• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • دکمه Backspace در گوگل کروم غیر فعال میشود

دکمه Backspace در گوگل کروم غیر فعال میشود

نویسنده  دکمه Backspace در گوگل کروم غیر فعال میشود
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
 دکمه Backspace در گوگل کروم غیر فعال میشود

فشار دادن دکمه Backspace باعث می‌شد تا در مرورگر خود یک صفحه به عقب برگردید. این امکان می‌توانست بنا به نیاز کاربر یک میانبر اعصاب خردکن یا یک میانبر فوق‌العاده دوست داشتنی تلقی شود.

گوگل در برنامه‌ریزی خود برای کروم، امکان برگشت به صفحه قبل با زدن دکمه Backspace را برداشته‌ است. بیش‌تر کاربران کروم با این امکان کروم مشکل داشته‌اند و حالا گوگل در صدد است تا در کروم جدید این مشکل را حل کند. قبل از بررسی این نسخه کروم، بخشی از داستان این ماجرا را دوره می کنیم:

به گزارش وبسایت ایده آفرین از کلیک،  در آخرین به‌روزرسانی کروم، فشار دادن دکمه Backspace باعث می‌شد تا در مرورگر خود یک صفحه به عقب برگردید. این امکان می‌توانست بنا به نیاز کاربر یک میانبر اعصاب خردکن یا یک میانبر فوق‌العاده دوست داشتنی تلقی شود.

به هرحال، گوگل ترجیح داد تا این ویژگی را از کروم حذف کند و اعلام کرد که: بسیاری از کاربران موقع انجام کارهای خود به صورت آنلاین، اطلاعات خود را به همین دلیل از دست می‌دادند چرا که به طور اتفاقی دکمه backspace را فشار می‌دادند و از صفحه مورد استفاده خود خارج می‌شدند.

انتشار این خبر، تعداد بسیار زیادی از نظرات مثبت کاربران را در پی داشت. با این حال، هنوز کسانی هستند که مانند سابق طرفدار این امکان باشند و از این که این ویژگی حذف شده است اظهار ناراحتی کرده اند.

خوشبختانه، گوگل مانند همیشه قادر است خود را با شرایط تطبیق دهد و اکنون به نوعی مصالحه رسیده و راهی برای حل این مشکل نیز پیدا کرده است. گوگل اعلام کرده است که بدون شک می توانید با فشار دادن دکمه backspace به صفحه قبلی برگردید! فقط کافی است تا این امکان را دوباره به کروم خود اضافه کنید. این راه حل که chrome extension نام دارد، باعث می‌شود که همان‌طور که از نام آن (تمدید) پیدا است، قابلیت برگشت به صفحه قبل تنها با فشار دادن backspace را به مرورگر شما برگرداند. ولی اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران هستید که اطلاعات خود را با فشار دادن اشتباهی این کلید، از دست داده‌اید، می‌توانید به راحتی قید اضافه کردن دوباره این امکان را بزنید!

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

ده+5 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top