• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • شایع ترین روش های کارآمد در بازاریابی اینستاگرام

شایع ترین روش های کارآمد در بازاریابی اینستاگرام

نویسنده شایع ترین روش های کارآمد در بازاریابی اینستاگرام
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
شایع ترین روش های کارآمد در بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی که یک ابزار مهم برای کارهای تبلیغاتی، بازاریابی و کارهای رسانه ای از آن استفاده می شود نام برد.

شبکه های اجتماعی بسیاری در فضای مجازی هستند که می توان از آنها برای بازاریابی و تبلیغ اجناس استفاده کرد و یکی از آنها شبکه ی اجتماعی اینستاگرام است که بین کاربران محبوبیت ویژه ای دارد و بدون شک توانسته رتبه اول را در تمام رسانه‌های اجتماعی موبایل به خود اختصاص دهد. بیش از 300 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا در این شبکه فعالیت می کنند که بیش از ۲۰۰ میلیون از آن‌ها کاملا فعال هستند.

 محتوای تصاویری که در این شبکه اجتماعی قرار می گیرند، موجب می شوند تا بسیاری از شرکت ها و افراد مختلف بتوانند محصولات خودشان را به نمایش بگذارند و برای آن ها بازاریابی کنند. در حقیقت بسیاری از شرکت ها برای اینکه بتوانند دنبال کننده های بیشتری را جذب کنند و محصولات خودشان را معرفی کنند ،  سیاست هایی را در نظر می گیرند. در حال حاضر این شبکه اجتماعی از نظر تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم است؛ اما باید بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید تا نتیجه درست بگیرید و محصول خودتان را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

 

شاید فکر کنید که هنوز ایمیل اصلی ترین بازاریابی اینترنتی است ، اما اطلاع رسانی و جلب توجه مشتریان از شبکه های اجتماعی برای مخاطب ها بسیار آسانتر و جذاب تر است.

برای اینکه بتوانید کار خود را به درستی پیش ببرید و از آن نتیجه ای دریافت کنید ، باید چند نکته ای را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم انجام دهید و از آنها را رعایت کنید.

در صورتی که بتوانیم از اینستاگرام به درستی استفاده کنیم و ترفندهای متفاوت آنرا بدانیم براحتی می توانیم در مدتی کم برندمان را محبوب کنیم و در نتیجه محصولات و خدمات بیشتری را عرضه کنیم.شما حتی اگر سایت هم نداشته باشید باز تا حدی می‌توانید از روش‌های بازاریابی اجتماعی استفاده کنید ، اگر فرصت بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته ‌اید.

مدلی جدید از بازاریابی اینترنتی که روز به روز رایجتر می شود ، هدایت افراد از سایت به سمت شبکه های اجتماعی است ، پس از اینکه بازدیدکننده ، دنبال ‌کننده یکی از رسانه‌های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و می‌توانیم پیام ‌های بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم.

در ادامه شما را با چند روش که باعث می شود بازاریابی اینستاگرامیتان بهبود یابد آشنا می کنیم:

 

انتخاب یک استراتژی هدف - محور

یکی از کلمات رایج  در کسب ‌و کار هدف است که غالبا نادیده گرفته می‌شود. اما، اهداف به پایه و اساس برنامه ‌ریزی ‌ها و استراتژی ‌ها فرم می ‌دهند.زمانی که پای بازاریابی اینستاگرام به میان می آید اگر یک استراتژی هدف دار نداشته باشید  ، فرصت ها و تلاش های شما از بین خواهد رفت و حتی ممکن است دست از تلاش بردارید و یا به این نتیجه برسید که اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی کارگشا نیستند.

اما باید بدانید که بازاریابی شبکه های اجتماعی نتیجه بخش هستند و بیشتر برندها از اینستاگرام برای بهبود برندشان استفاده کرده ‌اند، اما موضوع  فراتر از اینهاست.موفقیت بازاریابی اینستاگرام شما با استراتژی‌ هدف محور آغاز خواهد شد.کورکورانه کاری را انجام ندهید و آنچه می‌خواهید و استراتژی‌ خود را حول این هدف توسعه دهید.

