• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

نویسنده بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید بیشترین تعامل و نرخ تبدیل را داشته باشید.

بررسی مناسب ترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام به عنوان یک شبکه قدرتمند برای بازاریابی کسب ‌و کارها ، سبب شده تا صفحات مختلف به دنبال افزایش تعامل پست‌ های خود باشند.

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

   خرید و فروش پیج اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام    تبلیغات در اینستاگرام
فروش فالوور ایرانی اینستاگرام    فروش فالوور ایرانی اینستاگرام
   خرید و فروش ویو پست اینستاگرام    خرید و فروش ویو پست اینستاگرام
   خرید و فروش لایک اینستاگرام    خرید و فروش لایک اینستاگرام
   خرید و فروش کامنت اینستاگرام    خرید و فروش کامنت اینستاگرام
   خرید فروش لایو اینستاگرام    خرید فروش لایو اینستاگرام

یکی از مهم ‌ترین مسائلی که به افزایش تعامل کاربران و تبدیل آنها به مشتری کمک می ‌کند ، زمان انتشار یک پست در اینستاگرام است.بر اساس آزمایش ‌های انجام شده برخی از صفحات که محتوای بی کیفیت ‌تری نسبت به صفحات دیگر دارند ، میزان تعامل بیشتری نسبت به صفحات دیگر دارند.

دلیل این موضوع تنها زمان مناسب برای انتشار پست در یک صفحه است. در واقع چنین صفحاتی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را می ‌دانند و دقیقاً در همان زمان که کاربران بیشتری فعالیت می ‌کنند ، دست به انتشار پست می ‌زنند. اما چگونه می ‌توان بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را شناسایی کرد؟

 

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

کاربران در اینستاگرام به دلایل مختلفی فعالیت می ‌کنند اما بیشتر آن ‌ها از اینستاگرام به عنوان یک سرگرمی برای پر کردن اوقات فراغت استفاده می ‌کنند. به همین دلیل برخی از آنها که زمان آزاد بیشتری دارند ، فعالیت بیشتر و کسانی که وقتشان پر است کمتر در اینستاگرام فعالیت می ‌کنند.

اما به صورت کلی همۀ کاربران در اینستاگرام فعالیت دارند و تعداد کاربران فعال در برخی روزها و ساعت ‌ها نسبت به ساعت ‌های دیگر بیشتر است. طبق آمار ارائه شده توسط اینستاگرام برخی از ساعت‌ ها کاربران بیشتری فعال هستند که می‌ توان با استفاده از آن ، بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را شناسایی کرد.

پیش از آن که گزارش ‌های اینستاگرام را بگوییم ، باید چند مسئله مهم که در بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام برای کسب ‌و کار شما تاثیر دارد را بررسی کنیم.

فاکتورهای مهم کسب ‌و کارها برای شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

هر کسب‌ و کاری برای آن که بتواند فروش خود را افزایش دهد ، باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرد ؛ تصمیم ‌های اشتباه نمی ‌توانند به افزایش فروش یک کسب‌ و کار کمک کند و اگر آن‌ ها را رعایت نکنید ، ممکن است کسب ‌و کار اینترنتی شما با شکست مواجه شود.

چند فاکتور مهم برای شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام هر کسب ‌و کاری وجود دارد که عبارتند از:

1-شناسایی شخصیت های مشتری در صفحات اینستاگرام

مخاطبان صفحه کسب‌ و کار اینترنتی خود را تا چه حد می ‌شناسید و با کدام ویژگی ‌های آن‌ ها آشنا هستید؟ برای آن‌ که بتوانید یک استراتژی مناسب برای زمان انتشار پست در اینستاگرام داشته باشید ، ابتدا باید ویژگی ‌های مخاطبان خود را شناسایی کنید.

در واقع این ویژگی ‌های مختلف کاربران است که به شما کمک می ‌کند تا پست خود را در زمانی مناسب برای گرفتن بیشترین بازدهی منتشر کنیدپرسونای مشتری به معنای شناسایی شخصیت کاربران است و اینکه بدانید مخاطب شما چه چیزی از صفحه اینستاگرامتان می ‌خواهد؟ به چه چیزهایی علاقه دارد؟ در چه ساعات و روزهایی فعالیت بیشتری دارد؟ تمام این موارد بر روی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام تاثیرگذار هستند! بنابراین باید پرسونای مشتریان خود را بشناسید و بر اساس آن پست‌ های خود را منتشر کنید.

