• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل (قسمت دوم)

بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل (قسمت دوم)

نویسنده بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل (قسمت دوم)
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به معرفی 4 مورد از الگوریتم های گوگل پرداختیم، حال 4 مورد دیگر را مورد بررسی قرار میدهیم شما با توجه به این نکات در طراحی سایت خود مطمئنا قادر به بهبود سئو سایت تان میشوید. با ایده آفرین همراه باشید.

5- مرغ مگس خوار

برخلاف دو الگوریتم پاندا و پنگوئن، مرغ مگس خوار تاثیری در رنکینگ سایت شما ندارد و برای این تعبیه شده که گوگل بتواند با سرعت بیشترعبارات جستجو شده توسط کاربران را تجزیه و تحلیل کند و نتایج دقیق تری را در اختیار کاربران قرار دهد. همانطورکه میدانید سرعت و دقت زیاد از خصوصیات بارز پرنده مرغ مگس خوار میباشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

هنگامیکه شما کلمه ای را در گوگل جستجو میکنید مرغ مگس خوار دست بکار شده و مترادف های آن را پیدا کرده و با توجه به مفهوم آن بهترین نتایج را به شما نشان میدهد.

برطبق آمار 59% استفاده کنندگان اینترنت از موبایل استفاده میکنند و در موبایل قابلیت جستجو براساس صدا نیز امکان پذیر میباشد که همین امر باعث استفاده بیشتر کلمات محاوره ای برای جستجو شده است. گوگل بخوبی مرغ مگس خوار را برای این موضوع بهینه سازی کرده است و هنگام معرفی مرغ مگس خوار اعلام کرد که: "شما میتوانید از موبایل استفاده کنید..."

در طراحی سایت برای بهینه سازی و سئو سایت براساس الگوریتم مرغ مگس خوار کافیست روی کلمات مورد جستجو توسط کاربران بیشتر تمرکز کنید. در حقیقت مطالب سایت خود را بیشتر باتوجه به نیازهای کاربران بنویسید و برای کاربران محتوا تولید کنید نه گوگل!

 

6- کبوتر

این الگوریتم نیز به بهینه سازی جستجوی کاربران مربوط میشود به این صورت که با خوشه بندی سایتها براساس موضوعات آنها و دسته بندی صفحات وب و چگونگی طراحی سایت آنها، سرعت و دقت نتایج نشان داده شده به کاربر را در گوگل بالا میبرد.

الگوریتم کبوتر گوگل

علاوه براین گوگل در این الگوریتم به نتایج محلی و تجاری اهمیت بیشتری داده است و پارامترهای مسافت و موقعیت جغرافیایی را مدنظر قرار داده.

به این صورت که مثلا شما وقتی کلمه "رستوران" را در گوگل جستجو کنید ابتدا رستورانهای اطراف محل شما را نمایش میدهد. این قابلیت میتواند بسیار کارآمد باشد. البته گوگل اعلام کرده که فعلا فقط در آمریکا این قابلیت امکانپذیر میباشد و صرفا برای جستجوهای با زبان انگلیسی.

گوگل برای اطلاعات دراین مورد از Google Map و Google Bussiness استفاده میکند به همین دلیل ثبت محل تجاری شما در نقشه گوگل میتواند به میزان نمایش شما در نتایج تاثیر بگذارد.

نحوه عملکرد دقیق تر الگوریتم کبوتر به این صورت است که مطالب را درون خوشه ها و به اصطلاح قفسه هایی جایگذاری میکند و پس از اینکه شما کلمه ای را در گوگل جستجو میکنید کبوتر درون این خوشه ها جستجو میکند و پس از انتخاب، آن را به شما نمایش میدهد یا به اصطلاح به آن نوک میزند که هرچه تعداد این نوک زدن ها بیشتر باشد PigeonRank آن صفحه بیشتر میشود و در جستجوهای بعدی در صفحات بالاتر قرار میگیرد.

