• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • CRM و رابطه آن با بازاریابی

CRM و رابطه آن با بازاریابی

نویسنده CRM و رابطه آن با بازاریابی
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
CRM و رابطه آن با بازاریابی

CRM با استفاده از بازاریابی موثر و کارآمد، پایه مشتری مداری سازمان را تقویت می کند. در واقع CRM بعدی جدید در زمینه بازاریابی است.

CRM با استفاده از بازاریابی موثر و کارآمد، پایه مشتری مداری سازمان را تقویت می کند. در واقع CRM بعدی جدید در زمینه بازاریابی است که به طور قابل توجهی کسب و کارمان را بهبود می بخشد.

 عملکرد بازاریابی و اجرای آن در ساختار CRM، نتایج مطلوبی را به ارمغان می آورد.امروزه استراتژی های بازاریابی مرتبط با CRM مانند بازاریابی مستقیم، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی پست الکترونیکی و غیره بسیار کار آمد و قابل توجه شده اند. این استراتژی های بازاریابی در مقایسه با شیوه های سنتی بازاریابی امیدوار کننده تر و پاسخگو تر میباشند، زیرا آنها به ارائه عملکردی بالاتر و کسب و کاری موثرتر در بازار به ما کمک می کنند. این ساختارها همچنین به کاهش میزان پاسخگویی و کاهش زمان فیزیکی پرسنل در کمپین های بازاریابی کمک می کنند، هزینه های تبلیغاتی را با توجه به ارزش دارایی های کاهش می دهند و به افزایش سرمایه گذاری های سازمانی کمک می کنند.

 

جنبه های مختلف بازاریابی در CRM در زیر آورده شده است :

 

1-وب سایت بازاریابی :

 با محبوبیت روزافزون وب، مشتریان به سمت خرید اینترنتی گرایش پیدا می کنند. این موضوع  هم به مشتری و هم به تامین کننده کمک می کند تا بدون صرف زمان برای طی کردن مسافتهای طولانی برای تهیه محصول یا کالا (از هر جای دنیا)، معاملات را انجام دهند.

برخی از مزایای عمده وب سایت های بازاریابی در زیر ذکر شده است:

بازاریابی وب نسبتا ارزانتر از شیوه های سنتی بازاریابی است زیرا هزینه های فیزیکی برای تعامل با مشتریان را کاهش می دهد.

تامین کنندگان می توانند در زمان کمتری به تعداد بیشتری از مشتریان برسند و محصولاتشان به به افراد بیشتری ارائه دهند.

بازخورد و بازدید کمپین های  بازاریابی آنلاین می تواند به راحتی ردیابی ، محاسبه و آزمایش شود.

فرایند انتخاب هر محصول یا نام تجاری به دلیل روش های فیلترینگ و تحقیق و تجزیه و تحلیل آنلاین برای مشتریان ساده شده است.

کمپین های بازاریابی آنلاین در مقایسه با کمپین های سنتی و معمولی، از تنوع بیشتر و ارزانتری برای تبلیغات کسب و کارها ،بهره مند هستند.

 

وب سایت بازاریابی

 

2-بازاریابی ایمیل :

بازاریابی ایمیل در مقایسه با استراتژی های بازاریابی تلفنی کارایی و بازخورد بیشتر و ارزان تری دارد. بازاریابی ایمیل ،بازاریابی مستقیم است که داده ها هدایت می شود و منجر به پاسخ دقیق تر مشتری و تحقق موثر نیازهای مشتری می شود. ویژگی های جذاب تر عبارتند از خبرنامه، ارسال eCoupons، کارت های الکترونیکی، ارائه کدهای تخفیف نسبت به ایام تقویم و ... .