2-شناسایی منطقه زمانی و جغرافیایی فالوورهای اینستاگرام

صفحات مختلف در اینستاگرام ، مخاطبان مختلفی دارند و مدیریت صفحات باید بر اساس مخاطبان باشد. یکی از مهم‌ ترین مسائلی که در شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام تاثیرگذار است ، شناسایی منطقه زمانی و جغرافیایی کاربران است. باید بدانید مخاطبان شما از چه کشوری هستند و منطقه زمانی آنها چگونه است.

مثلاً اگر کاربران شما در کشوری مثل کانادا هستند ، ساعت شب و روز آن‌ها با ایران متفاوت است و نباید بر اساس ساعت ایران در آن پست منتشر کنید. کمترین تعداد کاربران در ساعت ۵ بامداد فعالیت می ‌کنند و نباید در چنین ساعتی پست منتشر کنید.

دلیل این موضوع نیز این است که اگر شما در این ساعت یک پست منتشر کنید ، پست شما نسبت به صفحات دیگری که کاربران شما دنبال کرده‌ اند ، پایین ‌تر می ‌رود. البته الگوریتم جدید اینستاگرام ، پست‌ ها را بر اساس میزان علاقۀ کاربران به آن صفحه نمایش می ‌دهد اما باز هم زمان انتشار یک پست در افزایش تعامل کاربران بی‌ تاثیر نیست.

3-تعداد پست ‌های روزانه

اگر با پرسونای مشتریان خود آشنا شدید ، اکنون زمان آن رسیده که به سراغ استراتژی محتوا بروید. اگر استراتژی محتوا دارید ، کاملاً مشخص است که روزانه قصد انتشار چند پست را دارید؟ اگر تنها یک پست در روز منتشر می ‌کنید ، تنها پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام کافی است. اما اگر روزانه چندین پست منتشر می ‌کنید ، باید ساعت‌ های مختلفی را پیدا کنید تا در آن بهترین بازخورد را داشته باشید ؛ توجه کنید که اگر روزانه قصد انتشار ۵ پست را دارید ، نباید آن ‌ها پشت سر هم منتشر کنید. این کار بازخورد و تعامل کاربران را تا حد بسیار زیادی پایین می‌ آورد و ممکن است تعامل در پست آخر منتشر شده صفر باشد. بنابراین بهترین زمان‌ های فعالیت کاربران را شناسایی کنید و ۵ پست خود را در ۵ نوبت پست خود را منتشر کنید.

 

4-توجه به زمان انتشار پست‌ های مناسب برای زمان خاص

برخی پست ‌ها تنها برای انتشار در زمان خاصی هستند و اگر آن‌ ها را در زمانی غیر از زمان مختص به آن‌ ها منتشر کنید ، بازخورد بسیار پایینی خواهید گرفت. اگر یک صفحه برای کافه ‌ای که صبحانه سرو می ‌کند دارید و می ‌خواهید عکس یک صبحانه عالی منتشر کنید ، بهترین زمان آن صبح است. اگر این پست بعد از ظهر منتشر کنید ، قطعاً کاربران به آن توجهی نمی‌ کنند اما اگر آن را صبح منتشر کنید ، قطعاً کاربران شما بهترین تعامل را خواهند داشت.

5-به تاریخ انقضای مطالب خاص توجه کنید.

برخی پست ‌ها مربوط به کسب‌ و کار شما است و می‌ خواهید خدمات خود را تبلیغ کنید ؛ چنین پست‌ هایی تاریخ انقضا ندارند و می ‌توانید آن را در ساعت‌ هایی که کاربران شما بیشتری فعالیت را دارند منتشر کنید. اما برخی از پست‌ ها متناسب با زمان‌ های خاصی هستند ؛ مثلاً پست‌ های مربوط به تابستان باید در همان فصل منتشر شوند و انتشار یک تصویر از روزهای گرم تابستان در کنار سواحل جنوب ایران ، در فصل‌ های سرد سال نظیر بهمن ‌ماه اصلاً درست نیست. اگر قصد انتشار چنین پست‌ هایی را دارید ، نباید بگذارید تاریخ انقضای آن تمام شود و در اولین فرصت آن را منتشر کنید. انتشار پست‌ هایی که تاریخ انقضای آن‌ ها گذشته است ، نه تنها بازخورد و تعامل خوبی برای شما ایجاد نمی ‌کند ، بلکه ممکن است به اعتبار صفحه شما لطمه بزند.