 

7- موبایل گدون

این الگوریتم نیز براساس نیازهای جدید کاربران گوگل و با توجه به استفاده بیشتر آنها از موبایل ها و تبلت ها برای جستجو راه اندازی شده است به این صورت که اگر طراحی سایت شما قابلیت نمایش در موبایل ها و تبلت ها را دارا باشد به اصطلاح همان قابلیت واکنشگرا بودن سایت یا Responsive که باعث محبوب تر بودن سایت شما و کارایی بهتر برای کاربران موبایل و تبلت میشود رتبه سایت شما از نظر گوگل بالا میرود و برای سئو سایت بسیار عالی میاشد. درغیر این صورت با کاهش رتبه مواجه خواهید شد.

این فیلتر اضافه شده به گوگل سایتهای بزرگ بسیاری را با مشکل مواجه کرد و باعث شد آنها به آن لقب موبایل گدون (Mobilegeddon) برگرفته شده از لغت آرماگدون را بدهند. آرماگدون در واژه نامه های آمریکایی بصورت نبرد نهایی میان حق و باطل در آخرالزمان ترجمه شده است!

الگوریتم موبایل گدون گوگل

روشهای بهینه سازی سایت با توجه به الگوریتم پنگوئن:

- حتما سایت خود را واکنشگرا یا رسپانسیو کنید.
- از استفاده از عواملی که در گوشیها تبلتها بخوبی نمایش داده نمیشوند مثل فلش خودداری کنید.
- استفاده مناسب ازفونت با بزرگنمایی خوب برای نمایش بهتر در گوشیها و تبلتها که کاربر نیاز به بزرگنمایی نداشته باشد.
- لینک ها را با فواصل بیشتر نسبت به صفحات کامپیوتر قرار دهید تا برای انتخاب با انگشتان دست مناسب تر باشند.

نکته حائز اهمیت درمورد این الگوریتم این است که از نسخه موبایل به جای واکنشگرا کردن سایت استفاده نکنید زیرا بزرگترین مشکل بوجود آمده تکراری تشخیص دادن مطالب از نظر گوگل و ضرر به سئو سایت وبطبع کاهش رتبه سایت شما خواهد شد.

 

8- پیج لایوت

این الگوریتم با توجه به شکایات زیادی که کاربران سایتها به گوگل در مورد تبلیغات بیش ازحد و خسته کننده داشتند به وجود آمد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای یافتن محتوای یک سایت مجبورید بسیاری از سایتهای تبلیغاتی را مرور کنید تا به محتوای موردنظر خود برسید.

از این پس گوگل با این سایتها به طور جدی برخورد میکند و کاملا از لیست جستجوهای خود حذف خواهد کرد.

الگوریتم پیج لایوت گوگل

البته بطورکلی تبلیغات جزء جدانشدنی از اینترنت و دنیای تجارت خواهد بود و گوگل بطور کلی با تبلیغات مخالف نمیباشد بلکه هدف اصلی گوگل این است که کاربر بتواند بدون اسکرول کردن صفحه به متن اصلی شما دسترسی داشته باشد و در سایت شما سردرگم نشود.

البته بهتر است بدانید که اسلایدرها و عناصر ساخته شده با جاوااسکریپت مورد هجوم این الگوریتم نمیباشند، مگر استفاده بیش ازاندازه از پاپ آپ ها. حتی اگر شما یک تبلیغ بصورت ماهرانه داخل هدر سایت خود ایجاد کنید نیز ازنظر گوگل مشکلی ندارد.

پس اگر سایت شلوغی دارید که پراز تبلیغات است هرچه زودتر دست بکار شوید و طراحی سایت خود را برطبق Page Layout گوگل بهینه سازی کنید.

بطورکلی هرچه شما طراحی سایت کاربرپسندانه تر و باکیفیت تری داشته باشید دیگر نگرانی درمورد بروزرسانی الگوریتم های گوگل ندارید و مطمئنا رتبه سایت شما با این بروزرسانی ها تغییر نمیکند و سئو سایت شما پیشرفت خواهد داشت. زیرا تمام سعی گوگل این است که کاربران با نتایج واقعی تر و بهتر مواجه شوند و تمام سعی خود را برای شناسایی سایت های متخلف و کم محتوا و خارج کردن آنها از عرصه اینترنت به کار میگیرد.

قسمت اول بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

22-12 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top