• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • نحوه فروش در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

نحوه فروش در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

نویسنده نحوه فروش در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
نحوه فروش در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی

نحوه فروش در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی موضوعی است که بسیاری از فعالین شبکه های اجتماعی و بازاریابان را درگیر خود کرده است.

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

   خرید و فروش پیج اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام    تبلیغات در اینستاگرام
فروش فالوور ایرانی اینستاگرام    فروش فالوور ایرانی اینستاگرام
   خرید و فروش ویو پست اینستاگرام    خرید و فروش ویو پست اینستاگرام
   خرید و فروش لایک اینستاگرام    خرید و فروش لایک اینستاگرام
   خرید و فروش کامنت اینستاگرام    خرید و فروش کامنت اینستاگرام
   خرید فروش لایو اینستاگرام    خرید فروش لایو اینستاگرام

با اینکه شبکه های اجتماعی اصولا رسانه ها و ابزارهایی رایگان هستند طبیعتا فرآیند فروش کمی به سختی صورت می پذیرد . اما میتوانم به یک نکته طلایی اشاره کنم تا با نحوه فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی آشنا شوید...

نکته بسیاری مهمی است که حایز اهمیت است به جرات این است که  قدم اولی که  برای فروش در اینستاگرام است. یکی از دلایل مهمی که خیلی از افراد، موفق به فروش در شبکه های اجتماعی نمی شوند این است که سوالشون اشتباست. یعنی بجای اینکه بپرسند چطور بفروشیم، باید سوال کنند مردم چرا باید از ما بخرند. اگر به پاسخ این سوال برسید قطعا اونها هم مشتریان شما خواهند بود.

نکته طلایی فروش در اینستاگرام

نکته خوب داستان شبکه های اجتماعی این است که قرار نیست کسی از شما بصورت مستقیم خرید کند و یا هر جایی ازصفحتون به تبلیغ محصولات و سرویس هاتون بپردازید.

. شبکه های اجتماعی طراحی شدند برای ایجاد سرگرمی، یادگیری و همچنین ایجاد ارتباطات، پس فروش در مرحله آخر و در زیرمجموعه ارتباطات قرار می گیرد. 

ما شبکه های اجتماعی مان را ایجاد می کنیم تا در وهله اول به ساخت ارتباطات بپردازیم و سپس شروع به معرفی برندمان و تخصصمان در لابلای محتوای ارزشمندمان بکنیم

وقتی صحبت از ارتباطات می شود ناخودآگاه بحث بی اعتمادی ایجاد می شود. ساخت اعتماد یک فرآیند زمانبر است. در شبکه های اجتماعی که افراد کمتر از حضور شخص با خبر می شوند و اصولا افراد مجازی هستند طبیعتا اعتمادسازی سخت تر هم می شود.

اما برای دستیابی به این اعتماد باید زمان زیادی صرف کنید، باید محتوای ارزشمند و مفید تولید کنید، باید پاسخگو باشید، تا ذره ذره مخاطبین به شما اعتماد کنند.

شما باید در این مدت زمان خود را صرف شناخت مخاطب کنید، درک بهتری از بازار بدست بیاورید، بازخورد و فیدبک لازم رو بگیرید و محصولاتتان را بهینه کنید.

ما تا وقتی ندانیم مخاطب ما چه نیازی دارد نمی توانیم به فروش برسیم. شما در یک فرآیند چند ماهه نیاز دارید تا محتوایی با کیفیت و ارزشمند تولید کنید تا برای مخاطبین خوشایند باشد این رازی است که شما رو با مخاطب آشنا خواهد کرد، چرا که هر محتوایی که شما تولید می کنید قطعا می تواند بازخوردی به شما بدهد که کمک می کند نیاز مخاطب را بیشتر درک کنید.

بطور مثال : اگر پوشاک فروش هستید می توانید با انواع محتوا درک کنید مخاطبین شما جوان هستند یا پیر، زن هستند یا مرد و مواردی از این دست که کمک می کند بهتر محتوا

تولید کنید تا بدست شخص درست برسد.

