• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • پلاگین بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

پلاگین بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

نویسنده پلاگین بهینه سازی پایگاه داده وردپرس
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
پلاگین بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

بهینه سازی پایگاه داده نقش موثری در سرعت لود شدن سایت های پویا و داینامیک خواهد داشت و یکی از نکات کلیدی در بهبود سئو سایت می باشد. سیستم مدیریت محتوای وردپرس پلاگین های موثری برای بهینه سازی دیتابیس خود دارد که بهتر است هرچند وقت یکبار از آنها برای پاکسازی پایگاه داده سایت استفاده کنید.

در وردپرس هرگاه نوشته ای را ویرایش کنید از آن یک رونوشت تهیه می شود البته اگر در قسمت تنظیمات این امکان فعال باشد. این رونوشت ها به مرور حجم زیادی از پایگاه داده را به خود اختصاص می دهند. در این صورت روی ایندکس سایت،سرعت سایت و درنهایت سئو سایت تاثیر خواهد گذاشت. چند مورد دیگر که باعث زیاد شدن حجم دیتابیس می شوند شامل: نظرات تایید نشده، زباله دان، اسپم ها، پست متا و... .

پلاگین هایی برای آنالیز و پاکسازی این موارد از پایگاه داده وردپرس وجود دارد که بدون نیاز به مراجعه به کنترل پنل هاست به راحتی این امکان را میسر می کنند. لازم به ذکر است که موارد پاک شده توسط آنها به هیچ وجه قابل برگرداندن نمی باشد پس بهتر است قبل از انجام بهینه سازی از دیتابیس نسخه پشتیبان تهیه کنید. بعد از انجام نیز به وضوح تاثیر آن را در سئو سایت مشاهده خواهید کرد.

 

1. پلاگین WP Optimize وردپرس

از نکات مثبت این افزونه قابلیت زمان بندی بصورت روز، هفته و ماه برای پاکسازی دیتابیس می باشد. از دیگر قابلیت های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- حذف نظرات تایید نشده و اسپم
- حذف کامل رونوشت ها و پیش نویس ها
- حذف بازتاب ها و پینگ بک ها
- پاکسازی کامل متاها
- ارائه آمار کامل از پایگاه داده بصورت جدولی
- نمایش اینکه چه میزان از دیتابیس نیاز به ترمیم دارد
- بهینه سازی جداول دیتابیس بدون بروز مشکل در PhpMyAdmin

 

2. پلاگین WP Sweep  وردپرس

این افزونه پس از آنالیز بخش های پستها، نظرات، تنظیمات و متاهای دیتابیس، گزارشی ارائه می دهد که شامل میزان شلوغی پایگاه داده وردپرس می باشد که با کلیک بر روی دکمه Sweep اجازه عمل بهینه سازی را به افزونه خواهید داد. البته اگر مایل به پاکسازی بخش هایی نیستید با مراجعه به قسمت Item میتوانید تنظیمات دلخواه را انجام دهید.

شاید دلیل اصلی که باعث تمایز این افزونه از موارد مشابه میشود این است که بطور مستقیم مواردی که امکان حذف دارد را نمایش میدهد.

مواردی که افزونه پاکسازی می کند شامل:

 تجدید نظر / پیش نویس / نظرات حذف شده / نظرات تایید نشده/  نظرات اسپم /  پست متا / نظر متا / متا کاربران/ قوانین استفاده نشده / ارسال متا تکراری / نظر تکراری متا / متا کاربران تکراری / گزینه های گذرا / بهینه سازی جداول پایگاه داده / انبارهای oEmbedd  در پست های متا

 

3. پلاگین Wp Clean Up وردپرس

افزونه ای کارآمد و درحین حال جمع و جور برای پاکسازی دیتابیس وردپرس. پس از نصب و فعالسازی با مراجعه به تنظیمات افزونه جدولی را مشاهده می کنید که شامل موارد زیر است:

Revision: ذخیره سازی خودکار نوشته ها

Draft: مطالب پیش نویس

Auto Draft: مطالب پیش نویس که خودکار ذخیره می شود

Moderated Comments: نظراتی که در انتظار تایید هستند

Spam Comments: نظرات اسپم (جفنگ)

Trash Comments: نظرات حذف شده

Orphan Postmeta / Commentmeta / Relationships: بطورکلی اشاره به ردیفهای خالی درون جداول پایگاه داده اشاره می کند

Dashboard Transient Feed: فیدهای قدیمی در پیشخوان

روبروی هر گزینه تعداد موارد قابل پاکسازی و در زیر جدول حجم کلی خالی شده از دیتابیس را نمایش میدهد.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top