• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • قابلیت پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام

قابلیت پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام

نویسنده قابلیت پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 3 از 5
قابلیت پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام

در این مقاله به بررسی قابلیت پیام آماده در دایرکت اینستاگرام می پردازیم تا بتوانید به پیام‌ های مشابه کاربران بدون صرف زمان زیاد ، پاسخ دهید.

استفاده از پاسخ سریع (Quick Replies) در دایرکت اینستاگرام

اگر مدیریت یک کسب ‌و کار اینترنتی را برعهده دارید ، دایرکت اینستاگرام یکی از ابزارهای ارتباطی است که به کمک آن می ‌توانید با فالوورهای کسب ‌و کار اینترنتی خود گفتگو کنید. استفاده از این ابزار به شما کمک می ‌کند تا بتوانید ارتباط خود را با مشتری خود بیشتر کنید.

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

   خرید و فروش پیج اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام    تبلیغات در اینستاگرام
فروش فالوور ایرانی اینستاگرام    فروش فالوور ایرانی اینستاگرام
   خرید و فروش ویو پست اینستاگرام    خرید و فروش ویو پست اینستاگرام
   خرید و فروش لایک اینستاگرام    خرید و فروش لایک اینستاگرام
   خرید و فروش کامنت اینستاگرام    خرید و فروش کامنت اینستاگرام
   خرید فروش لایو اینستاگرام    خرید فروش لایو اینستاگرام

اما چرا ارتباط برقرار کردن با مخاطبان کسب ‌و کارتان اهمیت زیادی دارد؟

ساده است ! برقراری ارتباط با کاربران و پاسخ به سوال‌های آن‌ها به این معنی است که برای کاربران خود ارزش زیادی قائل هستید. پاسخ‌ گویی به سوالات آن ‌ها به افزایش اعتمادشان نسبت به کسب ‌و کار اینترنتی شما کمک زیادی می ‌کند و هر چقدر کاربران به شما بیشتر اعتماد کنند ، از محصولات و خدمات کسب ‌و کارتان بیشتر استفاده می ‌کنند.

یکی از قابلیت‌ های کاربردی اینستاگرام در بخش دایرکت ، قابلیت استفاده از پاسخ سریع است. در بخش دایرکت ممکن است کاربران به شما پیام‌ های مشابه بدهند و پاسخ‌ گویی به چنین پیام‌هایی زمان ‌بر است. همچنین اگر بخواهید به پیام‌ های کاربران واکنشی نشان ندهید ، به مرور زمان اعتماد آن ‌ها کم می‌ شود و از نظر کاربران ، پیام‌ ها و حتی خودشان برای کسب ‌و کار شما اهمیت زیادی ندارند.

بررسی قابلیت پاسخ سریع (Quick Replies) در دایرکت اینستاگرام

پاسخ سریع (Quick Replies) یک قابلیت بسیار کاربردی در دایرکت اینستاگرام است که بدون صرف زمان ، می ‌توانید به پیام ‌های کاربران پاسخ دهیداما چرا این قابلیت برای کسب ‌و کارهای اینترنتی اهمیت زیادی دارد؟ در صفحات تجاری ارتباط کاربران معمولاً درباره خدمات و فعالیت‌ های تجاری شما است ، مثلاً آن ‌ها درباره خدماتی که کسب ‌و کار اینترنتی شما به کاربران ارائه می ‌کند ، سوالاتی دارند و مشاوره می ‌خواهند. برخی از این سوالات و پیام ‌های کاربران شباهت زیادی به هم دارد و طبیعتاً پاسخ‌ شما به چنین کاربرانی مشابه است.

اگر بخواهید برای پاسخ ‌گویی مشابه به این کاربران وقت بگذارید ، قطعاً بخش بزرگی از زمانتان بیهوده هدر رفته است. اینستاگرام قابلیت کاربردی به نام پاسخ سریع به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که با استفاده از آن می ‌توانید تعدادی پاسخ آماده به اکانت خود اضافه کنید. اکانت ‌های شخصی معمولاً به این قابلیت نیاز ندارند و به همین دلیل ، این قابلیت تنها بر روی حساب تجاری اینستاگرام فعال است.

