• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت دوم)

معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت دوم)

نویسنده معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت دوم)
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت دوم)

در این قسمت قصد معرفی پلاگین دیگری را داریم که به بهبود ساختار سایت وردپرس شما برای موتورهای جستجو کمک بسیاری می کند. این افزونه معروف و محبوب وردپرس Yoast SEO نام دارد از این افزونه وردپرس بیشتر برای سئو در صفحه استفاده می شود که به همین دلیل جزو On Page SEO ها دسته بندی می شود.

این پلاگین وردپرس که قبلا WordPress SEO by Yoast نام داشت بسیار ساده و قابل فهم تهیه شده بطوریکه درعین حال که تنظیمات بسیار پیشرفته سئو سایت وردپرس شما را پشتیبانی می کند کاربری بسیار آسانی نیز دارد.

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا طبق یکی از روش های گفته شده در مقاله حذف و نصب پلاگین اقدام به نصب افزونه کنید. توجه کنید که برای حذف کامل این افزونه از دیتابیس شما نیز یک افزونه جدا به نام Uninstall Yoast SEO وجود دارد که هر دوی آنها در سایت رسمی وردپرس موجود می باشد.

بعد از نصب این پلاگین وردپرس یک منوی جدید به قسمت سمت راست مدیریت وردپرس شما افزوده می شود که اگر به منو پیشخوان و سپس تب قابلیت ها رجوع کنید و گزینه تنظیمات پیشرفته برگه را روی وضعیت قرار داده و ذخیره کنید 5 منو دیگر به قسمت سئو Yoast افزوده می شود که به توضیح مختصری درباره هر گزینه می پردازیم:

 

1-پیشخوان

پس از نصب این پلاگین وردپرس، در قسمت پیشخوان مشکلات مربوط به سایت شما را اعلام می کند و در کنار هر مشکل یا اطلاعیه لینکی وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید به قسمت مربوط به بروز مشکل در سایت وردپرسی خود رجوع کرده و اقدام به برطرف کردن آن کنید.

در این قسمت تنظیمات کلی دیگری از سایت مثل نام جایگزین سایت، سایت مربوط به شخص است یا شرکت، قسمت ورود کدهای مربوط به وب مسترهای گوگل بینگ و یاندکس نیز می باشد.

 

2-عنوان ها و متاها

تمامی تنظیماتی که در بخش عنوان ها و متاها وجود دارد بصورت پیش فرض می باشد و شما می توانید بعدا در تمامی صفحه های مربوط به نوشته ها و برگه ها و رسانه ها به طور مجزا آنها تغییر دهید.

در این منو قسمتی مربوط به فعال کردن تجزیه و تحلیل خوانایی وجود دارد که متن نوشته شده وردپرس شما را از نظر میزان پاراگرف، عنوان ها و سرخط های بکار رفته شده در متن بررسی می کند و به شما اعلام می کند آیا نوشته شکل کاربرپسندی دارد یا نه.

در قسمت عنوان قالب و قالب توضیحات هم می توانید اطلاعات را بصورت دستی وارد کنید هم از اطلاعات کلی با زدن علامت % در قبل و بعد آنها استفاده کنید.

در تب دیگر گزینه متای کلمات کلیدی غیرفعال می باشد بدلیل اینکه ازنظر موتورهای جستجو یک روش منسوخ شده است.

 

3-اجتماعی

همانطور که از اسم این منو مشخص است مربوط به سئو شبکه های اجتماعی در وردپرس می باشد. می دانید که هرچه مطلبی در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود گوگل لینک آن مطلب را در نتایج بالاتر نشان خواهد داد. به همین دلیل این افزونه وردپرس یک گزینه جدا برای این تنظیمات اختصاص داده است که بر روی مهمترین شبکه های اجتماعی گوگل پلاس، فیسبوک و توییتر تمرکز کرده است.

به نوعی با وارد کردن اطلاعات شبکه های اجتماعی خود در این بخش یک تگ به قسمت ابتدای سایت شما اضافه می کند که بین وردپرس و شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می شود.

 

4-نقشه xml سایت

اگر شما از پلاگین ساخت نقشه سایت وردپرس بطور مجزا استفاده کنید و بخواهید مطلبی یا لینکی در گوگل ایندکس نشود با ربات های گوگل تداخل خواهد داشت زیرا افزونه نقشه ساز از قوانین سئو بی اطلاع است و اجازه ایندکس به تمام صفحات را خواهد داد و این بی نظمی باعث کاهش رتبه سایت شما خواهد شد ولی در صورت استفاده از این امکان در این افزونه وردپرس قادر به کنترل کامل نقشه سایت ساخته شده خود خواهید بود.

 

5-پیشرفته

مهمترین بخش قسمت پیشرفته پیوندهای یکتا می باشد که وقتی شما مطالب خود را از صفحه اصلی به آرشیو منتقل میکنید ساختار url های شما را پایدار نگه میدارد.

منظور از نشانی های ریزه میزه نیز یا در برخی نسخه ها نان ریزه ها یا سلسله نشانی ها همان BreadCrumbs است.

 

6-ابزارها

در ابزارها قادرید تنظیماتی که انجام داده اید را بک آپ بگیرید یا تنظیمات قبلی بک آپ گرفته شده را وارد وردپرس خود کنید.

 

در قسمت اول این سری مقالات درباره افزونه all in one seo صحبت کردیم که می توانید از اینجا به مقایسه آن با این پلاگین بپردازید.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

12+نه =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top