• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • ویژگی های مهم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

ویژگی های مهم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

نویسنده ویژگی های مهم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
ویژگی های مهم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

Customer Relationship Management یا CRM به معنی مدیریت ارتباط با مشتری ، نرم افزاری یکپارچه برای مدیریت ارتباط با مشتریان توسط کسب و کارها می باشد.

 مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی است که توسط یک سازمان برای مدیریت خود، مدیریت مشتریان و فروشندگان خود به شیوه ای کارآمد برای دستیابی به پیشرفت در کسب و کار انتخاب می کند. با استفاده از امکانات نرم افزار سی آر ام می توانید به سادگی روابط خود را با مشتری گسترش دهید و با تحلیل رفتار مشتریان خود، اقدامات مناسب بعدی را برنامه ریزی کنید  که در ادامه به برخی از ویژگی های بارز آن اشاره می کنیم.

 

نیازهای مشتری

 

 سازمان هرگز نمی تواند آنچه را که مشتری نیاز دارد حدس بزند ، از اینرو بسیار مهم است که در برخورد هایش با مشتری درمورد همه دوست داشتنها و نداشتنها ، به طوری که نیازهای واقعی آن تعیین و اولویت بندی شود ارتباط برقرار کند. بدون اطلاع بودن از نیازهای واقعی یک مشتری، خدمت به مشتری و حفظ یک معامله طولانی، کار دشواری می شود.

 

پاسخ مشتری


 

 پاسخ مشتری واکنش و توجه از سوی سازمان به پرسش ها و فعالیت های اوست.چگونگی برخورد و رفتار با این سوال ها و پرسش ها بسیار با اهمیت است ، چرا که سوءتفاهم های کوچک می تواند درک غیر مستقیم را بیان کند ، از آنجایی که موفقیت سازمان ما به درک و تفسیر این پرسش ها بستگی دارد و در نتیجه  باعث میشود تا بهترین راه حل را ارائه دهیم. اگر فروشنده بتواند پرسش های مشتری را به خوبی پاسخ دهد و سوال های آن برطرف شود او در رابطه با مشتری موفق به یک توضیح حرفه ای شده است.

 

رضایت مشتری

 

 

 رضایت مشتری نیازها و واکنش های آنرا اندازه گیری می کند و نشان دهنده چگونگی اهمیت دادن و همکاری با آن ها در جهت برآورده شدن انتظارشان می باشد.در بازار تجاری رقابتی امروز، رضایت مشتری یک عامل عملکرد مهم و متمایز اساسی در استراتژی های کسب و کار است. از این رو رضایت مشتری به کسب و کار و پیوند بیشتر با وی بستگی دارد.

 

وفاداری مشتری

 

 وفاداری مشتری گرایش مشتری به کسب و کار با یک تامین کننده خاص باقی می ماند و به طور منظم محصولات را خریداری می کند. این معمولا زمانی دیده می شود که یک مشتری بسیار از عرضه کننده راضی است و مجددا از سازمان برای انجام معاملات تجاری بازدید می کند یا زمانی که او تمایل به خرید یک محصول یا نام تجاری خاص را در طی زمان توسط این تامین کننده دارد.  برای ادامه وفاداری مشتری مهمترین جنبه ای که سازمان باید بر آن تمرکز کند رضایت مشتری است. از این رو، وفاداری مشتری جنبه تاثیرگذار CRM است و همیشه برای موفقیت تجاری اهمیت دارد.

 

حفظ مشتری

 

یک فرآیند استراتژیک برای نگهداری یا حفظ مشتریان موجود است ، اجازه رها کردن آنها و اینکه دیگر تامین کنندگان را انتخاب کنند و در کسب و کارشان نقض ایجاد شود را ندارید.معمولا یک مشتری وفادار به داشتن یک نام تجاری یا محصول خاص می اندیشد تا بتواند نیازهای اساسی خود را درستی اجرا کند. او برای گرفتن یک محصول یا خدمات جدید تصمیم نمی گیرد.باید به ایم مسله دقت داشته باشیم که زمانی امکان حفظ مشتریان بیشتر است که احتمال رشد خالص کسب و کار نیز بیشتر باشد.

 

شکایات مشتری

 

کارپرداز همیشه برای حل شکایات مطرح شده توسط مشتریان دچار چالش می شود. به طور معمول شکایت نشان دهنده نارضایتی مشتری است. دلایل متعددی برای ارائه یک شکایت توسط مشتری وجود دارد. دلیلی واقعی نیز وجود دارد که به موجب آن مشتری ناراضی است، اما گاهی شکایات به علت سوء تفاهم در تجزیه و تحلیل و تفسیر شرایط قرارداد ارائه شده توسط عرضه کننده در مورد هر محصول یا خدمات راه اندازی شده ایجاد میشود. رسیدگی به این شکایات به رضایت نهایی مشتری برای هر سازمان بسیار مهم است و از این رو برای آنها لازم است مجموعه ای از فرایندهای یک CRM را برای رسیدگی به شکایات فراهم کرد که بدون هیچ مشکلی این روال انجام شود.

 

خدمات مشتری

 

در یک سازمانِ خدمات مشتری فرآیند ارائه اطلاعات و خدمات مربوط به تمام محصولات و مارک ها موجود است. رضایت مشتری بستگی به کیفیت خدمات ارائه شده توسط تامین کننده دارد. این سازمان نه تنها برای تعریف و توضیح دادن جزئیات خدماتی که به مشتری ارائه می شود، بلکه همچنین باید با شرایط ارائه خدمات نیز مطابقت داشته باشد. اگر کیفیت و روند خدمات فراتر از انتظارات مشتری باشد، سازمان میتواند مشتریان خوبی داشته باشد.

شما می توانید یک شرکت تازه تاسیس و یا یک سازمان را با استفاده از جنبه های فوق در ارتباط با یک مشتری واقعی از طریق یک سیستم CRM به خوبی سازماندهی نمایید.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، شما را دعوت میکنیم که ار سری نرم افزارهای تحت وب سانیار طراحی و توسعه شرکت ایده آفرین که اولین سری نرم افزاری تحت وب در حوزه مدیریت خدمات پس از فروش ، گارانتی و تعمیرات در ایران را تولید نموده دیدن فرمایید،  نرم افزار خدمات پس از فروش سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت گارانتی سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت تعمیرات تحت وب

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top