• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • چگونه برنامه نویس شویم

چگونه برنامه نویس شویم

نویسنده چگونه برنامه نویس شویم
نویسنده : مهندس پریسا آبرومند
    امتیاز کاربران : 5 از 5
چگونه برنامه نویس شویم

آیا شما تصمیم به یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید دارید؟ برای شروع چه باید کرد؟ آیا کسانی که تصمیم به یادگیری یک زبان برنامه نویسی دارند ، به چه چیزهایی نیاز دارند؟ در این مقاله به چندین راه برای یادگیری سریع و بهتر برنامه نویسی اشاره می کنیم.

چند راه برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی

قبل از اینکه این مقاله را بخوانید بدانید که  یادگیری زبان برنامه نویسی برای هر شخص متفاوت خواهد بود . شاید این مقاله نیاز های برخی را رفع نکند و شاید برخی تمام نیاز های یادگیری خود را در این مقاله بیابند.

حال به موارد مورد نظر اشاره می کنیم :

1 – مقایسه با زبان های برنامه نویسی مشابه

به عنوان اولین آموزش درباره ی یک زبان برنامه نویسی و یا خواندن یک کد در اولین مرحله در ابتدا سعی کنید هر بخش از برنامه را حدس بزنید و سپس بررسی کنید آیا حدستان درست بوده یا خیر . اگر یادداشت برداری به شما در یادگیری کمک میکند همین حالا یک برگه بردارید و سه نکته را یادداشت کنید:

  1. کدهایی که برایتان آشنا هستند و طبق انتظار شما عمل میکنند.
  2. کد هایی که برایتان آشنا هستند اما برخلاف انتظارات شما عمل می کنند.
  3. و در آخر کد هایی که به طور کامل برایتان جدید هستند.

این سه نکته ی بالا هنگامی که یک قطعه برنامه  را میبینید  حالت هایی است که امکان دارد با آن روبرو شوید.

به عنوان مثال اگر یک تمرین را بخواهید با rust  اما با پیش زمینه ی برنامه نویسی C و پایتون انجام دهید . آکولاد در لیست اول قرار میگیرد که شبیه Boolean  رفتار میکند . ماکرو در rust  مانند مورد دوم عمل خواهد کرد و در آخر ساختار کلی برنامه اشاره به مورد سوم دارد.

اگر شما  این سه مورد را همیشه با خود داشته باشید میتوانید در برنامه نویسی پیشرفت قابل توجهی کنید . حتی در هنگام آموزش به دیگران میتوانید ضعف خود را با کمک این لیست متوجه شوید و قسمت های نا مفهوم برنامه را برای خودتان قابل فهم کنید و به این روش مهارت های بیشتری کسب کنید.

2- خواندن قوانین رسمی زبان برنامه نویسی

اگر شما تمام قوانین زبان برنامه نویسی را میخوانید دقت کنید که قبل از رد شدن از آن تمام قوانین را یکبار استفاده کنید این کار شما را از اطلاعات مرجع زبان برنامه نویسی مورد نظرتان بهرمند میسازد.

نگران نباشید ! شاید خواندن این قوانین و مطالعه ی آن برایتان خسته کننده باشد ، اما نیازی به حفظ کردن آن نیست . شما می توانید با مراجعه به اینترنت این قوانین را برای خود یاد آوری کنید.پس وقت خود را صرف حفظ کردن آن نکنید.

3-دراینترنت جستجو کنید

جستجو یکی از بهترین راه ها برای تبدیل خطا ها به اطلاعات است و یکی از بهترین شیوه برای یادگیری محسوب می شود. هنگامی که در کد خود با یک خطا روبرو می شوید به نظرتان عجیب و منحصر به فرد است اما با جستجو ی این خطا در اینترنت با عکس این موضوع روبرو خواهید شد.

به عنوان مثال: اگر یک خطا می گوید : :invalid argument exception"error on line 53"  که یعنی از آرگومان نامعتبری استفاده کرده اید.باید برای پیدا کردن راه حل و نتایج بهتر برای آن ، این جمله را در اینترنت سرچ کنید. به یاد داشته باشید که بعد از علامت نقل قول : توضیحی از خطای شما قرار دارد . کافیست این جمله را جستجو کنید. حتی میتوانید این خطا را به عنوان یک مطلب در سایت خودتان بزارید این مطلب از نظر سئو بسیار قوی خواهد بود و همچنین شاید این مشکل سوال خیلی ها باشد . پس  از خطا هایتان نترسید و به دنبال راه حل بگردید.

3-برای جلب حمایت جامعه با آن همکاری کنید

این کار واقعا در پیش برد برنامه نویسی به شما کمک خواهد کرد شاید هنگام نوشتن برنامه ی ارسال به پیچیدگی خاصی برخورده باشید. در شرایطی اینچنین که سرچ کردن دیگر به شما کمک نمی کند میتوانید با عضویت در کانال هایی مانند  IRC  و یا  SLAK مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارید به آن ها ایمیل بزنید و مشکلاتتان را بیان کنید ، سوالات آن ها را نیز مطالعه کنید مطمئنا این سوالات بعد ها به شما کمک بسزایی در حل مشکلات برنامه نویسیتان بکند. فقط سعی کنید در این کانال ها سوالات بی ربط و پیش پا افتاده نکنید زیرا این کار باعث کندی در روند پاسخگویی خواهد شد . همچنین سعی کنید سوالات خود را به طور مختصر و خلاصه بیان کنید . شما اینگونه میتوانید با جهان نیز در ارتباط باشید ، چیزی که یک  برنامه نویس واقعا به آن نیاز دارد.

5-نوشتن برنامه های پیش پا افتاده مانند بازی

برای تمرین یک مفهوم جدید در برنامه نویسی با استفاده از یک مفهوم کلی یک برنامه ی ساده و بازی مانند بنویسید. سعی کنید هر بار کد خود را اصلاح و تمیز کنید و تمرکز خود را روی این مورد بگذارید اینگونه میبینید هر بار تعداد خطاهایتان کمتر می شود . اگر شما برنامه ی پازل را در پروژه های ROSETTA و یا EULER را دیده باشید میتوانید با الگو گیری از آن مشکلات خود را بیان کنید و جواب های آن را با کد خود مطابقت دهید.

6- استفاده از کد های آماده در برنامه نویسی

اگر چه نوشتن یک برنامه ی بازی برای اولین بار برایتان دشوار به نظر می رسد. اما با استفاده از یک کد سخت می توانید خود را در محیط واقعی تر آن برنامه ببینید. و دچار چالش های آن بشوید.یکی از بهترین راه برای یادگیری دچار شدن به همین چالش های سخت می باشد  که میتوانید تجربه های عالی کسب کنید و کاربرد های جدید زبان برنامه نویسی خود را کشف کنید.

ادامه ی این موارد را در مطلب بعدی خواهیم گذاشت . امیدوارم این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شود.

قسمت اول : چگونه برنامه نویس شویم؟

قسمت دوم : چگونه برنامه نویس شویم؟

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top