• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • کاربردهای ابزار Instagram insights اینستاگرام

کاربردهای ابزار Instagram insights اینستاگرام

نویسنده کاربردهای ابزار Instagram insights اینستاگرام
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
کاربردهای ابزار Instagram insights اینستاگرام

ابزار Instagram insights یک ابزار کاربردی در زمینه آنالیز اینستاگرام است که به شما کمک می ‌کند تا اطلاعات زیادی دربارۀ کاربران خود کسب کنید.

تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از Instagram insights

 

شبکه‌ های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی مردم در دهه‌ اخیر شده است و در حال حاضر اینستاگرام توانسته از بسیاری از شبکه ‌های اجتماعی سبقت بگیرد. شاید بتوان موفقیت اینستاگرام را در امکاناتی که در اختیار افراد قرار می‌دهد ، دانست.

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

   خرید و فروش پیج اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام    تبلیغات در اینستاگرام
فروش فالوور ایرانی اینستاگرام    فروش فالوور ایرانی اینستاگرام
   خرید و فروش ویو پست اینستاگرام    خرید و فروش ویو پست اینستاگرام
   خرید و فروش لایک اینستاگرام    خرید و فروش لایک اینستاگرام
   خرید و فروش کامنت اینستاگرام    خرید و فروش کامنت اینستاگرام
   خرید فروش لایو اینستاگرام    خرید فروش لایو اینستاگرام

از طرف دیگر اینستاگرام هر آنچه که شما برای بازاریابی کسب ‌و کار خود نیاز دارید را برایتان فراهم کرده است. از زمان پیدایش اینستاگرام در میان شبکه‌ های اجتماعی ، امکانات زیادی به آن اضافه شده است که همین مسائل سبب شده تا در کشورهای مختلفی نظیر ایران ، طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

اما چگونه می‌ خواهید بفهمید که استراتژی‌ هایی که برای صفحه خود در پیش گرفتید خوب پیش می ‌رود یا خیر؟ چگونه می‌ خواهید عملکرد اینستاگرام خود را بررسی کنید و محتوای خود را بهبود بخشید؟ جواب این سوالات معمولا تجزیه و تحلیل است.

 

ویژگی آنالیز اینستاگرام ، مهم ‌ترین دلیل برای استفاده کسب ‌و کارها از اینستاگرام

اولین و مهم‌ ترین مسئله برای کسب ‌و کاری آنالیز فعالیت‌ های کاربران است ؛ در واقع اگر کسب ‌و کاری نتواند داده‌ های مربوط به فعالیت ‌های کاربران خود را رصد کند ، در آینده‌ ای نه چندان دور با شکست مواجه می ‌شود.

استراتژی کسب ‌و کارها و برنامه ‌ریزی‌ آنها بر اساس داده‌ های کاربران شکل می ‌گیرد و نمی ‌توان بدون داشتن آمار دقیق از کاربران یک استراتژی دقیق و حرفه ‌ای تدوین کرد. اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پیشرو توانسته چنین ابزاری را به صورت کاملاٌ دقیق و حرفه ‌ای در اختیار کسب ‌و کارها قرار دهد و کسب ‌و کارها بتوانند شناخت دقیقی از کاربران فعال اینستاگرام خود داشته باشند. این ابزار در اینستاگرام insights نام دارد و تنها بر روی صفحات تجاری (Business Profile ) فعال است.

یعنی اگر نیاز به این ابزار دارید ، ابتدا باید صفحه خود را تجاری کنید و سپس به این ابزار دسترسی داشته باشید.

 

ابزار Instagram insights برای آنالیز اینستاگرام

ابزار Instagram insights یک ابزار کاربردی در زمینه آنالیز اینستاگرام و رفتار کاربران در صفحه تجاری شما است ؛ در واقع این ابزار به شما کمک می ‌کند تا اطلاعات زیادی دربارۀ کاربران خود کسب کنید.