 

پنج ایده بزرگ فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

هدف اصلی و بلند مدت در شبکه های اجتماعی باید ایجاد روابط دو طرفه با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه باشد. از طریق ایجاد روابط موثق و قابل اعتبار به نیازهای مشتریان بالقوه خود پی می برید و آنها هم به همین ترتیب با شما آشنا شده و به شما اعتماد می کنند.

این راه و روشی است که منجر به ایجاد رابطه بلند مدت و سود آور دو  طرفه می شود.

همچنین گفته می شود که پس از ایجاد این رابطه دو سویه مبتنی بر اعتماد شما می توانید اقدام به فروش محصولات و خدمات خود از طریق این بستر نمائید.

در این مطلب ۵ ایده فوق العاده برای فروش از این بستر ها را با شما به اشتراک می گذارم، توجه کنید که برخی از آنها بسیار زودتر از آنچه که تصور کنید منجر به فروش محصولات شما می شود.

۱- فروش با استفاده از تصاویر

تصاویر بهترین ابزار موجود برای ایجاد تعامل در شبکه های اجتماعی می باشد. در مطلبی تحت عنوان ۵ راه سهل و آسان برای فروش در شبکه های اجتماعی با استفاده از تصاویر من به ارائه راه کارهایی برای بالا بردن میزان فروش بدون ایجاد اجبار یا ترغیب بیش از حد اشاره کرده ام:

  • استفاده از کد های تخفیف:
  • تصاویر جذابی را برای اعلام زمان یک تخفیف ویژه یا کد تخفیف تهیه کنید.
  • ویژگی های محصول:
  • ویژگیهای محصول را در قالب تصاویر به مشتریان و بازدید کننده گان خود معرفی کنید و تنها با فهرست کردن آنها دست از کار نکشید.
  • استفاده از اینفوگرافیک ها:
  • اطلاعات کاربردی در اختیار دنبال کننده گان خود قرار دهید و کاری کنید که برند شما همیشه در ذهن مخاطب شما حضور داشته باشد.
  • رقابت هایی با محوریت تصاویر:
  • از یک تصویر مناسب برای تبلیغ و معرفی یک رقابت استفاده کنید یا اینکه از دنبال کننده گان در این شبکه ها بخواهید تا عکس های تهیه شده را برای شما ارسال کنند.
  • استفاده از محتوای با کیفیت:
  • انتشار محتوای مناسب بر روی شبکه پینترست به شما اجازه می دهد تا قیمت را خودتان را بر روی تصاویر محصولات معرفی کنید. نکته دیگر اینکه پینترست به دنبال کننده گان شما تغییر قیمت یا در نظر گرفته شدن تخفیف برای قیمت قبلی را اطلاع می دهد.

۲- توجه به فروش اجتماعی از طریق بستر اینستاگرام

زمانی که صحبت از فروش از طریق شبکه های اجتماعی می شود، احتمال اینکه شبکه اینستاگرام در ذهن شما تداعی نشود، خیلی کم است. اما آیا می دانید برخی از کسب و کارهای کوچک هستند که ازطریق همین  شبکه به عنوان اولین شغل استفاده می کنند؟

ترفندهایی برای فروش بیشتر و استفاده  از این شبکه :

  • فروش تصاویر:
  • اگر یک عکاس هستید، فروش تصاویر خود بطور مستقیم از طریق اینستاگرام را در نظر داشته باشید. پیش از این مواردی از فروش ۱۵۰۰۰ دلار تصویر در یک روز از طریق اینستاگرام هم اعلام شده است.
  • فروش لباس:
  • توجه داشته باشید که نمونه های بسیار زیادی از فروش محصولات و لباس های دسته دوم بر شبکه اینستاگرام وجود دارد. برای یافتن این موارد می توانید از هشتگ #shopmyclothes استفاده کنید.
  • نمایش محصولات به منظور معرفی و اطلاع رسانی بیشتر:
  • اگر دارای تعداد اندکی از دنبال کننده گان در این شبکه هستید، بهتر است از دیگر افراد اثر گذار که دارای دنبال کننده گان زیادی در این شبکه هستند برای معرفی یا اشتراک گذاری مطالب شما کمک بگیرید.