لازم است بدانید پاسخ سریع دایرکت اینستاگرام یک ربات نیست که به صورت خودکار به پیام ‌های مشخص ‌شده پاسخ بدهد ، برای استفاده از این پاسخ ‌ها شما باید به دایرکت‌ ها دسترسی داشته باشید و آن ‌ها را بخوانید.

سپس به کمک لیست پاسخ سریع خود می ‌توانید یک پیام را انتخاب کرده و برای کاربران ارسال کنید. بنابراین تعامل شما با کاربران مصنوعی نیست و هنوز هم باید به کاربران خود اهمیت زیادی بدهید. این ابزار تنها در مدت زمان مورد نیاز برای نوشتن پیام ، جهت ارسال به کاربران ، صرفه‌ جویی می‌ کند.

 

چرا باید از پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام استفاده کنیم؟

در کسب ‌و کارهای بزرگ‌ اینترنتی پاسخ‌ گویی به پیام تمامی کاربران کار ساده ‌ای نیست ، فرض کنید در دایرکت شما روزانه ۱۰۰ پیام دریافت شود و به مدت دو روز فرصت نکنید به آن‌ ها پاسخ بدهید ؛ در روز سوم شما بیش از ۳۰۰ دایرکت دارید که عملاً پاسخ ‌گویی به آن ‌ها بسیار مشکل است.

بنابراین استفاده از پاسخ‌ های آماده به شما کمک می ‌کنند تا بتوانید تعداد زیادی از پیام‌ های کاربران را در زمان بسیار کمی پاسخ دهید. اگر به بررسی سوالات کاربران بپردازید ، متوجه می ‌شوید که برخی از سوال ‌ها در میان آن‌ ها مشترک است.

اگر صفحه اینستاگرام کسب ‌و کار اینترنتی شما به کمک چند نفر از کارمندان مدیریت می‌ شود ، ممکن است پاسخ‌ ها انسجام لازم را نداشته باشد ، زیرا هر فرد به سوالات کاربران با سلیقه خود پاسخ می‌ دهد و نگارش محتوای پاسخ به هر فرد متفاوت است ؛ این مسئله برای یک کسب ‌و کار اینترنتی که به دنبال توسعه و پیشرفت کسب‌ و کارش است ، درست نیست. با استفاده از پاسخ‌ های آماده‌ می ‌توانید پاسخ‌ های آماده و منسجم تهیه کنید و در صورت نیاز به این پاسخ ‌ها ، به تمامی کاربران با محتوا و نگارش یکسان پاسخ دهید.

استفاده از پاسخ سریع به شما کمک می ‌کند تا بهتر بتوانید خدمات و فروشگاه آنلاین خود را مدیریت کنید ، بر اساس گزارش‌ های اینستاگرام هر ماه بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از دایرکت اینستاگرام استفاده می ‌کنند و از این آمار ، حدوداً یک‌ سوم پیام‌ ها از طریق پاسخ کاربران به استوری‌ ها انجام می‌ شود.

چگونه پاسخ آماده برای بخش دایرکت اینستاگرام ایجاد کنیم؟

مرحله اول:پیدا کردن پرسش‌های متداول کاربران

به دایرکت اینستاگرام خود نگاهی بیندازید ؛ برخی از سوالات را تعداد زیادی از کاربران پرسیده ‌اند که باید آن ‌ها را به عنوان پرسش‌ های متداول یادداشت کنید. ممکن است به هریک از کاربران جواب متفاوتی داده باشد اما محتوای تمامی آن‌ ها یکسان است ، بهترین و کامل‌ ترین پاسخ خود را نظر محتوا و نگارش انتخاب و آن را به نوت ‌پد موبایل خود منتقل کنید.

