• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • بررسی و درنظر گرفتن رقبا در اینستاگرام

بررسی و درنظر گرفتن رقبا در اینستاگرام

نویسنده بررسی و درنظر گرفتن رقبا در اینستاگرام
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
بررسی و درنظر گرفتن رقبا در اینستاگرام

در این مقاله همراه ما باشید تا با روش‌ های تجزیه و تحلیل در شبکه ‌های اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

   خرید و فروش پیج اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام    تبلیغات در اینستاگرام
فروش فالوور ایرانی اینستاگرام    فروش فالوور ایرانی اینستاگرام
   خرید و فروش ویو پست اینستاگرام    خرید و فروش ویو پست اینستاگرام
   خرید و فروش لایک اینستاگرام    خرید و فروش لایک اینستاگرام
   خرید و فروش کامنت اینستاگرام    خرید و فروش کامنت اینستاگرام
   خرید فروش لایو اینستاگرام    خرید فروش لایو اینستاگرام

نکاتی مهم درباره تجزیه و تحلیل رقبای اینستاگرام

همه ما آدم‌ های زیادی را می ‌شناسیم که موفقیت را لمس کرده‌ اند ، از مدیر شرکت‌ های بزرگ گرفته تا کارآفرین ‌‌هایی که شبکه ‌های اجتماعی را برای گسترش کسب و کار خود انتخاب می ‌کنند.

می توان گفت تنها نقطه اشتراک همه آن ‌ها که عطش موفقیت را در آن ‌ها زنده نگه داشته است ، حس رقابت است.

حس رقابت همان چیزی است که راه موفقیت را هموار می‌ کند. در هر مسابقه ‌ای صرف نظر از نتیجه آن ، درس ‌های زیادی برای ما وجود دارد. اگر رقیب خود را به درستی آنالیز کنیم می‌ توانیم از نقاط ضعف و قوت او نهایت استفاده را ببریم.

بنابراین تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام می‌ تواند باعث پیشرفت کسب و کار شما در شبکه ‌های اجتماعی شود

در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با روش‌ های این تجزیه و تحلیل در شبکه ‌های اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام به چه معناست؟

احتمالا هنگام گشت و گذار در اینستاگرام با صفحاتی برخورد داشته ‌اید که تقریبا همان کسب و کار شما را انجام می ‌دهند. این صفحات دقیقا همان رقبای شما هستند ، از این به بعد باید با رقبای خود در اینستاگرام وارد یک جنگ تمام عیار شوید. بنابراین باید خود را آماده کنید.

با تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام ، این کار به معنای شناسایی رقبای خود در کسب و کارهای مشابه و همچنین ارزیابی استراتژی آن‌ ها برای گسترش و بهبود فضای کاری در شبکه‌ های اجتماعی است. اگر این تجزیه و تحلیل را به درستی انجام دهید ، می ‌توانید نقاط ضعف و قوت رقبای اینستاگرامی خود را پیدا کرده و از آن‌ها برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده نمایید.

اما چگونه باید آن را انجام دهیم؟ ساده ‌ترین کار این است گوشی موبایل خود را بردارید ، وارد اینستاگرام شوید و صفحه رقبای خود را پیدا کنید. در این حالت باید کمی کنجکاو باشید و فعالیت رقیب خود را زیر نظر بگیرید ، اما اگر می ‌خواهید حرفه ‌ای تر عمل کنید در ادامه مقاله همراه ما باشید تا فوت و فن تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام چگونه انجام می ‌شود؟

برای این کار ابتدا باید شرکت ‌ها ، صنایع و کسب و کارهای مرتبط با خود را بشناسید و بدانید چه مطالبی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌ کنند؟ همچنین نحوه هشتگ گذاری و کپشن نویسی آن‌ ها چگونه است؟ در قدم بعدی باید در مورد آن‌ ها اطلاعات جمع‌ آوری کرده و آن ‌ها را دسته ‌بندی کنید.