برخی از این موارد عبارتند از:

امکان مشاهده تعداد پست ‌های منتشرشده در زمان ‌های مختلف

امکان مشاهده تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته به همراه گزارش افزایش یا کاهش آنها

امکان مشاهده تعداد کلیک انجام‌ شده بر روی لینک بایو

امکان مشاهده تعداد کلیک بر روی دکمۀ دایرکت یا تماس

امکان مشاهده تعداد ذخیره پست ‌های شما

امکان دسترسی به اطلاعاتی فراتر از تعداد بازدید در بخش استوری

امکان مشاهده موقعیت جغرافیایی اکثریت کاربران

امکان افزودن لینک به استوری در صورت داشتن ۱۰K دنبال ‌کننده

امکان استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

امکان پرداخت دلاری کاربران در صورت داشتن حساب ارزی

امکان تبدیل صفحه اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی

و

در واقع با استفاده از حساب تجاری اینستاگرام می ‌توانید بدون پرداخت هزینه به تمامی این اطلاعات دسترسی داشته باشید و کسب‌ و کار خود را بر اساس آمار بدست آمده توسعه دهید.

در ادامۀ این مقاله قصد داریم به آموزش ابزار Instagram insights بپردازیم و نحوه آنالیز اینستاگرام را توضیح دهیم. پیش از هر اقدامی باید مطمئن شوید صفحه اینستاگرام شما Public است تا بتوانید آن را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید.

 

آموزش استفاده از ابزار  Instagram insights

اکنون که صفحه اینستاگرام شما به یک صفحه تجاری تبدیل شده است ، ابزار Instagram insights نیز بر روی اینستاگرام شما قابل دسترسی است. البته توجه داشته باشید تا یک هفته پس از تجاری کردن صفحه اینستاگرام خود به داده ‌ای دسترسی نخواهید داشت و باید به مدت ۴ الی ۷ روز منتظر بمانید.

پیش از آنکه بخواهیم به سراغ بررسی این ابزار برویم ، باید با فرهنگ لغت ابزار آشنا شویم تا راحت ‌تر بتوانیم از آن استفاده کنیم. برخی اصطلاحات این بخش که اهمیت زیادی دارند ، در همین بخش برای شما لیست کرده ‌ایم.

فرهنگ لغت استفاده از ابزار Instagram insights

Impressions: به تعداد دفعاتی که یک پست دیده شده گفته می ‌شود ؛ اگر یک کاربر دو بار از یک پست بازدید کند ، تعداد دیده شدن آن پست توسط آن کاربر ۲ است.

Engagement: این مورد نشان ‌دهنده تعامل کاربران است.

در واقع مجموع تعداد لایک ، کامنت و تعداد ذخیره تصاویر یک پست را نشان می ‌دهد و در بازاریابی اینستاگرام تعامل کاربران مسئله بسیار مهمی به شمار می ‌آید.

این بخش از insights Instagram به شما کمک می ‌کند تا بتوانید پست ‌های مورد علاقه کاربران صفحه اینستاگرام خود را شناسایی کنید و بر اساس سلیقه و علاقه آنها پست‌ منتشر کنید.

Engagement = (تعداد لایک + تعداد کامنت + تعداد ذخیره / تعداد بازدید کل)*۱۰۰

 Saved: نشان ‌دهنده تعداد ذخیره‌ شدن یک پست توسط کاربران است ؛ هرچقدر تعداد آن بیشتر باشد ، یعنی کاربران باز هم دوست دارند آن پست را مشاهده کنند. تعداد ذخیره یک عکس نیز یک عامل بسیار مهم در ایجاد پست اینستاگرام است ؛ هرچقدر تعداد ذخیره عکس بیشتر باشد ، یعنی کاربران دوست دارند دوباره آن عکس را در زمانی دیگر مشاهده کنند و می ‌توانید با ایجاد پست ‌هایی که تعداد ذخیره آن زیاد است ، صفحه خود را محبوب ‌تر کنید.

Reach: تعداد اکانت‌ ها و کاربرانی که پست‌ های شما را مشاهده می ‌کنند ؛ اگر یک کاربر ۱۰ بار از یک پست بازدید کند ، عدد آن همان ۱ باقی خواهد ماند. بنابراین همیشه تعداد Impressions  بیشتر از Reach  است. این کار به افزایش فالور واقعی اینستاگرام کمک می ‌کند و آنالیز آن اهمیت زیادی دارد.