۳- استفاده از کلیپ های ویدئویی برای معرفی محصولات و خدمات خودتان

برای تهیه یک کلیپ ویدئویی کوتاه جهت انتشار در سطح شبکه های اجتماعی نیاز به داشتن به بودجه زیادی ندارید.

 

این ویدئو می تواند تنها نمایش دهنده چگونگی استفاده از محصولات شما یا نشان دهنده ویژگی ها مزایای استفاده از آن باشد.

 

همچنین این ویدئو می تواند به چگونگی رفع یکی از نیاز ها یا حل مشکلات آنها بپردازد که در این رابطه در ایده پنجم از این مطلب بیشتر توضیح داده شده است.

 

این ویدئو همچنین می تواند دارای تم و موضوعی طنز آمیز داشته باشد تا از شانس بالاتری برای اشتراک گذاری بصورت  ویروسی برخوردار شود.

 

۴- پینترست یک باید غیر قابل چشم پوشی برای کسب و کار های کالا محور می باشد

بر اساس اطلاعات آماری مختلف ۱۸% از کل تعاملات انجام شده در این شبکه اجتماعی از طرف برند ها می باشد و این در حالی است که ۸۲% باقی مانده از طرف عموم  کاربران شکل می گیرد.

این موضوع بدین معناست که بهینه سازی تصاویر و صفحات شما با استفاده از کلمات کلیدی بجای استفاده از کلید واژه های عمومی مانند “تصاویر محصولات من” دارای بالاترین ارزش و اهمیت می باشد.

از آنجائیکه بیشترین میزان اشتراک گذاری در این فضا توسط کاربران همین شبکه انجام می پذیرد، توجه کنید که پیدا کردن تصاویر خود از طریق موتور جستجو را با استفاده از راهکار های زیر ساده نمائید:

  • از کلمات کلیدی توصیفی در زمان نام گذاری مجموعه تصاویر خود استفاده کنید.
  • در کنار هر تصویر قرار گرفته بر روی سایت خود از گزینه اشتراک گذاری آنها در شبکه پینترست استفاده کنید.
  • در این شبکه اقدام به ایجاد مجموعه ای از تصاویر کنید که هر مجموعه به خودی خود بجای نمایش محصولات شما به حل یک مشکل از کاربران شما اختصاص داشته باشد.

۵- ارائه دهنده کلیه محصولات و خدمات در یک حوزه خاص باشید

در حالیکه فروش مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی هم کارساز می باشد، اما ایجاد رابطه دو سویه بلند مدت در بالا بردن فروش شما در بلند مدت به مراتب اثرات بیشتری دارد.

بهترین راه برای ایجاد این ارتباط ارائه کلیه محصولات و خدمات در یک حوزه خاص می باشد.

اجازه دهید فرض کنیم که شما ارائه دهنده دوربین و لوازم جانبی آن هستید. بجای اینکه از سایت و صفحات اجتماعی خود برای صحبت کردن و تبلیغ کردن مستمر محصولات خود

استفاده کنید، سعی کنید ببینید چگونه می توانید تبدیل به منبعی دست اول برای عرضه اطلاعات به مشتریان خودتان شوید. این روش ممکن است بصورت ارائه اطلاعات در رابطه

با چگونگی تمیز کردن و تعمیر دوربین شما، چگونگی تهیه یک پورتره یا راه اندازی یک کسب و کار تهیه و فروش عکس باشد.

جمع بندی

اگر از جمله افرادی هستید که قصد فروش در اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی را دارید پیشنهاد من این هست که عجله نکنید و با صبر فراوان شروع کنید به درک نیاز مخاطبین تان و برایشان محتوای رایگان و ارزشمند تولید کنید. طوری محتوا بسازید که خودتان عاشق اش شوید تا مطمئن باشید این محتوا قرار هست دست به دست بچرخد.

پس شناخت مخاطب و نیاز او اولین قدم برای فروش غیر مستقیم است. این یعنی شما به مشتری نمی فروشید بلکه او قصد می کند از شما بخرد.

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

فروش پیج اینستاگرام - افزایش فالوور، لایک، ویو، کامنت، لایو و دیگر خدمات اینستاگرام

خدمات اینستاگرام

   خدمات اینستاگرام

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

ده+5 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top