• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • اینستاگرام Reels چیست و نحوه کار با آن

اینستاگرام Reels چیست و نحوه کار با آن

نویسنده اینستاگرام Reels چیست و نحوه کار با آن
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
اینستاگرام Reels چیست و نحوه کار با آن

اینستاگرام Reels چیست و نحوه کار با اینستاگرام Reels ویدئو کلیپ‌های کوتاه تصویربرداری، اصلاح و انتشار - ایده آفرین

اینستاگرام Reels چیست و نحوه کار با آن

Reels  ویژگی تازه شبکه اینستاگرام، برای رقابت با شبکه اجتماعی تیک‌تاک است که قابلیت ساخت و تولید محتوای ویدئویی کوتاه را ایجاد کرده است. در ادامه این نوشتار چگونگی کار با اینستاگرام ریلز را بررسی می‌کنیم. تیک‌تاک یک شبکه اجتماعی فراگیر و بزرگ است که در چند هفته اخیر خبرهایی درباره آن در رسانه‌ها منتشر شده است. آن‌طور که دو کشور هند و آمریکا مدعی هستند، شرکت پایه‌گذار تیک‌تاک یعنی «بایت دنس» تعاملات عمیقی با دولت چین دارد و اطلاعاتی را که این شبکه اجتماعی جمع‌آوری می‌کند احتمال دارد برای اهداف جاسوسی و امنیتی به کار بگیرد. بر اساس همین احتمالات است که کشور هند این شبکه اجتماعی را مسدود کرده است. ایالات‌متحده هم به دنبال مسدودسازی این شبکه اجتماعی بود؛ اما یک گزارش منتشره در خبرگزاری رویتر و اخباری مبنی بر واگذاری این شرکت به ایالات متحده باعث شد فعلا در این کار تجدیدنظر کند. گزارشی منتشر شده از خبرگزاری رویترز خبر از فروش واحد تجاری تیک‌تاک در ایالات متحده می داد و شرکت مایکروسافت هم این مذاکرات را رسماً تائید کرد.

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

   خرید و فروش پیج اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام    تبلیغات در اینستاگرام
فروش فالوور ایرانی اینستاگرام    فروش فالوور ایرانی اینستاگرام
   خرید و فروش ویو پست اینستاگرام    خرید و فروش ویو پست اینستاگرام
   خرید و فروش لایک اینستاگرام    خرید و فروش لایک اینستاگرام
   خرید و فروش کامنت اینستاگرام    خرید و فروش کامنت اینستاگرام
   خرید فروش لایو اینستاگرام    خرید فروش لایو اینستاگرام

 

 

ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام

انسداد تیک‌تاک در آمریکا، هیچ تأثیری در دسترسی کاربران ایرانی به این شبکه اجتماعی به وجود نمی‌آورد. دسترسی به این شبکه در ایران با دشواری‌هایی روبرو است. اگر نمی‌خواهید با این مشکلات دست‌وپنجه نرم کنید و در ضمن به قابلیت های عرضه شده توسط این شبکه علاقه‌مندید، بهتر است به دنبال اپلیکیشن های جایگزین بروید. شبکه‌های اجتماعی مختلفی سعی کردند با بازطراحی قابلیت‌های تیک‌تاک کاربران علاقه‌مند به این شبکه را به طرف خود جلب کنند. اینستاگرام یکی از جدیدترین این شبکه ها است که به دنبال راه اندازی قابلیت های مشابه تیک‌تاک است.

 

 

 

لوگوی ریلز اینستاگرام

لوگوی ریلز اینستاگرام

اینستاگرام ریلز یا تیک‌تاک؛ مسئله این است

اینستاگرام برای رقابت با تیک‌تاک قابلیت جدیدی را برای خود فعال کرده است این قابلیت جدید با نام ریلز (Instagram Reels) به کاربران این امکان را می دهد که ویدئو کلیپ‌های کوتاه  خود را تصویربرداری، اصلاح و انتشار بدهند و بقیه کاربران نیز با ورود به فید، به تماشای این ویدئوها بپردازند. ویدئوهای بارگذاری شده در ریلز نهایتاً 15 ثانیه زمان خواهند داشت. می‌توان فعالیت های متنوعی از جمله افزودن جلوه های بصری، اضافه کردن پالایه‌های ویژه به روی ویدئو و یا افزودن موسیقی به این ویدئو کلیپ‌ها را انجام داد. شاید با نکاتی که ذکر کردیم شما به یاد بخش استوریز بیافتید، با همه این ها بین ریلز و استوریز تفاوت های اساسی وجود دارد علاوه بر آن هر کدام از این بخش ها دارای مزایای خاصی است که می تواند سبب ترجیح یکی بر دیگری شود .سرویس ریلز در مقایسه با استوریز دارای امکانات بیشتری برای ویرایش محتوا هست از میان این قابلیت ها جذاب می توان به جلوه‌های واقعیت افزوده  AR، ابزاری برای کاهش و افزایش سرعت پخش محتوای ویدئویی و صوتی، اشاره کرد. در ضمن کاربر می تواند چند فایل ویدئویی را در کنار هم در ریلز بگذارد.