Like: تعداد دفعاتی که کاربران یک پست را لایک می‌ کنند ؛ هرچقدر تعداد لایک یک پست بیشتر باشد ، صفحه شما محبوب ‌تر می ‌شود ، لازم است بدانید اهمیت این بخش از Engagement  کمتر است اما تاثیر مستقیم در افزایش آن دارد.

اکنون برای دسترسی به این ابزار کافی است وارد پروفایل خود شوید و بر روی آیکن آن کلیک کنید ؛ آیکن مربوط به insignts را در تصویر زیر می ‌بینید:

این بخش آمار و ارقام زیادی در اختیار شما قرار می ‌دهد که هر یک از آنها برای کسب ‌و کارها مختلف حائز اهمیت است. بخش اول تعداد کاربرانی از صفحه شما بازدید کرده‌ اند را نمایش می ‌دهد و شامل دو بخش است:

دنبال‌ کنندگان (Followers): این بخش تعداد دنبال‌ کنندگان صفحه اینستاگرام شما را نمایش می‌ دهد و افزایش یا کاهش آنها در ۷ روز گذشته را هم گزارش می ‌کند.

پست ‌ها (Posts): این بخش تعداد پست‌ های صفحه اینستاگرام شما را نشان می ‌دهد و اگر در هفته گذشته پستی را منتشر یا حذف کرده باشید ، تغییر تعداد پست ‌ها را گزارش می ‌کند.

هیچ اتفاقی در اینستاگرام اتفاقی نیست ، اگر کاربران شما کاهش یا افزایش داشته ‌اند یا تعامل آنها دچار تغییر شده است ، حتما اتفاقی در کسب ‌و کارتان رخ داده است. بنابراین مهم ‌ترین مسئله تعامل دنبال‌ کنندگان است که اگر تعداد دنبال‌ کنندگان کاهش پیدا کند ، ممکن است سبب کاهش تعامل آنها نیز شود. تغییراتی که در این صفحه به شما گزارش می‌ شود ، می ‌تواند یک هشدار برای کسب‌ و کارتان باشد و باید آن را جدی بگیرید.

 

آنالیز اینستاگرام ، تحلیل کامل و دقیق صفحات (Instagram insights)

این بخش یکی از مهم ‌ترین بخش ‌هایی است که برای کسب‌ و کارهای اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. در این بخش می ‌توانید تعداد کل بازدید انجام شده از پست ‌های اینستاگرام را مشاهده کنید و گزارشی از افزایش یا کاهش تعداد آن داشته باشید.

زیاد بودن تعداد بازدید پست ‌ها تا زمانی خوب است که از تعداد لایک و کامنت خیلی بیشتر نباشد. در واقع اگر بازدید پست‌ های شما زیاد است اما تعداد کامنت و لایک آنها کم است ، تعامل (Engagement) شما پایین است. این موضوع نشان‌ دهنده آن است که پست ‌های شما نمی‌ تواند برای کاربران کاربردی باشد و نظر آنها را جلب کند.

شناسایی جنسیبت ، سن و موقعیت جغرافیایی کاربران اینستاگرام

یکی از مهم ‌ترین داده ‌هایی که می ‌تواند کمک زیادی به کسب ‌و کارها کند ، سن کاربران است.در واقع شما باید پست‌ هایی را در اختیار کاربران قرار دهید که متناسب با علاقۀ آنها باشد و شناسایی سن کاربران کمک زیادی به این موضوع می‌ کند.

موقعیت جغرافیایی کاربران یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت است که با استفاده از آن می ‌توانید برای برگزاری دورهمی ‌ها و همایش ‌های خود تصمیم‌ گیری کنید. همچنین جنسیت کاربران نیز در ارائه پست‌های مفید به آنها اهمیت دارد و با استفاده از ابزار Instagram insights به راحتی می ‌توانید به آنالیز اینستاگرام و صفحه خود بپردازید.

Men: این بخش درصد دنبال ‌کنندگان مرد را به شما نمایش می‌ دهد.

Women: در این بخش درصد مربوط به تعداد دنبال‌کنندگان زن در اختیارتان قرار دارد.

