• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • هاست ترکر چیست؟

هاست ترکر چیست؟

نویسنده هاست ترکر چیست؟
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
هاست ترکر چیست؟

هاست ترکر این امکان را به شما می دهد که بتوانید هاست و سرعت سرور خود را آنالیز کرده و میزان سرعت سایت را با استفاده از سرور های مختلف مشاهده نمایید.

می توان گفت هاست ترکر که از سال 2004 به ارائه اين خدمت در اينترنت مي پردازد یکی از معتربرترین سرویس های مانیتورینگ می باشد که با استفاده از آن می توانید مانیتور وب‌ سایت‌ها را به‌ طور رایگان در اختیار داشته باشید.

مانیتورینگ عملی است برای مشاهده وضعیت یک سیستم یا به عبارتی فرآیندی است برای جمع آوری و آنالیز سیستم و اطلاعات جمع آوری شده آن برای بررسی فرآیندهای یک برنامه در جهت دستیابی به هدف های مورد نظر و یک راهنما برای تصمیم های مدیریتی ، مثلا اینکه یک فرآیند کجا و چگونه اتفاق می افتد ، عامل ایجاد آن چه بوده و به چند نفر می رسد.

 

هاست ترکر در لوکیشن های مختلف چندین سرور دارد که احتمال ضریب خطا در گزارشات را کاهش می دهد و علاوه بر این مشکلات بعد مسافتی را نیز رفع می کند  که یکی از نقاط مثبت تست هاست تراکر در مقایسه با سیستم های تست دیگر نظیر gtmetrix که تست های صورت گرفته را تنها از یک سرور انجام می دهد، می باشد..شما با ثبت سایت خود در این سایت می توانید زمان بررسی سایتتان را به صورت دوره ای مشخص کنید و به محض به وجود آمدن قطعی در سایت ، از طریق ایمیل وارد شده هنگام ثبت نام گزارش مربوطه با جزئیات زمان و طول مدت قطعی برای شما ارسال خواهد شد.

برای ثبت وب ‌سایت خود جهت مانیتورینگ لحظه ‌ای در وب ‌سایت هاست ترکر مراحل زیر را طی نمایید.

۱ – ابتدا وارد سایت رسمی‌هاست ترکر شوید.

https://www.host-tracker.com

۲ – همان ‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌ کنید در قسمت اول ایمیل و در فیلد دوم آدرس وب ‌سایت خود را وارد کرده و بر روی Create account کلیک کنید.

۳ – اگر که نمی خواهید در آینده گزارشات را با ایمیل دریافت کنید  و صرفا فقط می خواهید وضعیت وبسایت خود را ببینید می توانید از سمت راست فقط وب‌ سایت خود را وارد کرده و بر روی GO کلیک کنید.

۴ - همان‌ طور که در عکس زیر مشاهده می‌ کنید می‌توانید خروجی مانیتورینگ وب‌ سایت خود را از چندین سرور مشاهده کرده و در صورت لزوم ایمیل خود را نیز جهت دریافت گزارش‌های آتی وارد نمایید.

در این تست ما وب سایت خودمان Siarco را  مورد ارزیابی قرار داده ایم و همانطور که مشخص است سایت در حال اجرا و تست شده توسط 59 سرور متفاوت می باشد.

5- قسمت Location نام محل سرور تست کننده را نشان می دهد.

در سربرگ   Statusوضعیت تست سایت شما (لود یا عدم لود شدن سایت) مشخص می گردد.

سربرگ IP نیز نشان دهنده ی آی پی وب سایت شما می باشد.

 

 بخش Time

این ستون نشانگر زمان لود شدن کامل وب سایت بصورت خالص می باشد که می تواند تحت تاثیر عوامل زیر باشد:

1- حجم خالص وب سایت شما

2- فاصله ی فیزیکی سروری که اکانت شما بر روی آن قرار دارد و سرور تست کننده

3- الگوریتم برنامه ی وب سایت شما و میزان زمان لازم جهت پردازش کامل برنامه وب سایت شما

4- میزان مشغولیت و یا سرعت پردازش سرور 

 بخش  Response Size , Speed 

 Size اطلاعات حجم صفحه تست شده می باشد ، توجه داشته باشید عدد مذکور نشان دهنده ی حجم خالص فایل خروجی وب سایت شما بوده و نشان گر فایل های مورد استفاده مانند عکس ها، کدهای جاوا اسکریپت، کدهای استایل و ... نمی باشد. طبیعی است با بالا رفتن حجم وب سایت شما این امر باعث کاهش سرعت سایت شما خواهد شد.

Speed  نیز بیانگر میانگین سرعت انتقال داده بر ثانیه از سرورهای مختلف بوده ، همچنین رقم ابتدایی در ردیف بالا نشان دهنده ی میانگین ارقام ستون می باشد.

 

آیا تابحال سایت خود را در هاست ترکر آنالیز کرده اید ؟! پیشنهاد می کنیم این کار را انجام دهید،در صورت پیش آمدن هرگونه سوال نیز می توانید در قسمت نظرات آن را مطرح نمایید.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top