قرار ندادن مطالب اسپم

 به دلیل محیط جذابی که اینستاگرام دارد خیلی ها را معتاد خودش می کند و کاربران زیادی در طی یک روز پست های زیادی در پروفیل خود قرار می دهند.

اگر شما هم این کار را انجام دهید و این موضوع را رعایت نکنید موجب ناراحت شدن و دلزدگی کاربران خواهد شد در نتیجه دیگر عکس های شما را دنبال نمی کنند و واکنشی نسبت به آنها نشان ندهند.پست هایی که در اینستاگرام قرار می دهید باید در یک بازه زمانی خاص باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی مردم بگذارند.

راه های متعددی وجود دارد که می تواند شما را راهنمایی کند که در چه زمانی باید در اینستاگرام پست قرار دهید تا بازدید بیشتری داشته باشد. اگر بیش از اندازه درباره محصولی که می خواهید به فروش برسانید، تبلیغ کنید، کاربران از صفحه شما خارج می شوند و دیگر آن را دنبال نخواهند کرد.

 

 

پرهیز از قرار دادن عکس های بی کیفیت

محتوایی که در اینستاگرام منتشر می کنید باید بسیار با کیفیت و مهم باشند ، چرا که اگر اینگونه باشد تمام نظرها به این محتوا جلب می شود، به همین دلیل باید تصویری قرار دهید که بسیار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند.در صورتی که تصاویری بی کیفیت در پیج خود قرار دهید فرصت استقبال مردم را از دست می دهید. قرار دادن یک تصویر خوب می تواند تمام ویژگی های محصول شما را به نمایش دربیاورد تا مردم نسبت به خرید آن رقبت داشته باشند.

 

ایجاد توقف کاربر بر روی تصاویر

می توانید از عکس هایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی می شوند ، همانطور که اشاره کردیم اگر عکس‌هایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید هیچ انگیزه‌ای برای توقف بر عکستان ایجاد نمی‌کنید. افراد اغلب با عکس‌های زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک عکس خاص می‌شود حس کنجکاوی است. برای ایجاد کنجکاوی روش‌های زیادی وجود دارد.

مثلا می‌توانید از یک محصول از فاصله ای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به راحتی قابل حدس زدن نیست. ایده دیگر گرفتن عکس از زاویه ‌ای نامتداول است. کمی وقت بگذارید و بر خلاقیت عکس‌ها کار کنید و ببینید چقدر بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

 

 

ضعیف نبودن قسمت  Bio

اغلب کاربران در اینستاگرام برای معرفی برند خود به قسمت BIO خود توجهی نمی کنند و در آن قسمت اطلاعات مناسبی قرار نمی دهند ، در حالی که این قسمت نخستین چیزی است که کابران آن را مشاهده خواهند کرد.

در قسمت بیو باید اطلاعات مهمی را وارد کنید تا بتواند نظر کاربران و مخاطبان را به سمت خود جذب کند.این کار موجب می شود تا مردم صفحه شما را دنبال کنند و حتی بتوانند محصولتان را خریداری کنند.در این بخش به هیچ وجه بدیهیات و موارد کلیشه‌ای ننویسید ، از خودتان و کسب‌ و‌کارتان تعریف نکنید ، بلکه  بر پاسخ یک سوال متمرکز شوید. مثلا اینکه چرا دیگران باید شما را فالو کنند؟ مهم‌ ترین ویژگی که باعث فالو شدن شما می‌شود ارائه دلیلی قانع‌ کننده برای این کار است. در واقع خیلی واضح بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی به دست می‌آورند.

مثال نامناسب: بزرگترین شرکت طراحی وبسایت و نرم افزارهای کاربردی

مثال مناسب: با فالو کردن این صفحه شما می توانید با نمونه طرح های وبسایت ها و نرم افزارهای کاربردی ما آشنا شوید و درباره آنها اطلاعات کسب کنید.

