• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • برترین ویژگی های سیستم اتوماسیون فروش و مزایای آن

برترین ویژگی های سیستم اتوماسیون فروش و مزایای آن

نویسنده برترین ویژگی های سیستم اتوماسیون فروش و مزایای آن
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
برترین ویژگی های سیستم اتوماسیون فروش و مزایای آن

Sales Force Automation یا به اختصار همان SFA به معنای اتوماسیون نیروی فروش می باشد.

به عبارت دیگر SFA  به معنای اتوماسیون فروش در هر نوع کسب و کاری با محوریت ارتباط با مشتری می باشد.اگر کسب و کار شما با بیش از چندین مشتری سرو کار دارد و هدف اصلی فروش است ،  SFA بهترین راهکار شما برای افزایش بازدهی بخش فروش می باشد.

ویژگی های اصلی سیستم مدیریت فروش یا  :SFA

SFA  یا سیستم های اتوماسیون فروش ،تمامی بخشهای بنیادی فروش را مدیریت و کنترل می کنند.

به طور کلی میتوان بخش های مربوط به واحد فروش را به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

مدیریت مشتری

رهبری وظایف

افزایش سرعت

مدیریت بینش و آگاهی

 

 

مدیریت مشتری و معاملات:

فروش ، ستون اصلی کسب و کار شما است درحالی که نقش مشتری هرگز به اندازه کافی تاکید و دیده نمی شود.هدف اصلی SFA در این بخش  ارائه CRM می باشد.بنابراین به تعداد انگشت شماری از ویژگی های مهم این سیستم در این بخش اشاره شده است، در حقیقت هدف SFA در این بخش تبدیل یک نماینده فروش خوب به یک نماینده فروش فوق العاده می باشد.

 

 

مدیریت تماس

با استفاده از SFA ، دید کلی از اطلاعات تماس مشتری خود ، تاریخ فعالیت ، تعاملات گذشته و بحث های داخلی را در اختیار داریدو بهترین ویژگی این است که همه این اطلاعات در هر چارچوب SFA در هر زمان که مورد نیاز است، در دسترس می باشد.

 

مدیریت فرصت ها

هرگز جزئیات را از پیشرفت معملات در حال انجام ، نقل قول ها ، وضعیت تیم و خیلی چیزهای دیگر از دست ندهید.این موارد در اتوماسیون فروش ذخیره و همیشه در دسترس شما می باشد.

 

 

تعاملات نیروی فروش

همه آنچه که شما نیاز دارید با چند کلیک مشخص می شود از جمله ایجاد برنامه های شخصی ، نظارت بر کنترل فعالیت مشتریان و... شما می توانید از تمامی پیشرفت ها بلافاصله مطلع شوید.

همکاری در فروش

شما می توانید اطلاعات بیشتری را از منابع تعاملات دیگر کارکنان با مشتریان بدست آورید و کارشناسان متخصص خود را پیدا کنید و  اطلاعات رقابتی خود و پیگیری معاملات را در راه پیشرفت خود افزایش دهید.

 

 

مدیریت عملکرد فروش

شما هرگز نمی توانید در کوتاه مدت همه تمرکز خود را به تیم فروش اختصاص دهید تا برای پایان دادن به معاملات آماده شوند.زمان های واقعی صرف شده را در تیم خود پیدا کنید و اهداف مبتنی بر معیارهایتان را تعیین کنید، یادداشت های آموزنده ارائه دهید و بازخورد و عملکردها ی تیم فروش را با پاداش جبران کنید.

 

 

مدیریت، رهبری و هدایت

هدایت و رهبری مستمر تیم فروش بسیار مهم است.اگر در بخش فروش رهبری و هدایت مستمر وجود نداشته باشد با مشکلات زیادی روبرو می شویم.SFA در این مورد نیز باعث بهبودی کسب و کار می شود و یک سیستم مدیریت مبنی بر رهبری و انتقال مستقیم دارد.با استفاده از ابزارهای مدیریتی ،زمان بیشتری برای حرکت در راستای اهداف خود بدست آورید.