مثلاً اگر شما در زمینه طراحی و نقاشی چهره فعالیت می‌ کنید ، سوال بسیاری از کاربران در مورد هزینه طراحی است، کافی است یک پیام در مورد هزینه طراحی با استفاده از ابزار مختلف و اندازه‌ های متفاوت ایجاد کنید و در صورتی که کاربری چنین سوالی از شما پرسید ، در کسری از ثانیه پیام آماده ‌شده را برای او ارسال کنید.

حسی که مخاطبان از پیام شما دریافت می ‌کنند ، باید دقیقاً با حسی که پست ‌ها و استوری ‌های شما به آن‌ها می ‌دهد ، یکی باشد. مثلاً اگر در بخش کپشن یا استوری از اموجی ‌ها استفاده می ‌کنید ، در پیام‌ های آماده خود نیز استفاده از اموجی‌ ها را فراموش نکنید. کاربران نباید حس کنند پاسخ شما توسط یک ربات ارسال شده است ؛ زیرا در این صورت تعامل کاربران کم می ‌شود و تاثیر منفی بر روی کسب ‌و کار اینترنتی شما خواهد داشت.

مرحله دوم: پیام مربوط به پاسخ سریع خود را ایجاد کنید

۳ راه برای ایجاد پیام‌های مربوط به پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام وجود دارد که در دو راه اول ، نیاز به داشتن یک گفتگو با یکی از کاربران خود دارید. این ۳ روش عبارتند از:

1-ایجاد پاسخ سریع از طریق بخش چت در دایرکت اینستاگرام

اولین راه برای ایجاد پاسخ سریع ، استفاده از پنجره چت در دایرکت اینستاگرام است ، کافی است وارد چت یکی از کاربران خود شوید و بر روی آیکن زیر ضربه بزنید:

اگر اولین بار است که بر روی این آیکن کلیک می ‌کنید ، خلاصۀ‌ ای از ویژگی این قابلیت به شما نمایش داده می ‌شود. حال برای ایجاد پاسخ سریع کافی است بر روی New Quick Reply یا علامت + ضربه بزنید.

در این بخش کافی است یک پاسخ سریع ایجاد کنید تا لیست پاسخ ‌های پیشنهادی اینستاگرام به شما نمایش داده شوند. اگر به پاسخ‌های سریع دیگری نیاز دارید ، کافی است بر روی علامت + کلیک کرده تا بتوانید پاسخ‌ های بیشتری به آن اضافه کنید.

همچنین می‌ توانید برای پاسخ خود یک Shortcut تعیین کنید تا با تایپ آن ، پیغام مربوط به آن برای کاربران ارسال شود. پس از اضافه کردن پیام خود ، کافی است بر روی تیک آبی کلیک کنید تا پاسخ سریع شما ذخیره شود.

2-ایجاد پاسخ سریع از روی پیام‌ های موجود

اگر می ‌خواهید پیام هایی را که برای کاربران ارسال کرده ‌اید را به لیست پیام ‌های آماده خود اضافه کنید ، کافی است انگشتتان را بر روی پیام موردنظر خود نگه دارید ‌و از میان گزینه ‌های نمایش داده ‌شده ، بر روی Save Quick Reply ضربه بزنید:

پس از ضربه زدن بر روی این گزینه ، یک صفحه جدید برای شما نمایش داده می ‌شود که می ‌توانید Shortcut آن را هم انتخاب کنید.

3-ایجاد پاسخ سریع از طریق تنظیمات حساب کاربری

اگر نمی‌ خواهید از دو راه قبل استفاده کنید ، راه دیگری هم برای ایجاد پاسخ سریع برای دایرکت اینستاگرام وجود دارد ، کافی است وارد بخش تنظیمات اینستاگرام خود شوید و گزینه Quick Reply را انتخاب کنید.

