• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • 20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت سوم)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت سوم)

نویسنده 20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت سوم)
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت سوم)

برای رنکینگ بهتر سایتتان در نتایج گوگل بهتر است فعالیت های شما در حوزه ی محتوا سازی و اصول بهینه سازی سایت در نظر گرفته شود.برای اطلاع کافی از این موضوع با ایده آفرین همراه باشید.

در دو بخش قبلی مقاله ی سئوی داخلی به 8 مورد اشاره کردیم که تاثیر زیادی بر سئوی داخلی سایت ما دارد.حال به موارد دیگر آن اعم از نقشه سایت ، و بارگذاری داخلی  صفحات و ... اشاره خواهیم کرد.

9 - نقشه سایت( XML )چیست؟

هر سایتی باید برای خود یک نقشه ی سایت داشته باشد . اگرچه سایت هایی نیز هستند که بدون نقشه سایت مورد نظر موتورهای جستجو قرار میگیرند ولی سایت هایی که نقشه سایت دارند راحت تر پیدا و ایندکس می شوند.حال اگر میخواهید بدانید نقشه سایت چیست به این لینک مراجعه کنید.

نقشه سایت ما چه ویژگی هایی داشته باشد؟

آیا شما نقشه سایت XML دارید؟

آیا نقشه سایت خود را در ابزار گوگل وبمستر تایید کرده اید؟

آیا آدرس نقشه سایت خود را در فایل robots.txt قرار داده اید؟

توضیحات نقشه سایت

نقشه ی سایت  به دنبال دو نکته ی اساسی است : محل دقیق همه ی صفحات و الویت هر صفحه نسبت به صفحات دیگر را دنبال میکند. در گذشته سایت مپ ها یا همان نقشه سایت به روند ایندکس شدن توسط موتور های جستجو کمک می کرد اما امروزه تنها به فهم ساختار  اطلاعات صفحات سایت کمک می کند.

در گذشته نقشه ی سایت به صورت یکی از صفحات سایت بود که به صورت درختی ساختار و محتویات هر صفحه را نشان می داد. ولی امروزه به این صفحه نیازی نیست و نقشه سایت یک فایل XML است که تنها مورد استفاده روبات های خزنده قرار میگیرد.

نقشه ی سایت کاملا این مفهوم را به موتور های جستجو می رساند که زمان خود را برای ایندکس کردن کدام صفحات خود خرج کند و  مانع از بررسی دوباره ی صفحاتی می شود که تغییراتی در آن ها داده نشده است و گوگل زمان مفیدی برای ایندکس کردن صفحات دیگر سایت ما و اعمال تغییرات در آن را دارد.

  Robots.txt - 10چیست؟

فایل   robots.txt داخل سایت قرار دارد که در صفحه ی اول است که در آن نقشه ی سایت نیز قرار دارد که به موتور های جستجوی گوگل این مفهوم را می رساند که چگونه و چه صفحاتی را ایندکس کند که این کار مفید تر واقع شود.

فایل robots.txtچگونه باشد؟

اگر شما دارای فایل Robots.txt هستید آیا تا به حال چک کرده اید که صفحه ای به اشتباه مسدود نشده باشد و یا دسترسی موتورهای جستجو به تمام سایت شما محدود نشده باشد؟

آیا دسترسی گوگل به فایل های CSS و JS شما از طریق این فایل مسدود شده است؟

توضیحات فایل robots.txt

وجود فایل robots.txt به تنهایی باعث بهبود سئوی سایت شما نخواهد شد . اگر شما از فایل robots.txt استفاده می کنید باید همیشه چک کنید که دسترسی به فایل که میخواخید ایندکس کنید مسدود نباشد.اگر شما در دسترسی به فایل وب مستر خود دچار مشکل شوید باید فایل robots.txt خود را دوباره بازبینی کنید.

 

همچنین شما برای بهبود دسترسی موتور های جستجوی گوگل به وب سایت خود باید در فایل robots.txt خود از ایندکس شدن صفحاتی با محتوای تکراری و صفحات غیر ضروری جلوگیری کنید.

در کل نیازی به تغییرات زیاد در این فایل نیست اما برای پنهان کردن صفحات غیر ضروری یا با محتوای تکراری می توانید این تغییرات را اعمال کنید تا از دید گوگل مخفی بماند.

