• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام و تکنیک های آن

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام و تکنیک های آن

نویسنده اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام و تکنیک های آن
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام و تکنیک های آن

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام یکی ازروش های بازاریابی نوین است که امروزه بازاریابان وصاحبان کسب وکارها برای توسعه برند و کارخود از آن استفاده میکنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ در اینستاگرام 

اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای بازاریابی تاثیر گذاراست که از طریق افراد مورد اعتماد و مشهور ارائه میشود. بازاریابی توسط افرادی مثل بازیگران و مجریان، بازیکنان فوتبال وافراد تاثیر گذار جامعه، از مدت ها قبل وجود داشته است، اما اینفلوئنسر مارکتینگ امروزه  با استفاده از استراتژی هایی خاص انجام می شود و شما باید قبل از راه اندازی این کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ یک برنامه ریزی مناسب انجام دهید. اینفلوئنسر مارکتینگ در بیشتر شبکه های اجتماعی امکان پذیر است که مهمترین آنها اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام باشد.

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

   خرید و فروش پیج اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام    تبلیغات در اینستاگرام
فروش فالوور ایرانی اینستاگرام    فروش فالوور ایرانی اینستاگرام
   خرید و فروش ویو پست اینستاگرام    خرید و فروش ویو پست اینستاگرام
   خرید و فروش لایک اینستاگرام    خرید و فروش لایک اینستاگرام
   خرید و فروش کامنت اینستاگرام    خرید و فروش کامنت اینستاگرام
   خرید فروش لایو اینستاگرام    خرید فروش لایو اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

اینفلوئنسر کیست؟

واژه اینفلوئنسر (influencer) به معنی تأثیرگذار است ، منظور ما افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی شناخته شده هستند. حتما شما هم با افرادی که در شبکه های اجتماعی شناخته شده اند، آشنا هستید و ممکن است از دنبال کنندگان صفحات آن ها باشید. توجه کنید که حتی ممکن است افراد مشهور مثل بازیگرها نیز در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر باشند. اما شاید اگر عمیق به این موضوع نگاه کنیم اینفلوئسر یک الگوی بی خطا یا کم خطاست که عده ای حرفهایش را می پذیرند. به همین علت نیز بازاریابی اینفلوئنسرها مهم شده است.

کمک گرفتن از سلبریتی های یا اینفلوئنسرها برای تبلیغات کار چندان کار مشکلی نخواهد بود، اما باید توجه کنید که اینفلوئنسر مارکتینگ ساده نیست، چرا که همه برندهای بزرگ و کوچک از این روش برای بازاریابی و برندسازی استفاده می کنند.

استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

استراتژی ها و نکاتی که در یک کمیپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام ایجاد شده را بررسی میکنیم :

1: تعیین هدف و برنامه ریزی

بدون برنامه ریزی شروع نکنید و در ابتدا اهداف خود را تعیین کرده و روش ها و برنامه های رسیدن به این اهداف را شناسایی کنید. مخاطبین شما در چه صنف های کاری هستند، چه چیزی می تواند انگیزه کافی در اینفلوئنسرها برای شما ایجاد کند، کدام اینفلوئنسرها برای بازاریابی برند شما مناسب تر هستند، چگونه می توانید با آن ها ارتباط بگیرید و  بهترین روش برای تعامل با اینفلوئنسرها

2: شناخت مخاطبین هدف

مخاطبین شما چه کسانی هستند؟ محصولات شما زندگی را برای چه کسانی ساده تر می کند و کدام افراد می توانند از محصولات شما استفاده کنند؟ محصولات و خدمات شما مورد علاقه چه افرادی است؟ پاسخ به این سوالات شما را در شناخت مخاطب هدفتان کمک می کند. همچنین تحقیق کنید مخاطبان شما در کدام یک از شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و کدام یک از اینفلوئنسرها الگوی مخاطبان شما هستند؟ مقاله شناخت مخاطب هدف به شما در شناخت مخاطبینتان کمک خواهد کرد.

3: کشف بهترین اینفلوئنسر برای محصولات

اگر تولید کننده محصولات ورزشی هستید بهتر است از بازیکنان فوتبالی که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام حضور فعالی دارند برای بازاریابی محصولات خود کمک بگیرید. اما اگر تولید کننده پوشاک یا جواهرات هستید از بازیگران و هنرپیشه های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی کمک بخواهید. البته اینفلوئنسرها لزوما نباید توسط همه مردم شناخته شده باشند بلکه منظور کسانی هستند که در شبکه های اجتماعی پیروان زیادی دارند. کافی است بررسی کنید مخاطبان شما در صفحات کدام یک از اینفلوئنسرها حضور بیشتری دارند و یا کدام یک از آن ها الگوی مخاطبان شما هستند؟ تحقیق کنید که اینفلوئنسرهای مورد نظر شما در کدام یک از شبکه های اجتماعی پیروان بیشتری دارند. البته مراقب برخی کلاهبرداران هم باشید که این روزها از ربات های لایک و فالو استفاده می کنند تا شما را به اشتباه بیاندازند. در این مطلب می توانید دلایل خرید یا نخریدن فالوور اینستاگرام را بخوانید.