در این بخش لیستی از پاسخ ‌های آماده اینستاگرام و پاسخ‌ هایی که خودتان به آن اضافه کرده ‌اید ، قابل مشاهده است:

شما محدودیتی برای ایجاد پاسخ سریع در اینستاگرام نخواهید داشت و به راحتی می‌ توانید هرچقدر که پاسخ سریع نیاز دارید ، به لیست خود اضافه کنید.

مرحله سوم: حذف یا ویرایش پاسخ ‌های آماده

در مرحله قبل شما توانستید پاسخ‌ های آماده خود را اضافه کنید ؛ اما گاهی پاسخ‌ های ایجاد شده به دلایل مختلف نیاز به ویرایش یا حذف دارند ، چگونه می ‌توان پاسخ آماده خود را ویرایش یا حذف کرد؟

مرحله دوم یادتان هست که از طریق بخش تنظیمات وارد لیست پاسخ ‌های آماده شدیم؟ دوباره همان مسیر (Setting > Quick Reply) را طی کنید و وارد بخش مربوط به پاسخ‌ های آماده خود شوید:

در این بخش کافی است بر روی پاسخ سریع موردنظر خود ضربه بزنید تا وارد صفحه مربوط به آن شوید ، در این بخش می ‌توانید متن پیغام خود را ویرایش کنید یا با کلیک بر روی  Delete Quick Reply ، آن را به صورت کامل حذف کنید.

مرحله چهارم: استفاده از پاسخ آماده در دایرکت اینستاگرام

تقریباً به پایان کار رسیده‌ ایم ، برای استفاده از پاسخ آماده دو راه‌ حل وجود دارد:

1-استفاده از پاسخ خودکار با استفاده از آیکن موجود در دایرکت اینستاگرام

راه ‌حل اول این است که بر روی آیکن سه نقطه که در تصویر زیر مشاهده می‌ شود ، ضربه بزنید. پس از آن کافی است یکی از پاسخ‌ های آماده خود را انتخاب کرده و آن را برای کاربر خود ارسال کنید:

اگر نیاز به پاسخ‌ های آماده دیگری دارید ، کافی است با استفاده از روش‌ های مرحله دوم ، پاسخ سریع دیگری را هم اضافه کنید.

2-استفاده از Shortcut مربوط به پاسخ سریع

یادتان هست که برای ایجاد پاسخ سریع خود یک Shortcut مشخص کرده بودیم؟ اکنون زمان استفاده از آن است ، اگر Shortcut پاسخ خود را در بخش نوشتن پیام تایپ کنید ، پاسخ سریع مربوط به آن با کلیک بر روی آیکن آبی نمایش داده می ‌شود. کافی است بر روی آن ضربه بزنید تا پیام مورد نظرتان آماده ارسال شود.

نکته : توجه داشته باشید که پاسخ سریع تنها برای ارتقاء کیفیت پاسخ است نه اتوماتیک ‌سازی عملیات ، اگر پاسخی که قرار است برای کاربران ارسال شود ، به کاربران این حس را القا کند که با یک ربات روبرو هستند ، تعامل کاربران صفحه شما به مرور زمان کمتر می‌ شود.

استفاده از پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام به شما کمک می ‌کند تا بتوانید یک ارتباط موثر بدون صرف وقت برقرار کنید. این مسئله بسیار جالب است که بدون صرف زمان بخواهید با کاربران خود یک ارتباط صمیمی داشته باشید ، پس حتماً از پاسخ‌ سریع در بخش دایرکت اینستاگرام خود استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید.

از اینستاگرام به عنوان یک ابزار ارتباط و برقراری تعامل با کاربران کسب ‌و کار خود استفاده می ‌کنید؟ نظر یا تجربه خود را ، درباره استفاده از پاسخ سریع اینستاگرام برای برقراری ارتباطی موثر با کاربران ، در بخش نظرات به ما بگویید

 

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

فروش پیج اینستاگرام - افزایش فالوور، لایک، ویو، کامنت، لایو و دیگر خدمات اینستاگرام

خدمات اینستاگرام

   خدمات اینستاگرام

.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top