• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • نحوه کار با SSL TOOLS

نحوه کار با SSL TOOLS

نویسنده نحوه کار با SSL TOOLS
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
نحوه کار با SSL TOOLS

از دیگر ابزارهایی که می توانید در SSL Shopper از آن استفاده کنید ابزار SSL TOOLS می باشد که در ادامه با قابلیت های آن آشنا می شویم.

در مقاله قبل سایت SSL Shopper را به شما معرفی کردیم و راجب کار و مزیت های آن به نکاتی اشاره کردیم.

در ادامه این مقاله درباره ابزار SSL TOOLS که در این سایت وجود دارد با شما همراه هستیم.

نحوه کار با SSL Chcker را در مقاله پیشین توضیح دادین ، حال با 4 گزینه زیر روبرو هستیم:

CSR Decoder

Certificate Decoder

Certificate Key Matcher

و SSL Converter پارامترهایی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

CSR Decoder :

 با CSR Decoder  می توانید برای رمزگشایی درخواست امضای گواهی خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که حاوی اطلاعات صحیح است.یک درخواست امضای گواهی شامل اطلاعاتی درمورد شرکتی است که یک گواهی SSL و کلید عمومی آنرا صادر می کند.به دلیل اینکه کدگذاری شده است دشوار است تا بررسی بشود که کدام اطلاعات در آن وجود دارد. از آنجا که گواهینامه ها از اطلاعات در CSR ها برای ایجاد گواهی استفاده می کنند، شما باید CSR ها را رمزگشایی کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات دقیق است. برای بررسی CSR ها و مشاهده اطلاعات داخل آنها، به سادگی CSR خود را در جعبه زیر قرار دهید و AJAX CSR Decoder بقیه را انجام می دهد.

CSR شما باید با "----- شروع  ، شروع درخواست -----" و با "----- END CERTIFICATE درخواست -----" پایان یابد.

اگر می خواهید CSR ها را بر روی رایانه خود چک کنید، این دستور OpenSSL را اجرا کنید:

openssl req -in mycsr.csr -noout –text

 

Certificate Decoder :

 از  Decoder گواهی برای رمزگشایی گواهینامه SSL کد گذاری شده توسط PEM خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که حاوی اطلاعات صحیح است.

یک گواهی کد شده PEM حاوی تمام اطلاعات گواهینامه و کلید عمومی است.

یک روش ساده دیگر برای مشاهده اطلاعات در یک گواهینامه در دستگاه ویندوز فقط کافی است فایل گواهی را دو بار کلیک کنید. شما می توانید از این بیننده گواهی به سادگی با قرار دادن متن گواهی خود در جعبه زیر استفاده کنید و Decoder گواهی بقیه را انجام می دهد. گواهینامه شما باید با "----- شروع گواهینامه -----" شروع و با "----- گواهی END -----" پایان داده شود. هنگامی که شما SSL را بر روی سرور خود نصب می کنید، می توانید مطمئن شوید که با استفاده از SSL Checker درست شده است.

Certificate Key Matcher :

 شما می توانید از این کلید گواهی سنج برای بررسی اینکه آیا یک کلید خصوصی با یک گواهی منطبق است یا اینکه یک گواهی با یک درخواست امضای گواهی (CSR) مطابقت دارد، استفاده کنید.

هنگامی که شما با بسیاری از گواهینامه های مختلف برخورد می کنید، می توانید به راحتی از دست دادن مسیر گواهی که با آن کلید خصوصی یا کدام CSR برای تولید گواهی استفاده می شود را از دست بدهید. ابزار Certificate Mark Key Matcher می تواند تعیین کند که آیا یک کلید خصوصی مطابقت دارد یا یک CSR یک گواهی را تعیین می کند.

کلید تطبیق گواهی به سادگی مقادیر md5 از مدول خصوصی کلید، مدول گواهی یا مدول CSR را مقایسه می کند و به شما می گوید که آیا آنها مطابقت دارند یا خیر?

 

یک CSR یک گواهی را در کامپیوتر خود با استفاده از دستورات OpenSSL در زیر مطابقت می دهد:

 

می توانید نوع بررسی خود را نیز مشخص کنید که بر چه اساسی باشد :

 

 

Check if a Certificate and a Private Key match  : بررسی کنید که یک گواهی و یک کلید خصوصی مطابقت داشته باشند.

 Check if a CSR and a Certificate match :  بررسی کنید که آیا یک CSR و یک گواهی مطابقت دارند.

 

SSL Converter:

از این مبدل SSL برای تبدیل اسناد SSL به  فرمت های مختلف مانند pem، der، p7b و pfx استفاده می شود. سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف گواهینامه SSL را به فرمت های مختلف تبدیل می کنند. برای مثال، یک سرور Windows فایل های pfx را صادر و وارد می کند در حالی که سرور آپاچی از فایل های PEM .crt ، .cer استفاده می کند. برای استفاده از SSL Converter فقط فایل گواهی و نوع فعلی خود را انتخاب کنید (سعی خواهد کرد که نوع پسوند فایل را تشخیص دهد) و سپس انتخاب کنید چه نوع می خواهید برای تبدیل گواهی و بر روی Convert Certificate کلیک کنید.

 

 

امیدواریم که از مقاله ی فوق بهره ی کافی را برده باشید. می توانید در قسمت دیگاه ها مشکلات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. wink

موفق باشیدyes

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

22-12 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top