 

مدیریت شریک

با شریک های شبکه ی کسب و کار خود در یک سطح کاملا جدید کار کنید ، شما می توانید به طور جدی از دخالت ، سهم ، اهداف و فعالیت ها برای اطمینان از کیفیت و حداکثر خروجی آگاهی داشته باشید و بر آنها نظارت کنید.

 

افزایش سرعت شغلی

یکی از مهمترین پناهگاه ها یا ویژگی مهم در سیستم اتوماسیون نیروی فروش سرعت بخشیدن به بهره وری کارها با استفاده از پلت فرم های قدرتمند می باشد.ویژگی های مختلفی در این بخش وجود دارد که باعث افزایش بهره وری در کل وظایف شما می شود.

 

 

مدیریت تماس ها

گوشی شما دیگر فقط یک تلفن هوشمند نیست ، به یک دفتر فروش قابل  حمل برای شما تبدیل خواهد شد که شما می توانید کلیه تماس ها و شماره ها را در آن وارد کنید ، عملکرد فروش خود را بررسی کنید ، به رهبران پاسخ دهید و با فرصت های کاری در هرکجا که هستید تعامل برقرار کنید و همکاری داشته باشید.

 

 

گردش کار و تاییدیه

با استفاده از رابط کاربری ساده که برای شما فراهم شده تنها با چند کلیک ساده فرایندهای کاری انجام میشود...  قبل از این هرگز کارها به این سادگی نبوده است. از طریق سیستم تأیید انعطاف پذیر، فرآیندهای کسب و کار خود را مانند هزینه، معامله، تخفیف، پیشنهادات تبلیغاتی و ... مدیریت کنید.

 

 

حمایت اعضای داخلی فروش

نیازهای تیم فروش خود را بررسی کنید و به آنها رسیدگی نمائید ، در این صورت تیم فروش شما می تواند هوش فروش خود را بالا ببرد ، اطلاعات جامع و دقیقی از یک شرکت بدست اورد و رهبری  آنرا به عهده بگیرد،در نتیجه نیروی کار دقیقتر و سریعتری خواهید داشت.زمان صرف شده برای انجام این فرایندها را با استفاده از SFA  یا همان سیستم اتوماسیون فروش به شدت کاهش دهید.

 

 

همگام سازی و اشتراک فایلها

قبل از این هرگز نمی توانستید فایل های خود را با تیم خود به اشتراک بگذارید و یا در بحث ها مشارکت داشته باشید  و بحث های خود را نیز انتشار دهید،اما حالا می توانید محتوا را به راحتی ردیابی کنید و بدون نیاز به جستجو به فایل های مورد نیازتان دسترسی داشته باشید ، همچنین مدیریت مجوز دسترسی به آنها را نیز مشخص کنید و حتی تنظیماتی برای دریافت اطلاعیه در هر زمان که تغییری رخ می دهد ایجاد کنید.

 

 

  مدیریت بینش و آگاهی

بینش طرح کار ، سخت ترین کار شما است،  تمام داده های SFA که در نهایت به صورت جمع آوری اطلاعات بینشی در اختیار شما قرار می گیرد، در دسترس همه و همه جا که شما نیاز دارید می باشد.

 

پیش بینی فروش

پیش بینی هوشمندانه، آسان و دقیق از فروش خود را بر اساس متغیرهای متعدد ارائه شده در زمان واقعی به داشبورد تیم خود با ویژگی های عالی مانند ویرایش درون خطی، لغو دید و پشتیبانی چند ارز انجام دهید.پیش بینی فروش به تنهایی به عنوان یک پای فروش می باشد.

 

 

 

گزارش ها و داشبورد ها

در هر کجا و هر زمان برای دریافت گزارش های زمان واقعی کسب و کار خود از طریق رابط بصری و گرافیکی اتوماسیون فروش  به داشبورد خود دسترسی داشته باشید .

 

مدیریت قلمرو

مدیریت قلمروی یک کسب و کار ، کار بسیار دشواری است ، SFA با ساده سازی روند این کار برای شما، اجازه ایجاد چندین قلمرو به صورت پیش نمایشی ،قبل از راه اندازی ،درحالی که آزادی تعادل و بهینه سازی مناطق را نیز پس از پیاده سازی دارید را به شما می دهد.

