• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • 7 راه ایجاد محتوای مناسب برای سئو

7 راه ایجاد محتوای مناسب برای سئو

نویسنده 7 راه ایجاد محتوای مناسب برای سئو
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
7 راه ایجاد محتوای مناسب برای سئو

مباحث زیادی پیرامون درج محتوای مناسب برای بهبود سئو سایت وجود دارد با این حال یکی از مهمترین نکاتی که کمتر مورد توجه قرار میگیرد انتشار و ویراستاری صحیح و مناسب محتوای سایت است. در این مقاله سعی میکنیم ابتدا به این موضوع بپردازیم که چرا محتوای تکراری و کوتاه مشکل آفرین است و سپس راهکارهایی برای آن ارائه دهیم.

باتوجه به روشهای زیادی که در این زمینه وجود دارد کاربران اغلب به دنبال روشهای هستند که بتوانند بهترین تاثیر را روی سایت خویش بگذارند. هنوزم بین کارشناسان سئو و افراد فعال در این زمینه بحث و اختلاف نظر وجود دارد که:
آیا محتوای تکراری باعث جریمه شدن توسط گوگل میشود یا نه؟
پاسخ دقیق به این سوال تقریبا شبیه افسانه شده، با این حال به دلیل اهمیت آن نمیتوان آن را نادیده گرفت و حتی موضوعی مهمتر از محتوای تکراری یا خیلی کم وجود دارد که همیشه سئو سایت شما را تهدید میکند. 

اگر شما محتوای تکراری خود را خلاصه کنید باعث تباهی سایت شما میشود چون لینک های یک سایت روی همدیگر تاثیر میگذارند!!

با توجه به این موضوع که گوگل به صفحات مختلف از یک دامنه رنک نمیدهد و فقط تعدادی از آنها را انتخاب میکند به این صورت که یک روز گوگل یک صفحه از سایت شما را انتخاب میکند و روز دیگر صفحه ای دیگر را، پس ترافیک موثر سایت خود را از دست میدهید.

نتیجه میگیریم وقتی شما صفحاتی زیادی با محتواهایی کوتاه دارید در عمل روبات گوگل برای رنک دهی به صفحات سایت شما با مشکل مواجه میشود.

 

1-لینک های داخلی سایت

باید به لینک هایی که بین صفحات داخلی خود برقرار میکنید دقت زیادی داشته باشید و هرگز به صفحه ایی بی ربط به موضوع، لینک داخلی ندهید.

مثلا شما یک سایت فروش کالا دارید و وبلاگی هم در همین خصوص راه اندازی کرده اید اگر تعداد لینک هایی که به بلاگتان متصل میکنید بیشتر از صفحه اول سایتتان باشد در این صورت از طریق بلاگتان ترافیک بیشتری بدست نمی آورید چون لینک هایی که بیشتر به یک صفحه میدهید تمرکز گوگل را به آن صفحه بیشتر میکند و باعث میشود رنک صفحات لینک شده به وبلاگتان بالاتر باشد و صفحه اصلی سایتتان رنک پایین تری داشته باشد.

بنابراین برای حل این مسئله بهتر است تجدید نظری به لینک های داخلی سایتتان داشته باشید و جاهای مناسبی برای آنها بیابید.

 

2-برچسب ها

هیچگاه در انتخاب برچسب های سایت زیاده روی نکنید و هر برچسب را به صفحاتی مربوط و درست انتقال دهید مثلا اگر کاربر بعد از کلیک بر روی یک لینک یک برچسب به صفحه ای نامربوط وصل شود گوگل این لینک ها را اسپم تشخیص میدهد.

تاحد ممکن سعی کنید لینک هایی شفاف و قابل دسترسی آسان داشته باشید تا کاربر بیشتر روی صفحات شما باقی بماند که باعث کسب رنک بالاتر در گوگل میشود.

 

3-آدرس صفحات

در مواقعی که برای استاندار کردن آدرس صفحاتتان از محتوای تکراری و خیلی خلاصه استفاده میکنید باعث میشود گوگل آن را بعنوان محتوای نامتعارف و بیش از حد دستکاری شده تشخیص دهد و کلا صفحه شما را اسپم کند.

مثلا شما یک سایت فروشگاهی دارید که در یک صفحه محصولات را براساس قیمت و در صفحه دیگر براساس حروف الفبا دسته بندی کرده اید در این حالت گوگل مناسب ترین صفحه را انتخاب و نمایش میدهد.

برای استاندارد سازی مناسب به نحوه استفاده بجا از (/) توجه کنید و اگر محتوایتان بیش از حد متفاوت است از استانداردسازی لینک ها استفاده نکنید و یا از “rel=canonical element” استفاده کنید که باعث میشود از بین صفحات مختلف یک صفحه را به گوگل معرفی کنید که آن صفحه را در نتایج جستجو اولیه خود قرار دهد.

 

4-عنوان صفحه

وقتی شما چند صفحه با عناوین مشابه صفحه اول سایتتان داشته باشید باعث کاهش توجه به صفحه هدف شما که همان صفحه اصلی سایت است میشود. برای هر صفحه باید به طور مجزا یک عبارت مهم برای بالا بردن رنک صفحه در گوگل استفاده شود. هرچه عنوان خاص تر و جالب تر باشد برای سئو سایت شما بهتر است.

 

5-محتوای صفحه

گاهی پیش می آید که شما مثلا محصولاتی دارید که در 4 فصل مختلف سال تنوع دارد در این حالت 4 صفحه مجزا برای این محصول استفاده میکنید که همین مسئله باعث لطمه وارد شدن به رنک دهی صفحات شما در گوگل میشود در این حالت بهتر است محتوای مطالب خود را ادغام کرده و در یک صفحه با عنوانی کلی قرار دهید.

 

6-دسته بندی و ساختار سایت

سعی کنید دسته بندی منطقی و اصولی برای مطالب و صفحات خود داشته باشید و محتوایتان را در جای مناسب قرار دهید مثلا نوعی از دسته بندی که خیلی هم شایع است دسته بندی مطالب بر اساس تاریخ میباشد که استفاده خیلی کمی دارد و کاربری بایگانی صفحات شما را مثلا برای 2 سال پیش مرور نمیکند.

بهترین نوع دسته بندی مطالب و قراردادن آن در سایت براساس عنوان یا category می باشد که کمتر باعث سردرگمی کاربر می شود.

 

7- ایندکس صفحات

در مواقعی شما مطلبی را در سایت انتشار میدهید ولی شک دارید که آیا زمان مناسب برای قرار گرفتن در موتورهای جستجو میباشد یا خیر؟

در این صورت از ایندکس شدن صفحه بطور موقت جلوگیری کنید و در زمان مناسبی که از انتشار آن مطمئن شدید اقدام به ثبت آن در گوگل کنید.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top