قدم اول: شناسایی رقیب

برخی از روش‌ های شناسایی رقیب عبارتند از:

استفاده از گوگلبرخی از رقبای اینستاگرامی شما ممکن است علاوه بر اینستاگرام ، سایت یا وبلاگ تبلیغاتی نیز داشته باشند. با جستجوی کلید واژه ‌های مرتبط به کسب و کار خود در گوگل می ‌توانید با بسیاری از شرکت‌ های مشابه خود در سراسر جهان آشنا شده و وارد سایت آن ‌ها شوید. البته انتخاب نوع کلید واژه‌ ها نیز بسیار مهم است. هر چه این کلید واژه‌ ها را تخصصی‌ تر انتخاب کنید ، نتیجه‌ بهتری خواهید گرفت.

استفاده از لیست دنبال شونده‌ های مخاطب(Following): در این بخش باید کمی به صفحه مخاطبان خود در اینستاگرام سرک بکشید ، باید بدانید او به دنبال چه چیزهایی است؟ کدام صفحات را دنبال می‌ کند؟ احتمالا کسی که مخاطب شما است ، مخاطب رقیب شما نیز باشد. بنابراین با مراجعه به قسمت دنبال شونده ‌ها در صفحه مخاطب خود می ‌توانید با رقیبتان دیدار کنید.

نوشتن لیست نهاییاحتمالا با استفاده از دو روش گفته شده توانسته‌ اید رقبای اینستاگرامی زیادی را شناسایی کنید. بهتر است یک لیست نهایی که شامل چهار یا پنج رقیب است را بنویسید و تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام را با توجه آن‌ ها انجام دهید.


 

قدم دوم: جمع آوری اطلاعات برای رقابت در اینستاگرام

پس از شناسایی رقبای خود در اینستاگرام ، باید درباره آن ‌ها اطلاعات جمع‌ آوری کنید.

برخی از این اطلاعات عبارت اند از:

نوع شبکه اجتماعیامروزه در بین شبکه ‌های اجتماعی ، اینستاگرام حرف اول را می‌ زند ، بسیاری از افراد کار و تجارت خود را با فعالیت‌ های اینستاگرامی گسترش داده ‌اند. بنابراین احتمالا رقیب شما هم دارای صفحه اینستاگرام است. پس جستجو کنید و او را بیابید.

تعداد دنبال کنندگان (Followers) در اینستاگرام برای تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام باید تعداد فالوورهای رقیب خود را در نظر داشته باشید و آن را یادداشت کنید. سپس بررسی کنید که بعد از هر هفته چه تعداد به دنبال کنندگان آن‌ ها اضافه می ‌شود. در انتها نیز می‌ توانید نحوه افزایش یا کاهش دنبال کننده‌ ها را در نمودار رسم کنید.

زمان مطلب گذاشتن در صفحهرقیب اینستاگرامی شما چه زمانی را برای پست گذاشتن انتخاب می ‌کند؟ برای پاسخ به این سوال باید به صورت مداوم صفحه رقیب خود را چک کنید. با این کار به نحوه‌ فعالیت او در اینستاگرام و ترتیب مطلب گذاشتن در آن پی خواهید برد.

میزان محبوبیت هر مطلباگر می خواهید میزان محبوبیت هر مطلب را بدانید باید به تعداد لایک ‌ها و کامنت‌ های آن توجه کنید. سپس این اطلاعات را یادداشت کنید تا به سلیقه مخاطب خود پی ببرید.

قدم سوم: انجام آنالیز SWOT

آخرین قدم برای تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام استفاده از آنالیز SWOT است. این آنالیز یکی از روش ‌های معروف در تجزیه و تحلیل بازاریابی بوده و معنای آن بررسی نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ‌ها و تهدیدها است.

بنابراین با استفاده از آنالیز SWOT می‌توانید رقبای اینستاگرامی خود را تجزیه و تحلیل کنید و به نکات مثبت و منفی آنها پی ببرید.

بهتر است هنگام بررسی رقیب در اینستاگرام به نکات زیر توجه کرد:

1- نقاط قوت رقیبپس از بررسی رقبا شاید به این نکته پی ببرید که آنها مطالب بهتری را در اینستاگرام به اشتراک می ‌گذارند. یا پست ‌ها و استوری‌های آنها بیشتر دیده می‌ شود. در این موارد باید کنجکاو باشید و سعی کنید دلایل موفقیت رقیب را پیدا کنید. شما هم می ‌توانید مثل او قوی باشید.

