خود را پیدا کنید.اگر شما در حال طراحی یک پروژه ی OPENSOURCE هستید میتوانید با تعامل با جامعه GITHUB و پست های IRC  مشکلات خود را بیابید.

11- پیدا کردن بهترین ابزار

همانطور که شما در حال یاد گیری یک زبان برنامه نویسی جدید هستید از کاربران با تجربه تر درباره ی محیط های توسعه ی کدنویسی خود بپرسید و یک ویرایشگر متن خاص و یا یک  IDE  دارای پشتیبانی جهانی استفاده کنید . و این EDITORE را از نظر مدیریت وابستگی ، قالب بندی ، FUZZING  و تست کد در اکوسیستم زبان موردنظر خود بررسی کنید.

12- حفظ شور و اشتیاق خود

شروع به کار با یک زبان برنامه نویسی جدید کار آسانی است اما کسی در آن ماهر و توانا می شود که سفری طولانی داشته و در طول این سفر بسیار آموزش و یادگیری داشته و از زبان خود و تجربیات آن زبان به دیگران کمک کرده و به آن ها آموزش می دهد و برای حفظ سرگرمی خود مطالعه ی آزاد درباره ی بر نامه نویسی داشته باشید و روحیه ی خود را از دست ندهید و با تلاش مستمر و علاقه به کار خود به موفقیت های بسیار بزرگ در این زمینه دست پیدا کنید.

این قسمت آخر این مطلب بود امیدواریم که بخشی از سوالات و نیاز های شما در این مطلب بوده باشد.

قسمت اول : چگونه برنامه نویس شویم؟

قسمت دوم : چگونه برنامه نویس شویم؟

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top