• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • معرفی پلاگین های آمار و آنالیز وردپرس

معرفی پلاگین های آمار و آنالیز وردپرس

نویسنده معرفی پلاگین های آمار و آنالیز وردپرس
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
معرفی پلاگین های آمار و آنالیز وردپرس

مهمترین عامل ایجاد سایت دیده شدن از طرف دیگران است. با دانستن آمار بازدید سایت و بازدید مطالب وردپرس و با آنالیز آنها میتوانید نقاط قوت و ضعف سایت خود را شناسایی و در بهبود سئو سایت وردپرس و افزایش بازدید سایت اثرات مثبتی بگذارید. در این مقاله به معرفی چند پلاگین آمارگیر وردپرس می پردازیم.

انواع پلاگین های آمارگیر وردپرس

افزونه های آمارگیر وردپرس چند نوع هستند. دسته ای اطلاعات آماری بازدیدکنندگان سایت را محاسبه کرده و هم در بخش مدیریت وردپرس و هم برای مشاهده کاربران در سایت نمایش میدهد. دسته ای دیگر اطلاعات موردنیاز خود را از منابع دیگری مثل گوگل آنالیتیک دریافت کرده و برای شما و کاربران سایت نمایش میدهند. در اینجا به بررسی و معرفی هر دو نوع پلاگین می پردازیم.

 

1-پلاگین Jetpack

پلاگین Jetpack by WordPress.com مدیریت سایت وردپرس را با ارائه آمار بازدیدکنندگان، سرویسهای امنیتی، بالا بردن سرعت تصاویر و کمک به افزایش ترافیک سایت شما آسانتر میکند که همه این موارد در سئو سایت وردپرس نقش اساسی ایفا میکنند. تنها کافیست برای استفاده از این افزونه در سایت wordpress.com عضو شوید.

در این پلاگین افزونه WordPress.com Stats وجود دارد که قبلا جدا بوده ولی به تازگی به خانواده Jetpack پیوسته و در بخش آمار سایت میتواند به شما کمک کند. از امکانات افزونه میتوان نمایش کلی از آمار بازدیدکنندگان سایت، تعداد نمایش صفحات، تعداد نمایش براساس کشور، برترین برگه ها، تعداد کلیک شدن لینکها، تعداد دنبال کنندگان سایت و به اشتراک گذاری را نام برد.

 

2-پلاگین WP Slimstat

این افزونه بدلیل ارائه آمار و نمودارهای بسیار کامل و واضح در بین وردپرس کاران محبوبیت زیادی دارد. هم چنین با استفاده از کدهایی که این پلاگین در اختیار شما قرار میدهد قادر خواهید بود آمار سایت خود را بصورت کاملا سفارشی و برحسب سلیقه خود برای بازدیدکنندگان سایت وردپرس نمایش دهید.

از دیگر ویژگی هایی که باعث محبوبیت این پلاگین شده ریسپانسیو بودن آن و نمایش کاملا صحیح در گوشی های موبایل میباشد و هم چنین هیچگونه تداخلی با افزونه های کش وردپرس ندارد که به بهبود سایت کمک فراوانی میکند.

 

3-پلاگین WP Statistics

بدلیل اینکه این پلاگین توسط یک شخص ایرانی به نام مصطفی صوفی نوشته شده است بیشتر به اسم فارسی آن یعنی افزونه آماره مشهور می باشد که تاکنون بیش از 2 میلیون کاربر داشته و از قوی ترین و کامل ترین پلاگین های آمارگیری وردپرس میباشد.

از مشخصات این افزونه:

- ارائه آمار کاربران آنلاین

- تعداد بازدیدکنندگان بصورت روزانه، ماهیانه و سالیانه

- نمایش میزان ورودی از موتورهای جستجو در کل برگه ها، نوشته ها و دیدگاه ها

- تاریخ بروزرسانی سایت

- میزان ارسال روزانه نوشته و دیدگاه ها

- میانگین تعداد عضویت کاربران و تعداد مشترکان فید

- نمایش رتبه بندی گوگل و الکسا و...

 میباشد.

 

4-پلاگین Google Analyticator

در این پلاگین با وارد کردن کد گوگل آنالیتیک آمار دقیق از سایت را میتوانید درون بخش مدیریت وردپرس سایت مشاهده کنید هم چنین این پلاگین ابزارکی برای نمایش این آمار در سایت دارد. از ویژگی های مهم استفاده از این افزونه تاثیر در سئو سایت وردپرس و ایندکس شدن سایت و ارائه آنالیز دقیق از سایت شما می باشد.

افزونه google analyticator آماری از تعداد پستها و نویسنده ها، تعداد بازدیدکنندگان هر پست و نظرات آنها را بصورت گرافی 30 روزه به شما ارائه میدهد.

نظرات

saraتاریخ : ۱۴۰۰/۰۵/۱۵

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید

جواب ادمین:
سلامت باشید

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top