2-نقاط ضعفبرخی از کسب و کارهای اینستاگرامی ممکن است در سراشیبی سقوط قرار گرفته باشند. این شرکت ‌ها نیز گزینه مناسبی برای تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام هستند. پس بررسی آنها را از دست ندهید ، ارائه خدمات بد به مشتری ، غلط‌های املایی در محتواها ، تبلیغات بیش از حد در اینستاگرام و یا استوری ‌های غیر مرتبط می ‌تواند برخی از نقاط ضعف این کسب و کارها باشد.

3-فرصت ‌های موجودبا انجام تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام می ‌توانید فرصت ‌های بسیاری را کشف کنید. که هر کدام از آنها سکوی پرتابی برای کسب و کار شما است. کافی است به این فکر کنید که رقبای شما در کدام بخش دچار ضعف هستند. سرمایه گذاری روی همان بخش می ‌تواند عامل موفقیت شما باشد.

4-تهدیدهای موجوددر شبکه ‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام اشتباهات زیادی ممکن است رخ دهد که منجر به نابودی کسب و کار شما شود. برخی از این اشتباهات ، استفاده از اکانت ‌های فیک و ساختگی و یا طولانی شدن پاسخگویی به مشتریان است.

نکات طلایی برای تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام

1-الهام بگیرید اما کپی نکنیدبرای توسعه‌ کسب و کار خود در اینستاگرام به فکر کپی کردن ایده‌ های دیگران نباشید. شما در بررسی رقبای اینستاگرامی خود متوجه قدرت آنها و البته نقاط ضعف آنها می‌ شوید. توصیه ما این است که از ویژگی ‌های مثبت رقیب الهام بگیرید و تلاش کنید آنها را به شکلی متفاوت در کسب و کار خود پیاده کنید.

2-از تعصبات دوری کنیداگر می‌ خواهید نتیجه خوبی از تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام داشته باشید ، از تعصب روی کسب و کار خود پرهیز کنید. این را بدانید که مقاومت در برابر نتایج به دست آمده از بررسی ‌ها منجر به پیشرفت شما نخواهد شد.

3-به دنبال انجام کارهای عجیب باشیددلیل پیشرفت بعضی از رقبای شما در اینستاگرام ، انجام کارها و ایده‌ های نامتعارف است. پس متفاوت باشید تا مشتریان نیز واکنش نشان دهند. در این صورت مطالب شما بارها و بارها در اینستاگرام بازنشر شده و تعداد فالوورها افزایش پیدا می‌کند.

4- سازمان یافته عمل کنیدشما در راه تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام با انبوهی از اطلاعات مواجه خواهید شد. اما نگران نباشید. سعی کنید منظم بوده و اطلاعات به دست آمده را به درستی سازماندهی کنید.

5-ناامید نشویدبرای داشتن یک کسب و کار موفق در بستر شبکه ‌های اجتماعی باید تلاش‌ های بسیار زیادی انجام دهید. مبارزه با رقبای اینستاگرامی کار راحتی نیست. پس هیچگاه امید خود را از دست ندهید و با انگیزه رو به جلو حرکت کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با مفهوم رقابت در شبکه ‌های اجتماعی و نحوه تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام آشنا شدیم. سپس دریافتیم که جمع آوری اطلاعات درباره رقبای اینستاگرامی و سپس تجزیه و تحلیل آن ‌ها می‌ تواند باعث بهبود کسب و کار شود. احتمالا شما هم پس از مطالعه این مقاله به فکر رونق کسب و کار خود در اینستاگرام افتاده باشید.

در قسمت نظرات می ‌توانید سوالات یا دیدگاه ‌های ارزشمند خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید. منتظر شما هستیم .

 

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

فروش پیج اینستاگرام - افزایش فالوور، لایک، ویو، کامنت، لایو و دیگر خدمات اینستاگرام

خدمات اینستاگرام

   خدمات اینستاگرام

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top