• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • تبلیغات گوگل و تاثیر آن بر سئو

تبلیغات گوگل و تاثیر آن بر سئو

نویسنده تبلیغات گوگل و تاثیر آن بر سئو
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
تبلیغات گوگل و تاثیر آن بر سئو

تبلیغات کلیکی گوگل ابتکاری برای دیده شدن بهتر سایت شما از طرف شرکت گوگل است که شما می توانید با پرداخت ماهیانه مبلغی خود را به صفحه اول گوگل برسانید و سئو سایت خود را بهبود بخشید. البته برای استفاده از این روش باید هوشیار باشید و کلمات کلیدی مناسبی را برگزینید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

در مقاله الگوریتم های گوگل اشاره کردیم که الگوریتم پیج لایوت به مبارزه با سایت هایی می پردازد که از تبلیغات زیادی در صفحات خود استفاده میکنند و این موضوع باعث ناراحتی کاربران و کاهش رتبه سایت خواهد شد.

تبلیغات عضو جدانشدنی از دنیای کسب و کار است و گوگل نیز برای این موضوع راه حل هایی در نظر گرفته است که بدون اذیت شدن کاربران، سایت ها بتوانند محصولات خود را تبلیغ کنند که یکی از بهترین این روشها استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل یا همان Google AdWords  می باشد که نه تنها به سئو سایت صدمه نمیزند بلکه بدلیل اینکه کاملا مورد تایید گوگل است باعث افزایش رتبه سایت، بهبود سئو و نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل خواهد شد.

هنگامی که کلمه ای را جستجو را میکنید از میان نتایج نشان داده شده سایت هایی که یک مربع سبز رنگ در کنارشان وجود دارد که در آن نوشته شده "Ad" یا "تبلیغ"؛ از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کرده اند.

 

چگونگی کارکرد تبلیغات گوگل

ابتدا شما با توجه به زمینه کاری خود چند کلمه کلیدی برای سایت خود انتخاب میکنید مثلا شما یک سایت فروشگاه آنلاین دارید و کلماتی مثل "لوازم برقی" یا "ساعت مچی" را انتخاب کرده و به گوگل معرفی می کنید. وقتی کاربری این کلمات را در گوگل جستجو کند، آگهی شما در صفحه اول گوگل نشان داده می شود.

 

CPC چیست؟

شما بابت نمایش آگهی خود هزینه ای پرداخت نمی کنید بلکه تنها در صورت کلیک کاربر بر روی تبلیغ و وارد شدن به سایت، هزینه پرداخت میکنید. این هزینه قبلا توسط گوگل از شما اخذ خواهد شد و بابت هر کلیک مبلغی از موجودی شارژ شده توسط شما کسر خواهد شد که به آن CPC یا Cost Per Click می گویند و به معنی مبلغی است که تبلیغ کننده به ازای هر کلیک بر روی AdWords می پردازد. البته می توانید برای هر کلیک در روز سقف معینی تبدیل کنید مثلا روزی 20 دلار.

CPC براساس رقابت بین کلمه کلیدی انتخاب شده توسط شما تعیین میشود. وقتی چند کلمه کلیدی توسط چند سایت معرفی می شود گوگل مزایده ای بین پیشنهاد دهندگان کلمات کلیدی برگزار میکند و شما مبلغی کمتر از حداکثر پیشنهادی پرداخت می کنید. این مزایده هر ماه چند میلیارد بار برگزار میشود.

 

Google Ad rank چیست چه تاثیری در سئو دارد؟

رتبه رنکینگ تبلیغات گوگل یا همان محل قرارگیری تبلیغ شما در صفحه می باشد. به طور کلی سه مکان برای قرار گرفتن تبلیغات وجود دارد. بالا، سمت راست و پایین؛ که به حداکثر مبلغ پیشنهادی و رتبه کیفی سایت شما بستگی دارد.

نمره کیفی براساس ارتباط و کاربردی بودن برای کاربر تعیین می شود و عددی بین 1 تا 5 است و هرچه بیشتر باشد برای سئو سایت بهتر است.

 

تاثیر تبلیغات گوگل طبق آمار جهانی

طبق آمار رسمی هر ایرانی در روز به طور میانگین 5 بار در گوگل جستجو میکند. که از این میان 40% کاربران ایرانی روی لینک های تبلیغاتی کلیک می کنند که معادل 7.3 بار کلیک بر روی این لینک ها است. باتوجه به آمار مطمئنا از سرمایه گذاری در این زمینه پشیمان نخواهید شد.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top