• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • تاثیر پلاگین کش وردپرس در سئو سایت

تاثیر پلاگین کش وردپرس در سئو سایت

نویسنده تاثیر پلاگین کش وردپرس در سئو سایت
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
تاثیر پلاگین کش وردپرس در سئو سایت

کش چیست؟ چه تاثیری بر سرعت سایت دارد؟ چه تاثیری بر سئو سایت وردپرسی دارد؟ همه این موارد در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد و علاوه بر آن چند نمونه از بهترین پلاگین های کش وردپرس را معرفی کرده و چگونگی استفاده از آنها در بهینه سازی سایت وردپرس را نیز شرح می دهیم.

کش چیست؟

کش (Cache) یا همان حافظه نهان در واقع حافظه ایست که اطلاعات و داده هایی که ممکن است در آینده مورد استفاده بقیه اجزا قرار بگیرد را موقتا ذخیره می کند. دو نوع حافظه کش وجود دارد: سخت افزاری و نرم افزاری.

حافظه نهان نوع سخت افزاری؛ قسمتی از واحد سخت افزاری را شامل می شود. مثل CPU هایی که دارای این نوع حافظه می باشند. حافظه نهان نرم افزاری در واقع قسمتی از حافظه جانبی می باشد که نرم افزار مربوطه آن را برای ذخیره داده های مربوط به خود، در اختیار می گیرد.

 

کش چه تاثیری بر سرعت و سئو سایت دارد؟

فرض کنید شما در مغازه ای فروشنده هستید که قفسه های محصولات با پیشخوان فروش 10 متر فاصله دارد. هر فردی که برای خرید محصول به مغازه می آید فروشنده مجبور است 10 متر به سمت قفسه ها برود و 10 متر برگردد. حال شما بخشی از محصولات پرفروش خود را بر روی میزی در کنار پیشخوان قرار میدهید که سریعتر خواسته مشتریان را برآورده کنید آن میز، حافظه نهان یا کش است.

این عمل را مرورگرهای اینترنت نیز انجام می دهند و قسمتی از حافظه جانبی سیستم را برای ذخیره استایل ها، تصاویر، صفحات وب، کوئری های دیتابیس و... در اختیار می گیرند که به آن وب کش می گویند. اگر درخواست پردازشی ایی شامل داده ای باشد که در حافظه کش موجود است مرورگر در ابتدا از آن استفاده می کند در غیر اینصورت به منبع اصلی داده مراجعه می کند.

همانطورکه می دانید سرعت وب سایت ها یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل بمنظور رتبه دهی به سایت ها می باشد و مستقیما در سئو سایت تاثیر می گذارد.

 

1. پلاگین Wp Super Cache وردپرس

روند کار این افزونه بسیار ساده می باشد به این صورت که از هر صفحه سایت شما یک نسخه html می سازد و در صورت بازدید کاربری از آن صفحه بجای اینکه صفحه را از سرور لود کند به سراغ فایل کش شده در افزونه میرود. به این ترتیب درخواست های دیتابیس کم شده و بطبع ترافیک هاست شما نیز کاهش یافته و سئو سایت افزایش می یابد.البته برای افزایش سرعت دیتابیس نیز پلاگین هایی وجود دارد که در مطلب پلاگین بهینه سازی پایگاه داده وردپرس بطور کامل به آن پرداخته ایم. 

 

2. پلاگین W3 Total Cache وردپرس

معروف ترین افزونه کش کردن وردپرس می باشد. این پلاگین نیز با استفاده از روش کش کردن و متد CDN بار سایت را از دوش سرور برمی دارد و در افزایش سرعت سایت و سئو سایت تاثیر چشمگیری دارد.

این افزونه بدلیل داشتن تنظیمات زیاد بسیار قدرتمند نیز می باشد و بهتر است تمام تنظیمات را با حوصله و دقت برای آینده بهتر سئو سایت خود انجام دهید.

 

3. پلاگین DB Cache Reloaded Fix وردپرس

این افزونه نیز برای کش کردن درخواست های دیتابیس است. باعث کاهش ترافیک پایگاه داده سایت خواهد شد. در قسمت تنظیمات آن می توانید زمان کپی را تنظیم کنید.

 

4. پلاگین FlexiCache وردپرس

این افزونه به شما امکان می دهد که صفحات مشخصی را برای کش کردن انتخاب کنید بدون نیاز به پیکربندی پیچیده.

 

نکته: بطور همزمان فقط یک افزونه کش بر روی وردپرس نصب کنید.

نکته: برای مشاهده نتیجه استفاده از این پلاگین ها بهتر است قبل از نصب به سایت Google Page Speed یا Pingdom Tools مراجعه کرده و رتبه و سرعت لود صفحات سایت خود را مشاهده کنید. سپس نتیجه بهینه سازی بوسیله این افزونه ها و بهبود سئو سایت را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top