Age: در این بخش محدوده سنی کاربران شما در دسترس است.

اگر مدیریت یک صفحه مربوط به فروش محصول را برعهده دارید ، با دانستن جنسیت و سن کاربران خود می‌ توانید محصولات مناسب با آنها ارائه کنید و نرخ تبدیل صفحه خود را افزایش دهید. در بخش پایین این تصویر یک نمودار در دسترس شما قرار دارد که لیست چند شهر که کاربران شما از آن شهرها از پست‌های شما بازدید کرده ‌اند را در اختیارتان قرار داده است.

کاربران صفحه اینستاگرام در چه ساعتی از روز فعالیت بیشتری دارند؟

افزایش تعامل کاربران یکی از مسائل مهم است و برای هر کسب‌ و کاری اهمیت دارد ؛ یعنی کسب ‌و کارها به دنبال افزایش لایک‌ ها و کامنت ‌های کاربران هستند و این مسئله نیازمند تدوین استراتژی برای انتشار پست ‌ها است. مسئله مهم انتشار پست ‌ها در زمان فعالیت کاربران است و این اطلاعات برای هر صفحه اینستاگرام متفاوت است. Instagram insights به شما این اطلاعات را در طی یک هفته می ‌دهد:

Days: این گزینه میزان فعالیت کاربران را در یک روز از هفته نمایش می ‌دهد ؛ مثلا در برخی از کسب ‌و کارها میزان فعالیت کاربران در روزهای تعطیل بیشتر است که اگر تعداد کمی پست منتشر می ‌کنند ، باید پست‌ های خود را در همان روزها منتشر کنند.

Hours: این بخش به شما میزان فعالیت کاربران در هر ساعت از یک روز را نمایش می ‌دهد ؛ با دانستن این زمان فعالیت اکثر کاربران صفحه خود می ‌توانید پست‌ ها را در همان ساعت منتشر کنید و تعامل آنها را افزایش دهید.

اطلاعاتی که در بخش Instagram insights بدست می ‌آیند بسیار مفید هستند اما جالب است بدانید با تجاری کردن صفحه خود اطلاعات دیگری نیز در اختیارتان قرار دارد. در واقع تا اینجا تنها صفحه خود را به صورت کلی آنالیز کرده ‌اید و دو بخش بسیار مفید دیگر وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌ کنیم.

آنالیز پست‌ های اینستاگرام

پست‌ های اینستاگرام که شامل عکس و فیلم هستند ، پس از انتشار قابل آنالیز هستند. در واقع شما می ‌توانید تعداد بازدید پست ، تعداد ذخیره پست ، منبع بازدید پست و… را که در حالت معمولی اینستاگرام وجود دارند را مشاهده کنید. برای اینکار کافی است یکی از پست‌ های خود را انتخاب کرده و به صفحه آن مراجعه کنید. پس از ورود به این بخش باز هم با آیکن Instagram insights مواجه هستید که با کلیک بر روی آن ، یک پنجره از پایین موبایل به شما نمایش داده می‌ شود:

Like: در این بخش می ‌توانید تعداد لایک هر پست را مشاهده کنید.

Comment: در این بخش می ‌توانید تعداد کامنت هر پست را مشاهده کنید.

تعداد لایک و کامنت‌ های یک پست در صفحه عمومی یا خصوصی اینستاگرام نیز وجود دارد و نیازی به صفحه تجاری نیست ؛ اما اطلاعات مفید دیگری وجود دارند که در پایین به بررسی آنها می ‌پردازیم.

Saved: یکی از قابلیت‌ های اینستاگرام ، قابلیت ذخیره پست‌ های اینستاگرام است ؛ یعنی اگر کاربری یک پست را مشاهده کند و از آن خوشش بیاید ، با کلیک بر روی آیکن ذخیره ‌، می ‌تواند آن را ذخیره کند. در این بخش می ‌توانید تعداد ذخیره پست موردنظر خود را مشاهده کنید.

Profile Visits: این بخش تعداد کاربرانی را که پس از دیدن پست‌ شما از پروفایلتان نیز بازدید کرده ‌اند ، نمایش می ‌دهد.