با شناخت این فاکتورهای بالا راحت ‌تر می ‌توانید به شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام بپردازید و استراتژی محتوایی اینستاگرام خود را بهتر تدوین کنید.

در ادامه به بررسی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام از نظر سایت‌های تحقیقاتی می ‌پردازیم تا بتوانید یک آمار کلی داشته باشید؛ البته توجه کنید که این آمار کلی است و برای داشتن اطلاعات دقیق ‌تر باید سایت خود را با استفاده از ابزارهای مختلف آنالیز کنید.

 

ساعت مناسب برای انتشار پست در اینستاگرام

تحقیقات انجام شده توسط شرکت‌ های بزرگ در دنیا ، آمار مختلف و البته جالبی را ارائه می ‌دهند که برخی از آن‌ ها کاملاً برخلاف تصور کاربران است. در این بخش به بررسی برخی از روزها و ساعت‌ هایی که کاربران در آن فعالیت بیشتری دارند ، می ‌پردازیم.

بازه زمانی ۷ تا ۹ صبح

این بازه زمانی است که کاربران از خواب بیدار شده و برای رفتن به محل کار ، دانشگاه و… آماده می ‌شوند. در ابتدای صبح بسیاری از کاربران اینستاگرام خود را خیلی سریع چک می‌ کنند و اگر رویداد مناسبی در آن ببینند ، آن را در برنامه روزانه خود قرار می ‌دهند. اگر مخاطبان صفحه شما کارمند یا دانشجو هستند ، در این زمان معمولاً در حال چک کردن اینستاگرام خود هستند و شانس دیده شدن پست شما در این زمان بسیار زیاد است.

مثلاً اگر یک کافه صبحانه دارید که می‌ خواهید تصاویر صبحانه‌ ای که در کافه سرو می‌ شود را منتشر کنید ، این بازه زمانی عالی است. زیرا کاربران پست ‌های شما را مشاهده می‌ کنند و ممکن است تصمیم بگیرند به جای خوردن صبحانه در خانه یا محل کار ، به کافه بروند و صبحانه موردنظر خود را میل کنند.اگر روزانه تنها چند کاربر به مشتری تبدیل شوند ، در پایان ماه درآمد زیادی از طریق همین چند کاربر نصیب شما می‌ شود.

بازه زمانی ۹ تا ۱۱ صبح

این بازه زمانی کمترین بازدهی را برای صفحات ایجاد می ‌کند ؛ زیرا در این زمان افراد در محل کار یا دانشگاه خود حاضر شده ‌اند و زمان چک کردن اینستاگرام خود را ندارند. بنابراین اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرام را بر عهده دارید ، سعی کنید در این بازه زمانی هیچ پستی منتشر نکنید. انتشار پست در این زمان تنها برای شما زحمت دارد و اصلاً بازدهی خوبی ایجاد نمی‌ کند.

باز زمانی ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر

این بازه در کشورهای در حوزه ‌های فعالیتی کاربران مختلف است و باید بر اساس کاربران هر صفحه به صورت جداگانه مشخص شود.اما به صورت کلی این زمان ، زمان استراحت و نهار کارمندان و دانشجویان است که می ‌توان آن را فرصت مناسبی برای چک کردن صفحه اینستاگرام دانست. همچنین توجه داشته باشید که زمان صرف نهار در کشورهای مختلف نیز متفاوت است. مثلاً در ایران زمان نهار دانشجویان و کارمندان معمولاً بعد از ساعت ۱۲ است و برخی از افراد بعد از ساعت ۲ نهار میل می‌ کنند. بنابراین در این بازه زمانی شناخت پرسونای مشتری بسیار مهم است و نمی ‌توان به صورت کلی برای کسب ‌و کارهای مختلف بازدهی دقیقی تعیین کرد.

