• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • 20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت چهارم)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت چهارم)

نویسنده 20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت چهارم)
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت چهارم)

برای رنکینگ بهتر سایتتان در نتایج گوگل بهتر است فعالیت های شما در حوزه ی محتوا سازی و اصول بهینه سازی سایت در نظر گرفته شود.برای اطلاع کافی از این موضوع با ایده آفرین همراه باشید.

با امید یادگیری و توجه شما نسبت به مقالات قبلی سئوی داخلی اینک به ادامه ی بحث میپردازیم و در این قسمت اشاره ای به ایندکس شدن صفحات در گوگل و تاثیر شبکه های اجتماعی  و بکارگیری رسانه در سایت میپردازیم.

13 - ایندکس صفحات در گوگل

ایندکس شدن صفحات توسط گوگل اهمیت  بالایی دارد زیرا تنها صفحاتی که مورد تایید خزنده های گوگل قرار گرفته اند ایندکس می شوند و بالا می آیند.

یکی از ابزار های وبمستر گوگل به نام     Google Search Consoleاین امکان را برای شما فراهم می کند که شما از وضعیت ایندکس صفحات خود مطلع شوید. این ابزار دقیقا با جدول مشخص میکند که چه تعدام و کدام صفحات شما درچه تاریخی توسط  خزنده های گوگل ایندکس شده اند.

همچنین افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات شما به عوامل مختلفی مانند: تعداد و کیفیت بک لینک ها ، اعتبار سایت شما و فاصله ی زمانی میان ارسال مطالب در سایتتان و غیره بستگی دارد.

موتوهای جستجو توان بررسی چه حجمی از صفحات شما  را دارند؟

اگر حس میکنید که برخی از صفحات سایت شما توسط گوگل ایندکس نشده اند پس حتما شما در لینک داخلی سایت خود دچار مشکل شده اید. تعداد صفحات ایندکس شده را به وسیله ی سایت WooRank Website Review بررسی کنید.


اگر تمام صفحات سایتتان ایندکس شده باشد و مورد بازدید خوبی قرا گرفته باشد این بدان معناست که سایت شما از مطالب و محتوای خوبی بهره مند است.

14 - نسبت متن به کد

محتوای با کیفیت  می تواند تاثیر بسیار خوبی در رتبه بندی سایت شما داشته باشد.اما به این توجه نکرده ایم که "آیا منظور از این گفته تنها محتوای سایت است یا کدهای  HTML ؟ بد.ن در نظر گرفتن نوشته های مخفی شده  یادتان باشد که نسبت متن به کد معادل 25 به 70   میباشد.

اندازه و میزان محتوایی که در یک مطلب بکار میرود از نظر گوگل بسیار مهم است.زیرا بسیار سایت هایی دیده ایم که به علت کم بودن محتوایشان (کمتر از 300 کلمه) مورد توجه گوگل قرار نگرفته اند. اما چیزی که بیشتر باید به آن توجه کنیم نسبت کد های  HTML  به متن است که نسبت قابل توجهی است .

15 - تاثیر استفاده از عکس و ویدئو

استفاده از تصویر می تواند معنا و مفهوم دقیقی به کاربر برساند و حتی بیشتر از توضیح دادن در محتوا.  مثلا در مطالبی که یک محصول را معرفی میکنید هیچ توضیحی بهتر از دیدن خود آن عکس نمیتواند واضح و کارآمد باشد. به همین علت است که موتور های جستجو ارزش بالایی برای تصاویر قائل هستند.

پس در نتیجه استفاده از فایل های صوتی تصویری و ویدیویی میتواند تاثیر بسیار زیادی در سئوی داخلی و کسب امتیاز از گوگل را برای شما به دنبال داشته باشد.

آیا هنگام تولید محتوا در موقعیت های مناسب از تصاویر استفاده میکنید؟

این کار باعث جذب کاربران می شود . شما به جای استفاده از مطالب طولانی و خسته کننده میتوانید از مطالبی گزیده و خلاصه استفاده کنید و در جای ممکن از تصاویر مرتبط نیز استفاده کنید که کاربر حین مطالعه ی محتوای شما خسته نشود و سریعا صفحه را ترک نکند.

این نکته را فراموش نکنید که استفاده ی بیش از حد از تصاویر و ویدیو حتی با حجم کم باعث کند شدن بارگذاری  صفحات سایت شما خواهد بود .

16 - بکارگیری صفحات اجتماعی

شیکه های اجتماعی امروزه طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا گرده اندمانند فیس بوک و توییتر و همچنیم شبکه های محبوب تلگرام و اینستاگرام که روز به روز به مخاطبین ان افزوده میشود.

این شبکه ها فضای مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات شما خواهند بود. دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی سریعترین راه ممکن برای انتشار مطلب شما توسط کاربران در این فضا خواهد بود ولی باید دقت کنید که چه شبکه هایی را هدف قرار داده اید.

- آیا شما دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی را در صفحات سایت خود دارید؟

- آیا لینک به صفحات شما در شبکه های اجتماعی در دیدرس کاربران قرار دارد؟

- آیا سایت خود را به درستی در این شبکه ها معرفی کرده اید؟

انتخاب شبکه های اجتماعی هدف، بستگی مستقیم به زمینه کاری و سلیقه مخاطبین شما دارد. بعنوان مثال برای یک سایت فیلم یا موزیک فعالیت در لینکداین اصلا هوشمندانه بنظر نمیرسد و یا برای یک شرکت که در زمینه فروش و نصب تجهیزات صنعتی فعال است شبکه اجتماعی کلوب انتخاب بسیار بدی خواهد بود.

ساختن صفحات اجتماعی هر کدام وقت بسیار کمی حدود 5 دقیقه  نیاز دارد اما در پس این امر مدیریت آن است که باید بسیار دقیق و منظم باشد. پس به جای ساختن شبکه های اجتماعی متعدد به دو یا سه شبکه ی اجتماعی روی آورید و باقی زمان خود را صرف مدیریت و اشتراک گذاری آن کنید تا به نتایج دلخواه خود دست یابید.

امدواریم که سری این مطالب (سئوی داخلی) برای شما مفید بوده و بازدهی خوبی را برایتان به ارمغان آورد.


20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت اول)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت دوم)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت سوم)

20 نکته ی مهم برای بهبود سئوی داخلی(قسمت چهارم)

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

ده+5 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top