Follows: برخی کاربران پس از دیدن پست ‌های شما ، صفحه شما را دنبال می ‌کنند. در این بخش شما می ‌توانید تعداد دقیق کاربرانی را که از طریق پست مورد نظرتان شما را دنبال کرده‌ اند ، مشاهده کنید.

Discovery: این بخش اطلاعات مفید دیگری را در اختیار شما قرار می‌ دهد و با استفاده از آن می ‌توانید متوجه شوید که کاربران از کدام بخش پست شما را دیده ‌اند.

در بخش اول مشخص می‌ شود که چند درصد از کاربرانی که پست شما را مشاهده کرده‌ اند ، در لیست دنبال‌ کنندگان شما قرار نداشته ‌اند.

Reach: در این بخش می ‌توانید تعداد کاربرانی را که از پست شما بازدید کرده‌ اند ، مشاهده کنید.

Impressions: در این بخش می ‌توانید تعداد بازدید پست مورد نظرتان را ببینید ؛ هر چقدر تعداد بازدید پست‌ های شما زیاد باشد اما تعامل کاربران (لایک ، کامنت و ذخیره پست‌ها) کمتر باشد ، یعنی پست‌های شما مورد پسند کاربران نیست و باید در آنها تجدید نظر کنید.

From Home: در این بخش تعداد بازدید صورت گرفته از پست توسط صفحه اصلی اینستاگرام را ببنید ؛ با تحلیل این بخش می ‌توانید تعداد بازدیدهای انجام شده از سمت دنبال ‌کنندگان خود را مشاهده کنید.

From Profile: در این بخش تعداد بازدید صورت گرفته از پست توسط صفحه پروفایل خود را ببنید. این بخش معمولا زمانی است که کاربران صفحه شما را با فردی دیگر به اشتراک‌ گذاشته باشند یا پس از مشاهده یک پست از صفحه شما ، به پروفایل بروند و پست ‌های دیگر را مشاهده کنند.

From Hashtags: در این بخش تعداد بازدید صورت گرفته به وسیله هشتگ ‌های اینستاگرام را ببینید. هشتگ‌ ها در شبکه‌ های اجتماعی اهمیت زیادی دارند و اینستاگرام اخیرا هشتگ‌ ها را بر اساس میزان محبوبیت کاربران دسته‌ بندی کرده است. این یعنی به راحتی می ‌توانید با استفاده از هشتگ ‌های مرتبط پست ‌های خود را به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید.

From Explore: در این بخش تعداد بازدید صورت گرفته از بخش اکسپلور اینستاگرام را مشاهده کنید.

From Other: در این بخش تعداد بازدید صورت گرفته از منابع دیگر را مشاهده کنید.

آنالیز استوری‌ های اینستاگرام

استوری‌ های اینستاگرام یکی از بخش ‌های بسیار پرکاربرد توسط کاربران است و ممکن است در روز چندین بار از این ابزار استفاده کنند. آنالیز این بخش نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و نمی ‌توان از اهمیت آن چشم ‌پوشی کرد ؛ در این بخش قصد داریم به آموزش آنالیز استوری ‌های اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید استوری‌ های محبوب صفحه خود را شناسایی کنید.

Interactios:این بخش به فعالیت‌ های کاربران در بخش استوری ‌های صفحه شما مربوط می ‌شود.

Replies: تعداد کاربرانی را که با استفاده از ارسال پیام به استوری شما پاسخ داده اند ، نشان می‌ دهد. هرچقدر تعداد پاسخ به استوری شما بیشتر باشد ، می ‌توان به محبوبیت استوری‌ ها پی برد و اگر تعداد آنها زیاد باشد تعامل کاربران بیشتر است و می‌ توانید استوری‌ های نظیر آن تولید کنید.

Discovery: در این بخش می‌ توانید تعداد بازدید استوری ‌های خود را مشاهده کنید.

Navigation: این بخش تعداد کاربرانی که را بر انگشت روی استوری شما نگه داشته ‌اند تا کمی بیشتر آن را مشاهده کنند ، نشان می‌ دهد.