 

ارتباط داشتن با کاربران و  افزایش فالور

از آنجایی که اینستاگرام یک راهی است تا با استفاده از آن بتوانید کار و برند خودتان را بهینه کنید ابتدا به دنبال راهی برای افزایش تعداد فالوئرهای واقعی باشید. منظور از «واقعی» افرادی هستند که فعالیت دارند و پیج‌های بیهوده نیستند.بهتر است با افرادی که در این شبکه فعالیت می کنند و در حوزه شما نیز فعالیت می کنند ارتباط داشته باشید و آنها را دنبال کنید.

 زیر مطلب ها و عکس های مختلف و مرتبط کامنت بگذارید و آنها را تگ کنید تا مخاطبان شما را ببینند.توجه داشته باشید که این شبکه اجتماعی برای کارهای تبلیغاتی بسیار مفید است. در تعامل بودن با کاربران باعث می شود که نظر آن ها نسبت به محصولی که به فروش می رسانید جلب شود.

 

 

استفاده از هشتگ برای پست ها

شما می توانید برای تصاویر خود  از هشتگ هایی ساده و کاربردی استفاده کنید تا با استفاده از آنها کاربران اینستاگرام به ‌راحتی شما را پیدا کنند. هشتگ به شما این امکان را می ‌دهد تا کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند نیز بتوانند پست شما را ببینند.

پیش از هرکاری این را هم بدانید که لینک‌ها در اینستاگرام قابل کلیک نیستند. اما اگر پست‌های اینستاگرام را در توئیتر، فیس ‌بوک یا تامبلر به اشتراک بگذارید ، می‌توانید روی آنها کلیک کنید. لینک‌های شما باید به گونه‌ای باشند که به ‌راحتی در حافظه کاربران اینستاگرام باقی بماند. بعلاوه ، صفحه مقصد نیز باید برای نسخه موبایل طراحی شده باشد.از دیگر مزیت‌های کوتاه و به یادماندنی بودن لینک‌ها این است که خودتان هم می‌توانید به راحتی آن را روی عکس یا ویدئوی موردنظر وارد کنید.

توجه داشته باشید که باید چند قانون ساده را هنگام ایجاد یا استفاده از هشتگ‌ها رعایت کنید.اینستاگرام به شما اجازه ‌ی استفاده ‌ی بیش از ۳۰ هشتگ را در هر پست می‌دهد. اما توصیه می‌شود از این هشتگ‌ها بیش از اندازه استفاده نکنید. مهم این است که از هشتگ‌ها به شکل درست و مرتبط با موضوع استفاده کنید تا مخاطبان مناسب خود را پیدا کنید.

 

 

خصوصی نکردن پروفایل اینستاگرام

در صورتی که حساب کاربری خود را به حالت خصوصی درآورید ، امکان دارد فالورهای زیادی را از دست بدهید و پست های شما کمتر دیده شود.شما می‌توانید پروفایل شخصی خود را خصوصی کنید، اما پروفایل کسب‌ وکارتان می‌ بایست عمومی و در دسترس باشد. با این وجود شما فالوورهای زیادی نیاز دارید که محتوای شما را لایک کنند، مطالب‌تان را به اشتراک گذارند و برند شما را بشناسند. واقعیت تلخ این است که هنگامی که کاربران اینستاگرام با اکانت خصوصی شما مواجه می‌شوند، ممکن است تا حدودی رانده شوند و از طرفی نمی‌توانند همان لحظه که شما را یافتند به تصاویر محصولاتتان دست یابند.

 

 

 استفاده از آدرس سایت برای پروفایل

اگر که شما وبسایتی دارید می توانید از آن برای نام اینستاگرام خود نیز استفاده کنید تا بهتر در ذهن مخاطب جای بگیرید.