یکی از تکنیک های اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام ، یافتن اینفلوئنسرهای مناسب برند شما است.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

4: بهترین شبکه اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ

قطعا مخاطبین شما در یکی از شبکه های اجتماعی حضور بیشتری دارند و بهتر است شما فعالیت خود را در آن شبکه یا رسانه اجتماعی آغاز کنید و ممکن است اینفلوئنسرهای مورد نظر شما در شبکه اجتماعی دیگری تأثیرگذار تر باشد. در این زمان بهتر است اینفلوئنسرهایی را که در شبکه اجتماعی مورد علاقه مخاطبانتان فعال تر هستند بیابید و با آن ها همکاری کنید. علاوه بر این از اینفلوئنسرهای مورد نظر خود در سایر شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید؛ چرا که پیروان آن ها نیز ممکن است محصولات شما را خریداری کنند. همچنین می توانید شبکه های اجتماعی مختلف را برای این روش بازاریابی آزمایش کنید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

یکی از تکنیک های اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام ، انتخاب شبکه اجتماعی مناسب است.

5: کشف راه های تأثیرگذار

یکی از راه های تأثیر گذار روش هایی است که شما از اینفلوئنسرها می خواهید با استفاده از آن، محصولات یا خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. گاهی لازم است با کمک یک عکاس حرفه ای، یک عکس جذاب از اینفلوئنسر مورد نظر هنگام استفاده از محصول ثبت شده و در شبکه اجتماعی مورد نظر منتشر شود. گاهی نیز ساخت یک ویدئو که اینفلوئنسرها درباره محصول مورد نظر توضیح داده و مزایای آن را بیان می کنند، تأثیر بیشتری دارد. انتشار یک پست در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ توسط اینفلوئنسر یا یک پادکست صوتی نیز روش های مناسبی هستند که شما می توانید با توجه به مخاطبین هدف خود و نوع محصولاتتان یکی از آن ها را انتخاب و اجرا نمایید.

در نظر گرفتن ارزش برای اینفلوئنسرها

در ازای تبلیغی که اینفلوئنسرها برای شما انجام می دهند، چه ارزشی برای آن ها دارید؟ گاهی اوقات هدف آن ها از همکاری با شما کسب درآمد و دریافت پول نقد است و گاهی از شما می خواهند امکان استفاده از بخشی از خدمات یا محصولات شما را داشته باشند. بنابراین قبل از اینکه همکاری خود را با آن ها آغاز کنید، ارزش ها و امکاناتی را که قرار است به آن ها ارائه دهید را مشخص کرده و مکتوب نمائید.

مراقب کلاه برداران باشید!

با گسترش استفاده از روش اینفلوئنسر مارکتینگ ، افراد زیادی تنها به دلیل کسب درآمد به فکر افزایش دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی افتادند. این افراد نه برای اینکه مطالب مفید را با دیگران به اشتراک بگذارند بلکه برای اینکه بتوانند با تبلیغ محصولات دیگران کسب درآمد داشته باشند به جمع آوری دنبال کننده یا فالوور با تکنیک های مختلف می پرداند. این افراد که در شبکه های اجتماعی دنبال کننده زیادی دارند ممکن است یک اینفلوئنسر شناخته شوند، اما باید توجه کنید چند نفر از دنبال کنندگان این افراد از آن ها پیروی می کنند؟ بنابراین قبل از اینکه تبلیغ و بازاریابی محصولات خود را به افراد با فالوور زیاد در شبکه های اجتماعی بسپارید، بررسی کنید تأثیرگذاری این فرد بر دنبال کنندگان او چقدر است؟

نکته : برخی از اینفلوئنسرها فقط برای کسب درآمد محصولات شما را تبلیغ می کنند.

همکاری بلند مدت برای اینفلوئنسر مارکتینگ

برای موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ ، باید یک رابطه تأثیرگذار بلند مدت با اینفلوئنسرها داشته باشید. انتشار تنها یک تصویر یا یک ویدئو از یک اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی نمی تواند تأثیر زیادی در بازاریابی شما داشته باشد. بنابراین با عقد یک قرارداد بلند مدت می توانید یک کمپین بازاریابی موفق داشته باشید.

انتشار در شبکه های اجتماعی

تصویر، ویدئو، پادکست و هر نوع محتوایی که با همکاری اینفلوئنسرها برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود آماده کرده اید را در شبکه های اجتماعی مناسب منتشر کنید. علاوه بر این شما می توانید از اینفلوئنسرهای موردنظر بخواهید که آن ها نیز این محتوا را در صفحات خود قرار دهند و با یک توضیح مختصر، فواید و مزایای استفاده از محصولات را بیان کنند.

بررسی نتایج اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

بررسی نتایج نیز یکی از تکنیک های موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام است. نتایج حاصل از یک دوره بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها را بررسی کنید و ببینید همکاری با کدام یک از آن ها برای شما سود بیشتری به همراه داشته است. همکاری با اینفلوئنسرهای برتر را ادامه دهید و همکاری خود را با آن هایی که منجر به بازگشت سرمایه شما نشده اند، قطع کنید.

به طور خلاصه اینفلوئنسر مارکتینگ با استفاده از 5 مرحله زیر به سادگی انجام می شود:

  • تعیین مخاطبین هدف
  • تعیین اینفلوئنسرهای مناسب
  • کشف مسیر های تأثیرگذار
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • بررسی نتایج

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

فروش پیج اینستاگرام - افزایش فالوور، لایک، ویو، کامنت، لایو و دیگر خدمات اینستاگرام

خدمات اینستاگرام

   خدمات اینستاگرام

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top