Back: این بخش تعداد کاربرانی را برای مشاهده استوری قبلی شما بر روی صفحه ضربه‌ زده‌اند، نمایش می‌دهد.

Forward: این بخش تعداد کاربرانی را برای مشاهده استوری بعدی شما بر روی صفحه ضربه‌ زده‌اند، نمایش می‌دهد.

Next Story: این بخش نشان ‌دهنده تعداد کاربرانی است که برای دیدن استوری کاربر بعدی صفحه موبایل را لمس کرده ‌اند.

Exited: این بخش نشان ‌دهنده تعداد کاربرانی است که پس از مشاهده استوری شما بخش استوری ‌ها را ترک کرده ‌اند و استوری ‌های بعدی را ندیده ‌اند.

استفاده از Instagram insights filter در بخش استوری و پست ‌ها

یکی از بخش ‌های کاربردی Instagram insights استفاده از ابزار فیلتر کردن محتوا بر اساس فاکتورهای مختلف است. در بخش استوری و پست‌ ها شما می ‌توانید مطالب خود را بر اساس  impressions، Reach، Exits، Replies  و… فیلتر کنید.

کاربرد این بخش برای زمانی است که می ‌خواهید پست‌ های با تعامل بالا را استوری ‌های محبوب کاربران که به آن پاسخ‌ ها زیادی داده شده را شناسایی کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا بتوانید پست ‌ها و استوری ‌هایی بر اساس علاقۀ کاربران ایجاد و منتشر کنید ؛ اگر این روند را ادامه دهید ، در مدت کوتاهی تعامل صفحه شما افزایش پیدا می ‌کند و به کسب ‌و کارتان کمک می ‌کند.

Impressions: این فیلتر به شما کمک می ‌کند تا استوری‌ های خود را در بازه‌ های زمانی مختلف و به ترتیب تعداد بازدید صورت گرفته نمایش دهید.

Reach: این فیلتر به شما کمک می ‌کند تا استوری‌ های خود را به ترتیب تعداد کاربرانی که استوری شما را مشاهده کرده ‌اند ، مشاهده کنید.

Exits: این فیلتر به نیز به نمایش استوری ‌ها به ترتیب تعداد خروج کاربران از استوری کمک می ‌کند.

Replies: این بخش نیز به شما کمک می ‌کند تا بتوانید استوری‌ های خود را بر اساس تعداد پاسخ هر استوری مرتب کنید.

فیلتر Replies  اهمیت زیادی دارد و می‌ توانید استوری‌ هایی که بیشترین ریپلای را داشته ‌اند ، شناسایی کنید و محتوای بیشتری متناسب با آن برای کاربران منتشر کنید.

تحلیل و آنالیز هر فعالیتی همیشه اهمیت زیادی داشته و دارد. در واقع هنگامی که شما کاری انجام می ‌دهید ، آنالیز کار است که نتیجه را به شما نشان می ‌دهد. کسب ‌و کارها نیز برای دیدن نتیجه کار و تدوین استراتژی ‌های بهتر نیازمند تحلیل و آنالیز هستند. یکی از مسائلی که سبب شده تا اینستاگرام بتواند بستر مناسبی برای کسب ‌و کارهای آنلاین باشد ، قابلیت آنالیز و تحلیل آن است.

در این مقاله ابزار Instagram insights که در زمینه آنالیز صفحات تجاری اینستاگرام کاربرد دارد را مورد بررسی قرار دادیم. آیا شما هم از اینستاگرام برای کسب ‌و کار خود استفاده می ‌کنید؟ اگر مشکلی در این مسیر برایتان بوجود آمد ، می ‌توانید در بخش نظرات آن را اعلام کنید تا با کمال میل مشکل شما را برطرف کنیم.

 

 

خدمات شرکت ایده آفرین در حوزه اینستاگرام

فروش پیج اینستاگرام - افزایش فالوور، لایک، ویو، کامنت، لایو و دیگر خدمات اینستاگرام

خدمات اینستاگرام

   خدمات اینستاگرام

نظرات

یاشاتاریخ : ۱۳۹۹/۰۱/۱۵

سلام
ممنون از مطلب خوبتون.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top