• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • 20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت دوم)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت دوم)

نویسنده 20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت دوم)
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت دوم)

برای رنکینگ بهتر سایتتان در نتایج گوگل بهتر است فعالیت های شما در حوزه ی محتوا سازی و اصول بهینه سازی سایت در نظر گرفته شود.برای اطلاع کافی از این موضوع با ایده آفرین همراه باشید.

در مطلب قبلی 4 نکته ی اول درباره ی سئوی داخلی را بیان کردیم.امروز به ادامه همان بحث میپردازیم و موارد دیگر که در سئوی داخلی تاثیر دارند را معرفی میکنیم.
5 - اثر URL در سئوی داخلی
شما می توانید  در آدرس url   کلمات کلیدی که متن محتوایتان و موضوع آن را توصیف می کند بکار ببرید. این بخش ساختار سایت شما را نشان می دهد و در سئوی داخلی تاثیر می کذارد.
سوالاتی که در بهتر  شدن url   به ما کمک می کند:
- آیا شما یک آدرس url کوتاه و ساده دارید؟
- آیا کلمه کلیدی در شروع آدرس url شما قرار دارد؟
- آیا شما در آدرس های url و در بین کلمات از خط فاصله استفاده کرده اید؟
- آیا عبارت های عمومی مانند با، از، و، در و … را از آدرس صفحه حذف کردید؟
 معرفی بخش های آدرس صفحات :
نام دامنه و کلمات کلیدی ای که در این آدرس استفاده میکنیم هیچ تاثیری در سئوی داخلی نخواهد داشت. اما در عین حال کلماتی که با آن آدرس های داخلی سایت خود را می سازید در سئوی داخلی سایتتان اثر خواهد گذاشت.
  یک url  ساده در صفحات داخلی شما میتواند مورد علاقه ی ربات های گوگل قرار بگیرد . درکل نداشتن موارد غیر ضروری در آدرس url  ربات های خزنده را خوشحال می کند.

6 - تاثیر تصاویر در سئوی داخلی
موتورهای جستجوی گوگل توع تصویر و متنی که داخل آن است را نمیتوانند تشخیص دهند اما بخش alt  در هنگام معرفی عکس را به خوبی میبینند و آن را درک میکنند و طبق آن جایگاه تصویر شما را تعیین میکنند.
سوالاتی که در گذاشتن تصاویر بهتر به ما کمک می کنند:
-آیا شما برای همه ی تصاویر خود متن جایگزین دارید؟
-آیا متن جایگزین تصاویر شما حاوی کلمات کلیدی می باشند؟
-آیا نام فایل تصاویر شما شامل کلمه کلیدی و یا یک متن مرتبط می باشد؟
-آیا متن جایگزین تصاویر در یک صفحه با هم متفاوت ولی مرتبط با یک موضوع مشخص هستند؟
سئوی تصاویر چیست؟
مشخصه alt  در تصاویر را تنها برای بهبود سئوی داخلی استفاده نمیکنیم. این صفت امکانات دیگری نیز به کاربر میدهد مثلا: اگر کاربر قدرت لود کردن تصاویر در سایت را نداشته باشد.توضیحی که در قسمت alt  داده ایم جایگزین این تصاویر می شود و میتواند کاربر را در درک بهتر مطلب کمک کند.
گذاشتن کلمه ی کلیدی به جای عکس ها نه تنها تاثیرات مثبتی بر روی سئوی داخلی میگذارد بلکه باعث می شود گوگل آن را درک کند و تصاویر شما را در راس جستجو های تصاویر خود قرار دهد.
هنگام درج تصاویر به حجم آن نیز دقت کنید. هرچه حجم تصاویر کمتر باشد قدرت لود یات شما توسط کاربران افزایش می یابد و این باعث رضایت کاربران از سای شما نیز می شود.
 
  بعضی از افراد برای مشخصه  alt  تمامی تصاویر خود فقط از یک توضیح استفاده می کنند که این کار  درواقع اشتباه است. هر تصویر توضیح منحصر به فرد خود را دارد و گوگل تک تک این توضیحات تصاویر سایت شما را بررسی میکند.