 

 

ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام

این امکان وجود دارد که محتواهای ایجاد شده ریلز را به فید Explore اینستاگرام منتقل کرد؛ این قابلیت در زمانی است که حساب شما عمومی باشد. این ویژگی باعث بیشتر دیده شدن ویدئو شما خواهد شد. به شکلی که حتی کسانی که شما را دنبال نمی کنند می توانند ویدئو شما را ببینند. افزوده شدن محتوای ریلز به فید اکسپلور این امکان را ایجاد می کند که شمار فالوورهای خود را بالا ببرید. اگر در فایل ویدئویی خود از محتوای صوتی شخصی هم بهره ببرید. آن محتوا به اکانت شما مرتبط می شود و کاربران بیشتری از ویدئوهای اختصاصی شما بازدید خواهند کرد. شباهت بسیار زیادی بین ریلز و تیک‌تاک وجود دارد تا آن حد که می توان ریلز را تیک‌تاکی ادغام‌شده با اینستاگرام تصور کرد. البته باید پذیرفت برخی قابلیت‌های تیک‌تاک در ریلز نیست برای نمونه در تیک‌تاک این امکان وجود دارد که ویدئوهای دونفره ضبط و یا صداها را به طریق مستقیم بارگذاری کرد که این امکان در اینستاگرام وجود ندارد. از زمان شروع به کار استوریز مدت زیادی نمی گذرد؛ بدون هیچ ملاحظه‌ای استوریز شباهت بسیار زیادی به اسنپ چت دارد. پر بیراه نیست اگر بگوییم که اینستاگرام به بازآفرینی قابلیت های شبکه های رقیب علاقه وافری دارد. در ادامه نوشتار چگونگی کار با ریلز را تشریح خواهیم کرد.

 

 

 

اینستاگرام ریلز یا تیک‌تاک

اینستاگرام ریلز یا تیک‌تاک

نحوه استفاده از اینستاگرام Reels

تولیدات ویدئویی که در اینستاگرام ریلز ایجاد می کنید با نام «ریل» معرفی می شوند. برای ایجاد یک ریل، دوربین اینستاگرام را روشن کنید، دقیقا شبیه مواقعی که برای کار با استوریز عمل می کنید. در نوار پایینی پیج، گزینه Reels را بیابید و به آن وارد شوید. بعد از وارد شدن به این بخش، مشاهده می کنید در لبه حاشیه‌ای صفحه‌نمایش، گزینه‌های ویرایش ویدئویی قابل روئیت هستند. با زدن دکمه ضبط، ویدئو موردنظر خود یا مجموعه‌ای از ویدئو کلیپ ها را ایجاد کنید و هر موقع برای انتشار، مطمئن بودید؛ روی گزینه فلش ضربه بزنید. (در بخش پایینی یک نوار پیشرفت ایجاد شده است که از طریق آن می فهمید چه مدت از زمان 15 ثانیه خود را استفاده کرده‌اید)

استفاده از ریلز

استفاده از ریلز

امکان انتشار محتواهای Instagram Reels را در فید اصلی

پس از اتمام این مراحل، این امکان را دارید که در بخش زیرین محتوای ایجاد شده متن نوشتاری نیز قرار دهید، برای آن عکسی به عنوان کاور ایجاد کنید، سپس یک هشتک مرتبط به آن اضافه کنید و در انتها ویدئوی ایجادشده خود را به شکل عمومی در دسترس همگان قرار دهید. باز هم این نکته را از یاد نبرید برای افزوده شدن ریل های شما به بخش اکسپلور حتماً نیاز است که حسابتان عمومی باشد. درست مثل محتواهای انتشار یافته در IGTV، فایل های ویدئویی که در بخش ریلز ایجاد می کنید وارد یک تب مجزا در صفحه پروفایل شما می شوند. یک امکان دیگری که به کاربران عمومی و خصوصی داده شده است این است که قادرند ریل ها را روی فید اصلی هم انتشار بدهند. در ضمن کاربران امکان فرستادن ریل ها را به‌وسیله پیام خصوصی (دایرکت) نیز دارند. در ضمن می توانند آن ها را در بخش استوریز پخش کنند؛ اما به یاد داشته باشید ریل های که وارد استوریز می کنید بعد از 24 ساعت خودبخود حذف می شوند.

 

 

 

آموزش ریلز اینستاگرام

آموزش ریلز اینستاگرام

اگر به دنبال این هستید که محتواهای ایجاد شده به وسیله کاربران را در بخش ریلز ببینید، از آیکون سرچ (جستجو) در اینستاگرام استفاده کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود محتواهای ریلز را در بخش بالایی مشاهده خواهید کرد. در این صورت، تنها کافیست روی محتوای مورد نظر خود ضربه بزنید و کلیپ های متنوع و دلخواه خود را مشاهده کنید. در این صفحه، می توانید کاربران را دنبال کنید، محتواها را لایک کنید و برای هر محتوا دیدگاه خود را ثبت کنید.

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

فروش پیج اینستاگرام - افزایش فالوور، لایک، ویو، کامنت، لایو و دیگر خدمات اینستاگرام

خدمات اینستاگرام

   خدمات اینستاگرام

 

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top