بازاریابی ایمیل

3-تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان در خرید آنلاین :

 سیستم CRM یک پلت فرم برای تجزیه و تحلیل رفتار خرید مشتریان آنلاین را فراهم می کند. این استراتژی تعاملی، دقت زیادی را همراه با سرعت بالا برای استخراج اطلاعات دقیق در مورد عادات و رفتار مصرف کنندگان و یا همان مشتری برای کارفرما فراهم می آورد.این سیستم بیشتر بر روی تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و همچنین شناسایی محصول و یا نام تجاری محبوب  مشتریان تمرکز دارد. به عنوان مثال یک وب سایت فروش آنلاین www.xyz.com می تواند رفتار مشتریان در خرید را ،با نصب یک سرویس CRM کامل که متصل به وبسایت است، بررسی کرده و مشتریانی را که محصولات  خاصی را خریداری می کنند را بررسی کند و با بررسی انتخاب و خرید مشتریان ،گروه خاصی از محصولات را برای آنها انتخاب کند. این امر با تحلیل خرید مشتریان در گذشته پیش بینی می کند که کسب و کار آینده با آن مشتریان چگونه پیش خواهد رفت و چه کاری برای بهتر شدن آن میتوان در برنامه کاری آن گروه از محصول قرار داد. این موضوع برای ایجاد یک رویه رفتاری دراز مدت با مشتریان و برآورده کردن  نیازهایشان به مدیریت مشتریان کسب و کار کمک بسزایی میکند. تجزیه و تحلیل رفتار خرید مشتری به ویژه مشتریان آنلاین، به رفع و یا تغییر تکنیک های بازاریابی یا استراتژی های تعیین شده، برای قالب سازی سیستم با توجه به چشم انداز های آینده کمک می کند تا بهترین راه را انتخاب کنیم.

 

تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان در خرید آنلاین

 

4-پیش بینی استراتژی های بازاریابی آینده :

 استراتژی های بازاریابی با توجه به تغییر رفتاری عاطفی مشتریان باید تغییر کند. تکنیک های پیش بینی بازاریابی CRM به درک این تغییرات از طریق تجزیه و تحلیل آماری از رفتار آنلاین مشتری انجام میشود. این موارد یکی از موثرترین تکنیک های تجزیه و تحلیل دقیق  ارائه شده توسط سیستم CRM هستند که این تحلیل ها نسبت به رفتارهایی از برخورد مشرتریان با نحوه ارائه خدمت و چگونگی ارائه و حتی زمان ارائه میتواند توسط CRM بررسی شود و تغییرات پیشبینی شده و انجام شود،این پیشبینی ها در کسب و کار از بهترین استراتژی های بازاریابی میباشند، و در عین حال میتواند از اتفاقات وحشتناک و ضررآور جلوگیری کند، لازم به ذکر است این رویکرد نوآورانه ممکن است در لحظه شروع ریسک بالایی در ذهن ما برای تحقق اجراء آن پدید آورد، اما تجربه نشان داده پاداش و ثمره آن بسیار شگفت آور و راضی کننده است.

 

پیش بینی استراتژی های بازاریابی آینده

 

5-ساختار یک مدل کسب و کار تاثیر گذار :

برای هر کسب و کاری ،بررسی منظم میزان کارایی متدهای بازاریابی ،بسیار مهم است.هر کسب کاری با فرایند بررسی بر عملکرد شیوه های بازاریابی مرسوم در ساختار خود ،باعث جلوگیری از برهم ریختگی و نابودی کسب کار و همچنین افزایش میزان بازدهی خود میشود.

ساختارهای منظم و جهت دار  CRM  ها در مدل های کسب و کار ،کمک میکند تا هر سازمانی آمار دقیق و در عین حال سریع از میزان کارایی مدل های بازاریابی مورد استفاده خود را داشته باشد و در نهایت به استناد همین آمارها بهترین تصمیمات را در هر زمانی اتخاذ نماید.

 

ساختار یک مدل کسب و کار تاثیر گذار

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، شما را دعوت میکنیم که ار سری نرم افزارهای تحت وب سانیار طراحی و توسعه شرکت ایده آفرین که اولین سری نرم افزاری تحت وب در حوزه مدیریت خدمات پس از فروش ، گارانتی و تعمیرات در ایران را تولید نموده دیدن فرمایید،  نرم افزار خدمات پس از فروش سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت گارانتی سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت تعمیرات تحت وب

 

منبع:managementstudyguide

 

در صورت مورد توجه بودن و استفاده از مطلب فوق  ،  لطفا در بازنشر آن از ما حمایت نمایید  و مطلب را با ذکر منبع درج کنید. چنانچه هرگونه سوال ، ابهام و یا نظر دیگری در این مورد دارید می توانید در قسمت دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.wink

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top