• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • پلاگین بهینه سازی سرعت سایت وردپرس

پلاگین بهینه سازی سرعت سایت وردپرس

نویسنده پلاگین بهینه سازی سرعت سایت وردپرس
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
پلاگین بهینه سازی سرعت سایت وردپرس

از مهمترین مواردی که مدیر یک سایت باید به آن توجه ویژه داشته باشد سئو سایت است. در وردپرس پلاگین های بسیاری برای بهینه سازی و بهبود سئو سایت موجود است که در مقاله های قبلی نیز به چند مورد از آنها پرداخته ایم. پلاگین autoptimize با افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرسی، در بهینه سازی سایت و بهبود سئو تاثیر بسیاری میگذارد.

عوامل بسیاری در داشتن یک سایت موفق با سئو خوب تاثیر دارد ولی مهمترین عامل آن سرعت بارگذاری و لود سایت میباشد. در مقاله های گذشته نیز پلاگین هایی را معرفی کردیم که در افزایش سرعت سایت تاثیرگذار بودند؛ در این مطلب نیز میخواهیم افزونه کارآمد دیگری را برای بهینه سازی سرعت سایت معرفی کنیم.

برای بهینه سازی بیشتر سایت وردپرسی و کمک به افزایش سرعت سایت پیشنهاد میکنیم مقاله های زیر را نیز مطالعه کنید:

پلاگین بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

تاثیر پلاگین کش وردپرس در سئو سایت

 

نحوه عملکرد افزونه autoptimize بر سئو سایت وردپرس

 

بهینه سازی فایل html

در این پلاگین دو گزینه برای بهینه سازی html سایت وجود دارد که در صورت تمایل میتوانید هرکدام از آنها را فعال کنید. یکی باعث میشود تمامی کدهای سایت بصورت فشرده در یک خط قرار بگیرند که علاوه بر بهبود در سئو سایت؛ کپی کردن قالب وردپرس شما را دشوار میکند. گزینه دیگر کامنت های داخل فایل html را پاک میکند که این عمل به کاهش حجم فایل و افزایش سرعت لود سایت کمک میکند.

 

بهینه سازی فایلهای جاوااسکریپت و css

همانطور که میدانید در هنگام لود سایت هرکدام از فایلهای جاوااسکریپت و css بطور جداگانه فراخوانی میشوند. این افزونه با یکی کردن اینگونه فایلها و تبدیل آنها به یک فایل جاوااسکریپت، تنها از یک http برای فراخوانی استفاده میکند که همین عمل تاثیر بسیاری در افزایش لود صفحه سایت خواهد داشت. علاوه براین فایلها را فشرده و کم حجم نیز میکند.

این افزونه پس از عمل بهینه سازی و فشرده سازی فایلهای جاوااسکریپت آنها را بصورت یک فایل در آخر کدهای قالب شما و قبل از بسته شدن تگ body قرار میدهد. این عمل باعث میشود ابتدا تمامی سایت شما لود شود سپس فایل جاوااسکریپت را لود میکند که بسیار در سرعت سایت اثر میگذارد تنها عیب این مسئله اینست که ممکن است برخی کدها فقط در قسمت head سایت قابلیت اجرا داشته باشند که در اینصورت از بخش تنظیمات پیشرفته قادر تنظیم این فایلها هستید.

 

بهینه سازی عکس ها

قابلیت جالب دیگری که افزونه autoptimize دارد اثرگذاری و بهینه کردن تصاویر بکار رفته در سایت مثل تصاویر کوچکی که در بک گراندها از آنها استفاده میکنید؛ است. این پلاگین تصاویر سی اس اسی سایت را به داده های خطی تبدیل میکند و همراه با فایل css لود میکند که بدلیل اینکه تصاویر جداگانه لود و دانلود نمیشوند در سرعت سایت تاثیر میگذارد.

در ضمن اگر شما از CDN برای کاهش بار سرور خود استفاده میکنید؛ میتوانید با وارد کردن آدرس ریشه CDN در قسمت تنظیمات این پلاگین به بهینه سازی تصاویری که در فایل css موجود است کمک کنید.

برای آگاهی از میزان اثرگذاری این تغییرات بر سرعت و سئو سایت میتوانید با ابزارهای Pingdom و Gtmetrix قبل و بعد از فعالسازی پلاگین، سایت خود را بررسی و مقایسه کنید.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top