بازه زمانی ۲ تا ۵ بعد از ظهر

این بازه زمانی نیز مانند بازه ۹ تا ۱۱ صبح بازدهی خوبی ندارد ؛ زیرا افراد پس از صرف نهار و استراحت ، به کلاس یا محل کار خود می ‌روند و زمان آزاد برای چک کردن اینستاگرام ندارند. بنابراین این بازه زمانی اگر پستی در اینستاگرام منتشر کنید ، تعامل کاربران با پست شما بسیار پایین است و نمی‌ توانید بازخورد خوبی دریافت کنید.

بازه زمانی ۵ تا ۷ بعد از ظهر

در این بازه کاربران محل کار یا دانشگاه را ترک می ‌کنند و به خانه می ‌روند ؛ در مسیر رفتن به خانه زمان آزاد دارند و معمولاً خسته هستند.بنابراین آن‌ ها ترجیح می‌ دهند که مدت زمان رسیدن تا خانه را در شبکه‌ های اجتماعی بگذرانند. در این بازه زمانی کاربران زیادی فعالیت می ‌کنند و شانس دیده شدن پست جدید صفحات اینستاگرام بسیار زیاد است. البته خستگی کاربران ممکن است در تعامل تاثیرگذار باشد اما این اطمینان وجود دارد که پست شما زیاد دیده می‌شود.

بازه زمانی ۷ بعد از ظهر تا ۹ شب

در این بازه زمانی کاربران به خانه رسیده ‌اند و ترجیح می ‌دهند کمی استراحت کنند و سپس به صرف شام بپردازند. این بازه زمانی برای افراد کارمند یا دانشجو زمان مناسبی برای استفاده از اینستاگرام نیست و ترجیح می ‌دهند پس از شام به سراغ آن بروند.

بازه زمانی ۹ تا ۱ شب

کاربران در این بازه زمانی بیشترین فعالیت را دارند و کاملاً سرحال به سراغ اینستاگرام خود می‌ روند. اگر قصد انتشار پستی را دارید که می‌ خواهید بازخورد بسیار بالا داشته باشید و کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید ، این بازه دقیقاً همان زمانی است که شما نیاز دارید. در ساعت ‌های ابتدایی این بازه کاربران به سراغ اینستاگرام می‌ روند و شانس زیادی برای گرفتن بیشترین بازخورد را دارید. در ساعت ‌های پایانی ممکن است بازخورد کمتر باشد اما اگر پستی را منتشر کنید ، باتوجه به اینکه صفحات کمی مطالب خود را پس از این ساعت منتشر می ‌کنند ، شانس زیادی برای دیده شدن پست توسط کاربرانی که در ابتدای صبح به صفحه شما سر می‌ زنند ، خواهید داشت.

بهترین زمان انتشار ویدئو در اینستاگرام

بازه‌ های زمانی قبلی برای تصاویر کاربرد دارند اما اگر قصد انتشار ویدئو دارید ، بهترین زمان انتشار ویدئو در اینستاگرام بازه‌ هایی هستند که کاربران در منزل باشند. زیرا کاربران در محل کار یا دانشگاه نمی‌ توانند ویدئو را با صدا مشاهده کنند و تعامل آن‌ ها بسیار کم است. اگر قصد دارید ویدئو منتشر کنید ، بهترین زمان انتشار ویدئو در اینستاگرام بازه زمانی ۹ تا ۱ شب است و می‌ توانید بازخورد بسیار خوبی از کاربران خود بگیرید. یکی از دلایل ویدئوهایی که بازدید چندصد هزارتایی دارند اما لایک‌ آن‌ ها شاید به ۱۰,۰۰۰ هم نرسد ، همین است.

امیدواریم که از مقاله ی فوق بهره کافی را برده باشید ، در صورت مورد توجه بودن و استفاده از مطلب  ،  لطفا در بازنشر آن از ما حمایت نمایید  و مطلب را با ذکر منبع درج کنید. چنانچه هرگونه سوال ، ابهام و یا نظر دیگری در این مورد دارید می توانید در قسمت دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

 

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

فروش پیج اینستاگرام - افزایش فالوور، لایک، ویو، کامنت، لایو و دیگر خدمات اینستاگرام

خدمات اینستاگرام

   خدمات اینستاگرام

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top