• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • گوگل از سال بعد سایت های http را ناامن تلقی می کند

گوگل از سال بعد سایت های http را ناامن تلقی می کند

نویسنده گوگل از سال بعد سایت های http  را ناامن تلقی می کند
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
گوگل از سال بعد سایت های http  را ناامن تلقی می کند

به گزارش ایده آفرین مرورگر کروم گوگل از ابتدای ژانویه سال 2017 وب سایت های HTTP را با برچسب ناامن نمایش خواهد داد به این معنی که از این تاریخ به بعد، توسط همین پیام به بازدیدکنندگان وب سایت های HTTP هشدار داده خواهد شد.

گوگل در ماه دسامبر سال پیش خبر داد وب سایت هایی که از رمزگذاری HTTPS استفاده می کنند به نسبت سایت هایی که همچنان از HTTP استفاده می کنند در نتایج جستجو با استقبال بیشتری روبرو می شوند. از آنجایی که این استراتژی گوگل هم موفق نشد متخصصین وب را وادار کند تا وب سایتهایشان را به پروتکل رمزگذاری امن تری منتقل کنند، این شرکت استراتژی دیگری را برای متقاعد کردن آنها به کار گرفته است. در ادامه خبر با ایده آفرین همراه باشید.


مرورگر کروم گوگل از ابتدای ژانویه سال 2017 وب سایت های HTTP را با برچسب ناامن نمایش خواهد داد به این معنی که از این تاریخ به بعد، توسط همین پیام به بازدیدکنندگان وب سایت های HTTP هشدار داده خواهد شد.
مطمئناً هیچ مشکلی در این نوع از وب سایت ها وجود ندارد اما به نظر می رسد که گوگل می خواهد کاربرانش بدانند برخی از وب سایت ها باید مراحلی را پشت سر بگذارند تا به رده وب سایت های امن ارتقاء پیدا کنند.

به گفته گوگل، تحقیقات نشان می دهد که کاربران نبود آیکون امن را به عنوان یک هشدار برداشت نمی کنند اما از طرفی هشدارهایی که مدام ارسال می شوند را نیز بعد از مدتی نمی بینند. برنامه ما برای برچسب ناامن زدن روی سایت های HTTP به طور کاملاً آشکار با گذشت زمان تکمیل خواهد شد و رفته رفته معیارهای سخت گیرانه تری به آن اضافه می شود. با شروع ژانویه 2017، کروم 56 صفحات HTTP را که به بخش ورود پسورد یا اطلاعات کارت اعتباری مجهز شده اند را با برچسب نا امن نمایش خواهد داد تا ماهیت ویژه و حساس آنها را پر رنگ تر کند.


همچنین گوگل اشاره کرده است که وب سایت های HTTP به نشانه هشدار با یک مثلث قرمز رنگ نمایش داده خواهند شد تا بیشتر توجه کاربران را جلب کنند. از آنجا که رتبه گوگل به عنوان یک موتور جستجوی بی نقص بسیار بالاست، می توان امیدوار بود که این اقدام بتواند متخصصین وب را مجبور کند تا بیشتر از گذشته به فکر امنیت وب سایت هایشان باشند.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top