• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • طراحی سایت چند زبانه با پلاگین وردپرس

طراحی سایت چند زبانه با پلاگین وردپرس

نویسنده طراحی سایت چند زبانه با پلاگین وردپرس
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
طراحی سایت چند زبانه با پلاگین وردپرس

اگر سایت فروشگاهی دارید و قصد فروش جهانی محصولات خود را دارید یا حتی سایت های اطلاع رسانی و شرکتی و مایل به دیده شدن در سطح جهانی هستید؛ وردپرس افزونه های بسیار قدرتمندی برای طراحی سایت چندزبانه دارد که میتواند در سئو سایت شما نیز اثرات مثبتی داشته باشد.

انواع پلاگین چندزبانه کردن وردپرس

از لحاظ سبک ترجمه 2 نوع پلاگین برای چندزبانه کردن سایت های وردپرسی موجود است. نوع اول آنها برای ترجمه از سرویس های مترجم مثل گوگل ترنسلیت استفاده میکند که ممکن است بعضی ترجمه ها مدنظر شما نباشد و نوع دوم به شما اجازه وارد کردن متن دلخواه را میدهد که ممکن است کمی وقت گیر باشد ولی کاملا اصولی و باب میلتان خواهد شد.

از لحاظ شیوه ترجمه نیز چند مدل وجود دارد.

- همه زبانها در یک پست
- یک زبان در هر پست
- برخی افزونه ها از شبکه مالتی سایت وردپرس استفاده میکنند و به هرکدام از سایتها یک زیان اختصاص میدهند سپس سایت دلخواه را به زبان دلخواه متصل میکنند.
- سایتهای کاملا جداگانه تولید میکنند و از طریق قالب آنها را به هم مرتبط میکنند. برخی برای جداسازی از ایجاد ساب دامین استفاده میکنند برخی دامنه های جدا. در این مدل میتواند طراحی سایت هر زبان متفاوت باشد.

عده ای از سئوکاران بر این عقیده اند که چند زبانه کردن سایت بدلیل ایجاد چند نسخه از محتوای سایت به زبانهای گوناگون که در گوگل بطور جداگانه ایندکس میشوند و در بعضی از موارد با ایجاد یک کش از محتوا؛ در سئو سایت تاثیر مثبتی دارد.

1. پلاگین WPML وردپرس

قویترین افزونه چندزبانه کردن وردپرس WordPress Multi Language است ولی برای استفاده از آن باید ماهیانه مبلغی را پرداخت کنید که باتوجه به امکانات و قدرت آن، سبک بودن و سرعت لود بالای افزونه بسیار بصرفه می باشد.

این پلاگین زبانهای مختلف را برای هر پست ایجاد میکند. در نسخه معمولی آن میتوانید منوها، برچسب ها، دسته بندی ها را ترجمه کنید ولی در نسخه کامل امکان ترجمه ابزارک ها، پوسته ها و افزونه ها را نیز خواهید داشت.

2. پلاگین nLingual وردپرس

این افزونه که به تازگی منتشر شده است کاملا رایگان بوده و شیوه ترجمه آن به این صورت است که برای هر ترجمه یک پست را ایجاد کرده سپس به یکدیگر لینک میکند. با استفاده از این پلاگین شما در انتخاب بین ساب دامین یا استفاده از پسوند در URL آزاد خواهید بود.

 

3. پلاگین Multilingual Press وردپرس

این افزونه دو نسخه رایگان و پولی دارد که ورژن رایگان آن به شما اجازه میدهد سایتهای مختلف از یک شبکه را به هم متصل کنید و از هرکدام آنها برای نمایش یک زبان جداگانه استفاده کنید. این امکان بسیار جالب است که وقتی این سایتها بوسیله این افزونه بهم متصل میشوند؛ میتوانید با مراجعه به ویرایش نوشته، ترجمه های مختلف از متن خود را ملاحظه کرده و به دلخواهتان تغییر دهید.

 

4. پلاگین qTranslate وردپرس

پس از نصب این افزونه در قسمت افزودن نوشته های وردپرس به تعداد زبانهایی که انتخاب کرده اید کادر عنوان و افزودن متن جدید در زیر هم قرار خواهد گرفت که در هنگام تایپ یک متن ترجمه آن به زبانهای مختلف نیز درج خواهد شد که از همانجا قادر به ویرایش آن خواهید بود.

فقط اگر در وردپرس شما، چند نویسنده بر روی ترجمه متون کار میکنند این افزونه مناسب طراحی سایت شما نخواهد بود.

نصب یک پلاگین چندزبانه یک تغییر بزرگ در طراحی سایت به حساب می آید و برای یافتن بهترین نوع آن که هم با قالب سایت هم دیگر پلاگین های نصب شده همخوانی داشته باشد و در سئو سایت نیز بهبود ایجاد کند بهتر است یکی یکی آنها را نصب کرده و بر روی وردپرس خود امتحان کنید.

این افزونه ها بطور قابل ملاحظه ای دیتابیس شما را دچار تغییر میکنند پس بهتر است قبل از آزمایش ابتدا از پایگاه داده وردپرس نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top