• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت چهارم)

معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت چهارم)

نویسنده معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت چهارم)
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت چهارم)

در این قسمت قصد داریم به معرفی اجمالی چند پلاگین وردپرس در حوزه های تخصصی تر سئو سایت بپردازیم. این پلاگین ها بطور خاص به بررسی و مدیریت یک قسمت از وردپرس می پردازند و آن را از نظر سئو کنترل و بهبود می بخشند.

پس از معرفی افزونه های اجمالی سئو سایت وردپرس در سه مقاله گذشته این بار به بررسی افزونه های ویژه سئو، که مربوط به هر قسمت سایت وردپرس میباشد؛ می پردازیم.

برای مطالعه سه مقاله گذشته می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت اول)

معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت دوم)

معرفی پلاگین بهبود سئو سایت وردپرس (قسمت سوم)

 

1-پلاگین Google XML Sitemaps

همانطور که می دانید نقشه سایت به موتورهای جستجو برای بهتر ایندکس کردن سایت شما کمک میکند. پلاگین Google XML Sitemaps می تواند با موتورهای جستجو گوگل، یاهو، بینگ و اسک (Ask.com) تعامل داشته باشد و به ربات های آنها در ایندکس موثرتر صفحات سایت شما کمک کند. این افزونه 9 سال است که ساخته و مورد استفاده سایت های مختلف قرار گرفته و قوی ترین و محبوب ترین افزونه در زمینه ساخت نقشه سایت می باشد.

 

ویژگی های پلاگین Google XML Sitemaps

- ساخت نقشه سایت بصورت فشرده و کم حجم (این امر تاثیر بسیاری در بهبود سئو سایت دارد)

- بروز شدن نقشه سایت بلافاصله پس از انتشار مطلب

- اطلاع دادن به موتورهای جستجو پس از انتشار مطلب در سایت

- امکان امتیازدهی به هرکدام از بخش های سایت وردپرس مثل:برچسب ها، دسته ها، نوشته ها و...

 

2-پلاگین SEO Friendly Image

این پلاگین به بهینه سازی عکس های سایت شما با افزودن تگ alt و عنوان به آنها میپردازد. معمولا طراحان سایت از این قسمت به دلیل وقت گیر بودن چشم پوشی میکنند و بیشتر زمان خود را به تولید محتوای مناسب میگذارند ولی قرار دادن توضیحات و عنوان برای عکس ها در جذب بازدیدکننده سایت از طریق google image تاثیر بسزایی دارد و به سئو سایت شما کمک میکند.

در ضمن پلاگین SEO Friendly Image به بهینه شدن ساختار html شما نیز کمک میکند. هرچه کدهای شما بیشتر با معیارهای W3C سازگار باشد رتبه سایت شما بیشتر خواهد شد.

 

3-پلاگین SEO Smart Links

این پلاگین به لینک دهی داخلی سایت وردپرس بصورت اتوماتیک میپردازد. در هر صفحه از سایت کلمات کلیدی بکار رفته را به مطالبی که بیشترین ارتباط با آنها دارد را لینک میکند.

فقط به یاد داشته باشید که لینک دهی زیاد در صفحات داخلی ممکن است از نظر گوگل اسپم شناسایی شود و باعث کاهش رتبه صفحه شما شود پس بهتر است در قسمت تنظیمات این افزونه Max Links را روی 3 یا 4 تنظیم کنید.

 

4-پلاگین Social Graph Protocol

میدانید که اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی و بطبع لینک های دریافتی از آنها و افزایش بازدید سایت به سئو سایت وردپرس کمک بسیاری میکند. این افزونه بین فیسبوک و وردپرس تعامل برقرار کرده و به آنالیز فیسبوک میپردازد.

هم چنین در هنگامی که کاربری قصد به اشتراک گذاری مطالب شما را در فیسبوک داشته باشد این امر بصورت زیباتر و با استفاده از تصویر شاخص شما انجام میگیرد.

 

5-پلاگین Auto Read more Generator

وقتی شما مطلبی را در وردپرس انتشار میدهید یکبار ابتدای نوشته بصورت خلاصه نمایش داده میشود و یکبار هم همان متن بصورت کامل در صفحه مربوط به خودش موجود میباشد که این امر باعث تشخیص محتوای تکراری از طرف موتورهای جستجو و میشود.

این افزونه با قرار دادن تگ ادامه مطلب به متن های شما از به وجود آمدن مطالب تکراری در سایت جلوگیری میکند و باعث بهبود سئو سایت میشود. و هم چنین به کاهش نرخ پرش سایت یا Bounce Rate نیز کمک میکند.

 

افزونه های بسیاری برای سئو سایت وردپرس موجود میباشد که شما باتوجه به نیازهای خود میتوانید بطور ویژه به سئو یک قسمت از سایت خود بپردازید. مثل: سئو فروشگاه WooCommerce - All in One SEO Pack، سئو دیتا بیس WP Optimize، سئو برچسب ها Seo Tags، سئو متاتگ ها SEO Meta و... .

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

12+نه =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top