در گذشته می توانستیم با این فایل دسترسی به css , js  را کنترل کنیم اما امروزه با طراحی ریسپانسیو برای موبایل و تبلت  توجه گوگل به سمت ریسپانسیو و طراحی سایت در موبایل و تبلت رفته است و دیگر هیچ محدودیتی در این زمینه پیشنهاد نمی شود.

11 - سرعت لود شدن صفحات سایت

در سال 2010 گوگل اعلام کرد که سرعت بارگذاری سایت در میزان دسترسی موتور های جستجو به آن  و همچنین سئو نیز تاثیر بسیاری دارد. در اینصورت شما باید سرت بارگذاری خود را افزایش دهید.

در بارگذاری صفحات چه نکاتی را رعایت کنیم؟

آیا زمان بارگذاری سایت شما حداکثر 4 ثانیه می باشد؟

آیا عملکرد سایت خود را در ابزارهای معتبر مانند GTmetrix و Google Page Speed بررسی کرده اید؟

آیا حافظه کش مرورگر و Gzip بر روی سایت و سرور شما فعال است؟

نکات مهم در بارگذاری صفحات

شما باید این نکات را برای افزایش سرعت لود انجام دهید. حذف کد های اضافی ، کم حجم کردن تصاویر سایت،فعال ساختن حافظه کش در مرورگر،تعدا فایل های css , js  ، فعال سازی gzip و کاهش جستجوهای DNS، این موارد از جمله مواردی است که سرعت بارگذاری را افزایش می دهد.

تصویر زیر نمونه ای از گزارش گیری سرعت سایت در ابزار PageSpeed Insights گوگل می باشد.

 

افزایش سرعت در بارگذاری می تواند یکی از موارد جذب کاربران شود که کاربرانتان را به وارد شدن و ماندن در سایت خود ترغیب می کند.

افزایش سرعت بارگذاری شما به معنای کم حجم شدن سایت شما نیز است . یعنی اطلاعات کمتری را از هاست بارگذاری میکنیم.

12- لینک دهی داخلی و فواید آن

گوگل ارز ش و اعتبار زیادی برای صفحاتی که لینک داخلی دارند قائل است و با این کار میتوانید کاربران را به خواندن موارد و مطالب لینک داده شده ی خود ترغیب می کنید و این موردباعث بیشتر ماندن کاربر در سایت  شما خواهد شد.گوگل اخیرا توصیه کرده بود که یک صفحه نمیتواند به بیشتر از 100 صفحه لینک داده شود اما امروزه با گسترده تر شدن زمان گوگل برای دسترسی و دستیابی و بررسی صفحات،  دیگر محدودیتی برای لینک دهی به دیگر صفحات وجود ندارد.

چه مواردی را برای لینک دهی داخلی راعایت کنیم؟

آیا شما کمتر از 100 تا 200 لینک بر روی هر صفحه از سایت خود دارید؟

آیا صفحات اصلی سایت شما مانند درباره ما، تماس با ما و … در منوی اصلی سایت و همه صفحات قابل دسترسی هستند؟

آیا مسیر دسترسی به هر صفحه از سایت شما کمتر از 3 کلیک است؟

آیا در تمام صفحات داخلی سایت لینک به صفحه اصلی موجود است؟

لینک دهی داخلی چگونه است؟

اگرچه گوگل محدودیتی برای لینک دهی داخلی ندارد اما استفاده زیادی از لینک های داخلی اعتبار صفحات شما را کم می کند و اگر در هر صفحه لینک های نامرتبط و بی ارزش دهید این کار باعث بی ارزش شدن لینک های شما نیز می شود.

قرار دادن لینک بخش های مهم سایت خود مانند  تماس با ما ، نکات مهم ، سوالات  کلیدی باعث بهبود و پیشرفت جایگاه آن در گوگل می شود اما اگر تعداد این لینک ها متعدد و زیاد باشد ارزش اصلی این لینک ها را میگیرد و آن را بی ارزش میکند.همچنین گوگل صفحات مهم شما را از طریق همین لینک های داخلی شما پیدا می کند.

 

میزان لینکی که صفحات شما به صفحات دیگر سایتتان می دهد نباید بیشتر از 100 یا 200 تا باشد. گرچه همین تعداد نیز زیاد است . ما سایت هایی را مشاهده کرده ایم که تعداد زیادی لینک و برچسب در صفحات خود داشتند که این موضوع باعث افت سایت آن ها در رتبه بندی گوگل شده است.

 


20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت اول)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت دوم)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت سوم)

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top