 

ضرورت SFA برای کسب و کار شما:

در برخی موارد پایگاه داده مشتری و مشتریان CRM ، SFA را یک ابزار ضروری برای کسب و کار درحال رشد می دانند.

بر اساس نظرسنجی اخیر IDC، نتایج استفاده از اتوماسیون نیروی فروش:

افزایش 30٪ در بستن معاملات

کاهش 18 درصدی در چرخه فروش

کاهش 14 درصدی در زمان مدیریت فروش

 

هنگامی که این ارقام به موسسه مالی چند میلیون دلاری اعمال می شود، بهره وری کلی و افزایش سود می توانند کاملا قابل توجه باشند.

بیایید نگاهی بیاندازیم که چرا SFA برای کسب و کار شما در سناریوی مدرن ضروری است .

 

کاهش ساعات کار حجیم

SFA می تواند زمان تیم فروش را بیش از چند صد ساعت در هر سال ذخیره کند ، ارائه تماس با مشتری، ورود به تعاملات گذشته، برنامه ریزی ایمیل و قرار ملاقات، ردیابی پاسخ ها و ... را نیز نگهداری کند. به این ترتیب تیم فروش  را قادر می سازد تا بیشتر زمان خود را برای افزایش بهره وری به جای مدیریت بهره وری استفاده کند.

 

 

پیش بینی فروش و تشخیص روند

پیش بینی فروش هوشمند یکی از مهمترین ویژگی های SFA است.تجزیه و تحلیل پرونده های فروش گذشته،چک کردن آنها با پایگاه داده فروش فعلی و تعدادی از فرصت های فعلی خط فروش برای ارائه به تیم فروش جهت بینش فرصت های آینده.

همچنین به شما امکان می دهد تا با استفاده از تجزیه و تحلیل الگوی فروش گذشته خود و ایجاد کمپین های سفارشی، منجر به هدایت بهتر مشتریان موجود خود شوید.

 

مدیریت تیم فروش

اکثر ساعتهای کاری استاندارد تیم فروش شما ممکن است با تقسیم کردن بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. SFA این توانایی را به شما میدهد تا این موضوع را به طور کامل در دستان خود بگیرد. همه معیارها ،همانطور که با هم تولید می شوند ،به سرعت نیز مدیریت می شوند.

پیگیری ،رهبری و هدایت بسیار راحت تر از قبل از دیگر مزیت های استفاده از SFA است ، مخاطبین تولید شده اند و از تعاملات رسانه های اجتماعی، بازدید از وب سایت ها و برداشت های تبلیغاتی می توان استفاده کرد. تیم فروش فورا از هدایات داغ مطلع می شود و به مشتریان در زمان واقعی امکان بررسی می دهد.

 

 

یک ابر پلتفرم

SFA مانند یک ابر پلت فرم اجازه می دهد جریان اطلاعات بدون درز بین تمام شاخه های کسب و کار شما، در هر کجا و در هر زمان در جریان باشد.تیم فروش شما نمی بایست با تیم مدیریت موجودی خود ارتباط برقرار کند تا وضعیت برای بستن قرارداد با مشتری بالقوه شناخته شود.

 

سخن آخر

سیستم اتوماسیون نیروی فروش  کاملا ضروری برای هر کسب و کاری است.ستون فقرات فروش و مدیریت ارتباط با مشتری در مدیریت ماثر و مستمر این بخش قرار دارد.نرم افزار SFA می تواند هزاران ساعت کار هدر رفته را کاهش دهد و در عین حال کسب و کار شما را بهبود بخشد و چندین برابر بهره وری از آن داشته باشید. اگر نیاز دارید که کسب و کارتان در برابر رقابت های سنگین باقی بماند، SFA جوابگوی شما است.

 

 

منبع:badgermapping

 

در مقالات بعدی نیز با ما باشید ، در صورت مورد توجه بودن و استفاده از مطلب فوق  ،  لطفا در بازنشر آن از ما حمایت نمایید  و مطلب را با ذکر منبع درج کنید. چنانچه هرگونه سوال ، ابهام و یا نظر دیگری در این مورد دارید می توانید در قسمت دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

12+نه =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top