• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • گوگل وبمستر چیست؟

گوگل وبمستر چیست؟

نویسنده گوگل وبمستر چیست؟
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
گوگل وبمستر چیست؟

با استفاده از این ابزار قدرتمند گوگل می توانید جایگاه وبسایت خود را در موتور جستجوی گوگل ببینید و آن را مدیریت کنید تا کیفیت آنرا بالا ببرید.

گوگل وبمستر به این شکل می باشد که که ابتدا به ما اطمینان می دهد جستجوگر گوگل به وبسایت ما دسترسی دارد ، سپس اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارد که با مطالعه و بررسی آنها متوجه می شویم گوگل سایت ما را چگونه می بیند و برای بهینه سازی سایت خود چه مواردی را باید در نظر بگیریم.

ابزار گوگل وبمستر چه اطلاعات و امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهد ؟

اطمینان از دسترسی گوگل به سایت ما

قابلیت درخواست بررسی مجدد وبسایت توسط ربات های تحلیلگر گوگل یا قابلیت مسدود کردن دسترسی قسمتی از سایت برای ربات های گوگل

نظارت بر نحوه عملکرد سایت به صورت نمودار

مشاهده خطا ها و مشکلاتی که موجب می شود گوگل نتواند به درستی محتویات سایت ما را بررسی کند

 لیستی از لینک های شکسته سایت

نمایش تعداد کلیک هایی که با استفاده از موتورهای جستجو به سایت شما لینک داده شده

شناخت اسپم های موجود در سایت

قبل از هر چیز این نکته را یادآور می شویم که این سرویس بهترین نتیجه را زمانی خواهد داشت که صاحب سایت امکان ویرایش کدهای آن را داشته باشد ، به این معنی که امکان دارد کدها نیاز به تغییراتی داشته باشند که برنامه نویس ها باید آنها را انجام دهند. برای وبلاگها و سایر سرویس ها در صورت داشتن شرایطی که در ادامه مطرح خواهیم کرد ، امکان استفاده از این سرویس گوگل وجود دارد.

گوگل وب مستر مجموعه ای از ابزارهای کنترل و مدیریت سئو سایت می باشد. در پنل مدیریت این مجموعه اطلاعاتی نظیر : میزان سلامت سایت، تعداد صفحات ایندکس شده،  واژگان کلیدی ورودی سایت و ... در اختیار شما قرار می گیرد. چیزی که باعث می شود این ابزار ضروری به نظر برسد کاربردش در شرایط بحران است که کمک زیادی به شما برای رفع مشکلات  خواهد کرد. اگر مورد جریمه و مجازات گوگل قرار بگیرید خود گوگل از همین طریق به شما خبر رسانی میکند و امکان مشاهده وضعیت را برای شما فراهم میکند.

به طور کلی گوگل وبمستر برای دسترسی به اطلاعات سایت است و از طریق آن نمی توان سایت و سایر کاربران را مدیریت کرد.

نکته : سرویس های وبلاگ در صورتی می توانند از این سرویس گوگل استفاده کنند که امکان و اجازه ویرایش صفحه Html وبلاگ را داشته باشند. به این علت که برای تایید سایت نیاز به افزودن کدی به صفحه است. خوشبختانه بیشتر سرویس ها شامل blogfa، mihanblog ، blogspot و غیره این امکان را می دهند.در صورتی هم که وبلاگ بر روی هاست خودتان قرار دارد که بسیار راحت تر بوده و فقط فایل تایید هویت را باید در سایت قرار دهید.

حتی اگر نحوه کار با گوگل  وبمستر را نمی دانید باید از آن آگاه باشید و یک سری کارکرد های ابتدایی از آن را یاد بگیرید.شما ممکن است فردی را  مسلط به گوگل وبمستربرای تنظیم سایت روی ابزار گوگل وبمستر استخدام کنید در این صورت شما می توانید با آن فرد متخصص همکاری کنید تا اطمینان یابید به همه ی گزارشات مربوط به سایت خود دسترسی و کنترل دارید .
تمامی افرادی که در زمینه ی سئو یا بهینه سازی سایت حتی اطلاعات اندکی هم دارند تاکنون دریافتند که ثبت سایت در وبمستر گوگل بسیار حائز اهمیت است. این سرویس از طرف خود گوگل ارائه شده است و با آدرس زیر قابل دسترسی است:

https://www.google.com/webmasters/tools

 

در مقاله ی بعد با ما همراه باشید تا نحوه کار با این سرویس را به طور کامل به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش کار با گوگل وبمستر

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

12+نه =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top