 

انتشار نکردن مطالب انحصاری

بازاریابان اینترنتی یکی از اشتباهاتی که در بازاریابی اینترنتی انجام می دهند این است که تمامی پست های تکراری خود را در تمام شبکه های اجتماعی دیگر انتشار می دهند.یعنی فرض کنید شما یک فروش ویژه دارید. این مطلب را در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام می‌کنید. بعد از مدتی کاربران می‌بینند که رسانه‌های اجتماعی شما کپی همدیگر هستند. بنابراین به این نتیجه می‌رسند که لزومی ندارد تمام آن‌ها را دنبال کنند. کافی است گاهی به یکی از آن‌ها نگاهی بیندازند. البته گاهی لازم است مطلبی را در تمام رسانه‌ها منشتر کنید، ولی در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید.

 

 

تغییر ماهانه عکس پروفایل

حداقل ماهی یکبار عکس پروفایل صفحه خود را عوض کنید ، این کار موجب می شود تا از دید اینستاگرام کاربر فعال ‌تری محسوب شوید. هرچه کاربر فعال‌تری باشید ، عکس‌های شما در نتایج جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری خواهد داشت و احتمال دیده شدن عکس‌هایتان و فالو شدن شما بیشتر می‌شود.

شاید فکر کنید اکانت من کاملا تجاری است و مثلا لوگوی شرکت را به عنوان عکس پروفایل قرار داده‌ام. چگونه می‌توانم هر ماه آن را عوض کنم؟ با کمی خلاقیت این کار انجام‌ پذیر است. می‌توانید به مناسبت‌های مختلف لوگو را کمی تغییر دهید. مثلا با شروع زمستان می‌توانید چند دانه برف به لوگو اضافه کنید. یا با شروع بهار زمینه لوگوی شما گل و گیاه باشد. حتی گاهی می‌توانید بر عکس پروفایلتان بنویسید: فروش ویژه!

 

قرار ندادن عکس‌ های تکراری به شکل مستمر

 اگر در صفحه خود عکس ها و فیلم های تکراری منتشر می کنید کاربران شما را دیگر دنبال نخواهند کرد چرا که تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کاربران اینستاگرام دوست دارند که خرید کنند.  اگر پست‌هایتان منحصربفرد و یا جذاب نباشند، بسیاری از مخاطبان خود را از خرید دلسرد خواهید کرد.کاربران و گوگل، هیچ‌کدام محتوای آنلاین کپی را دوست ندارد.

تنبلی نکنید و به‌جای به اشتراک‌گذاری دوباره‌ی یک پست، عکس‌های جدیدی از محصولات و کسب‌وکارتان به اشتراک‌ بگذارید. هنگامی که کاربران اینستاگرام شما را فالوو می‌کنند دوست دارند که از محتوای شما بهره ببرند و پست دوباره‌ی یک تصویر تکراری برای آن‌ها سودی نخواهد داشت.

علاوه بر این شما می توانید برای انحصاری کردن مطالب خود از لوگو بر روی عکس ها و ویدئوهای خود استفاده کنید و بر روی آنها لوگویی مرتبط با برند خود قرار دهید.

 

استفاده  از مطالب آموزشی در محتوای خود

در پست های اینستاگرام خود به آموزش بپردازید ، شاید بگویید کار من آموزش نیست ، مثلا فروشگاه لوازم خانگی دارم. حتی اگر لوازم خانگی می ‌فروشید کار اصلی شما آموزش است. البته منظور از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درباره لوازم خانگی است. علاوه بر آن  می‌ توانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش‌ها توضیح دهید چگونه می ‌توان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر.

در حقیقت بسیاری از مشتریان و خریداران به آموزش و کمک نیاز دارند تا آسانتر خرید خود را انجام دهند.یکی از دلایل موفقیت دیجی ‌کالا همین است. اغلب افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می‌ کنند، سپس به خریدار تبدیل می‌شوند.

 

 

با آرزوی موفقیت برای شما همراهان عزیز در این مقاله ، به امید آنکه استفاده کافی را از آن برده باشید.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top