7 - بخش های مختلف در سایت باید با هم ارتباط معنایی داشته باشند
ربات های خزنده ی گوگل معیار های مختلفی برای تعیین کلمه های کلیدی در اینترنت را دارند که در این متن اشاره ای به آنها کرده ایم . مثلا اگر مطلبی بنویسیم که  در عنوان آن کلمه ی کلیدی به کار برده شده است ولی در توضیحات آن از کلمات کلیدی استفاده نشده است شما نمیتوانید سایت خود را در نتایج اول گوگل تماشا کنید.
حال  به سوالاتی در این باره که به ما کمک میکند می پردازیم
- آیا کلمات کلیدی هدف گذاری شده شما در بخش عنوان، توضیحات، هدینگ، محتوا، آدرس url و متن جایگزین تصاویر وجود دارند؟
- آیا از کلمات مترادف و ترکیبات مختلف از کلمه کلیدی هدف خود در قسمت های گوناگون استفاده کرده اید؟
چرا کلمات کلیدی؟
با اینکه استفاده از کلمات کلیدی خاص در جاهای مختلف مطالبتان امری اجبری نیست اما این کار میتواند به بهبود رنکینگ سایت شما کمک کند.گاهی ما میتوانیم با تغییرات کوچکی در مطالب خود آن را در صدر نتایج گوگل نشان دهیم.استفاده ی کلمات کلیدی در بخش های مختلف مطالب میتواند ما را به این هدف نزدیک کند ولی نباید مطلبمان برای کاربرانمان آزار دهنده و خسته کننده شود. در کل با حفظ جذابیت مطلب خود از این روش استفاده کنید.
ارتباط معنایی میان بخش های مهم صفحه و بکارگیری کلمه هدف در آنها موجب میشود که روبات های گوگل عبارت دیگری را به اشتباه بعنوان کلمه کلیدی این صفحه شناسایی نکنند.

8 - تاثیر لینک داخلی در سئو
لینک بیلدینگ تنها شامل کسب بک لینک از سایت های دیگر نمیشود، بلکه لینک های داخلی سایت میتوانند باعث افزایش اعتبار صفحه ای که به آن لینک شده است شوند.
چک لیست لینک سازی داخلی
- آیا ارتباط مناسبی میان صفحات داخلی سایت ایجاد کرده اید؟
- آیا صفحات مهم و اصلی سایت را در منو قرار داده اید؟
- بخش هایی مانند مقالات مرتبط یا دسته بندی و برچسب گذاری را در سایت خود بکار گرفته اید؟
- آیا شما از کلمه کلیدی در متن لینک شده خود استفاده کرده اید؟
توضیحات لینک سازی داخلی
با اینکه میتوان توسط لینک در سایت های خارجی برای وب سایت خودتان اعتبار کسب کنید اما استفاده از لینک های داخلی باعث دسترسی ایندکس راحت تر صفحات شما توسط موتور های جستجوی گوگل می شود.
یکی دیگر از پیشنهادات گوگل این است که فاصله ی صفحه ی اصلی تا نتایج دلخواه کاربر در سایتتان حداکثر 3 کلیک باشد.این کار هم باعث خوشنودی کاربران می شود و هم دسترسی به صفحات داخلی را برایتان راحت تر می کند.
اگر شما خواهان افزایش رنکینگ در یکی از صفحات خود می باشید بهتر است آن صفحه را به یکی از صفحات مهم خود لینک بدهید. بنابراین از لینک هایی مانند " بیشتر بخوانید..." و" اطلاعات بیشتر..." را به کار نبرید و تنها از لینک های هدفمند در سایت خود استفاده کنید.
لینک هایی که در منوی صفحات به کار برده می شوند به دلیل تکرار در تمامی صفحات بازدید بیشتری خواهند داشت ولی این بدان معنی نیست که تمام لینک های خود را در منو قرار دهید. هرچه تعداد لینک در یک صفحه بیشتر باشد ارزش آن نیز کاهش می یابد.
متن لینک شده یا Anchor Textمانند توصیحات عکس در مشخصه alt  عمل میکند و توضیح کوتاهی به ربات های گوگل می دهد. صفحه ی شما در موضوع هایی پیشرفت می کند که به آن لینک شده است.


20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت اول)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت دوم)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت سوم)

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

12+نه =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top