• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • باغ وحش الگوریتم های محبوب ‌ترین موتور جستجو

باغ وحش الگوریتم های محبوب ‌ترین موتور جستجو

نویسنده باغ وحش الگوریتم های محبوب ‌ترین موتور جستجو
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
باغ وحش الگوریتم های محبوب ‌ترین موتور جستجو

موتورهای جستجو برای درجه بندی وبسایتها از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کنند که بهترین اطلاعات مورد نیاز کاربران را به آن ها ارائه می دهد.

امروز نیز در این مطلب می خواهیم به بررسی الگوریتم های یکی از بزرگترین موتورهای جستجو که این روزها بیش از 70% از سهم بازار جستجوی اینترنتی جهان را از آن خود کرده است بپردازیم.

موتور جستجوی گوگل طی مدت زمان گذشته جهت بهبود و افزایش کیفیت نتایج نمایش داده شده در صفحه نتایج خود تصمیم گرفت تا الگوریتم های رتبه بندی خود را بروزرسانی کند. این موتور جستجوگر در سال حدود 500 – 600 بار الگوریتم های رتبه بندی خود را بروزرسانی می کند و از حدود 200 فاکتور برای رتبه بندی سایت ها بهره می گیرد تا بتواند تجربه کاری بهتری به جستجوگران اینترنتی ارائه دهد. برخی از این الگوریتم ها دارای اهمیت ویژه ای هستند و گوگل اخبار بروزرسانی آنها را به صورت رسمی انتشار می دهد. در ادامه این مقاله درباره مهم ترین الگوریتم های گوگل و تاثیر آنها بر سئو سایت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

الگوریتم رتبه بندی پاندای گوگل

الگوریتم رتبه بندی پاندا که از نام خانوادگی یکی از مهندسین گوگل (Navneet Panda) نام گرفته است به دلیل اینکه نقش مهمی در ایجاد این الگوریتم داشته ، در فوریه سال 2011 میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت.الگوریتم پاندا جهت جلوگیری از رسیدن سایت هایی با محتوای ضعیف به صدر نتایج جستجو طراحی شده است ، هدف این این الگوریتم در جهت مقابله با محتوای کپی شده و ضعیف از سایت های دیگر نیز می باشد و اگر این سوال شکل بگیرد که چگونه می تواند متوجه بشود که یک محتوا ابتدا در کدام سایت منتشر شده ؟ در جواب باید بگوییم که گوگل با بررسی تاریخ انتشار آن محتوا از روی سرورها می تواند تشخیص دهد که سایت اورجینال منتشر دهنده آن محتوا کدام است.

اگر سایتی توسط پاندا جریمه شود ، سایت باید محتوای خود را بروزرسانی کند یا آن صفحه خاص از سایتش را حذف نماید تا مجددا بتواند در صفحه نتایج گوگل قرار بگیرد.

از دیگر ویژگی های پاندا می توان به توجه آن به درصد محتوا یا همان متن در مقابل تبلیغات در یک صفحه خاص از سایت اشاره کرد.به همان اندازه که تبلیغات در یک سایت بیشتر باشد احتمال جریمه گوگل نیز افزایش می یابد.برای جلوگیری از جریمه شدن سایت ها توسط پاندا بهبود تجربه کاری سایت گزینه مناسبی می باشد.

الگوریتم رتبه بندی پنگوئن گوگل

گوگل در آوریل 2012 میلادی الگوریتم رتبه بندی پنگوئن را مورد استفاده قرار داد ، نام این الگوریتم از روی یکی از شخصیت های داستانی کتاب کمیک بتمن انتخاب شده است. وظیفه ی این الگوریتم ممانعت از نمایش اسپم ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل می باشد و این اجازه را نمی دهد سایت هایی که به شکل انبوه و غیرطبیعی لینک سازی کرده اند به صدر نتایج جستجوی گوگل برسند.

چنانچه سایتی مورد جریمه الگوریتم پنگوئن واقع شود باید تمامی لینک هایی که به صورت غیرطبیعی به روش های مختلف با سایر وبسایت ها ایجاد کرده اند را حذف کند چرا که در لینک سازی ، مرتبط بودن محتوایی سایت های لینک دهنده به سایتتان اهمیت دارد و باید از سایت های معتبر برای لینک سازی استفاده کنید.

الگوریتم رتبه بندی مرغ مگس خوار گوگل

در سپتامبر 2012 میلادی الگوریتم رتبه بندی مرغ مگس خوار مورد استفاده گوگل قرار گرفت ، همچنین نام این الگوریتم به دلیل صفت دقیق و سریع مرغ مگس خوار انتخاب شد. این الگوریتم علاوه بر اینکه ارتباط معنایی میان واژه ها و کیفیت و دقت محتوای سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد  ، رتبه سایت هایی که فقط از کلمات کلیدی به تعداد زیاد استفاده کرده بودند و محتوای مناسبی نداشتند را کاهش داد و سایت های با کیفیت و محتوای مناسب تر را در صفحه نتایچ گوگل جایگزین کرد.مرغ مگس خوار عبارت مورد جستجو را بررسی می کند و به معنای کلی آن توجه می کند و تلاش می کند سایت هایی که بیشترین شباهت را به عبارت جستجو دارند در صدر نتایج جستجو نشان  دهد ، با این قابلیت دیگر جستجو براساس یک کلمه کلیدی انجام نمی گیرد و نتیجه ای را نشان می دهد که نزدیک ترین ارتباط معنایی را با عبارت مورد جستجو  دارد.

الگوریتم مرغ مگس خوار بر روی سئو تاثیر زیادی داشت و آنرا از راهکارهای مختلف سئو کلاه سفید و کلاه سیاه که بیشتر در گذشته شایع بود به سمت بازاریابی محتوا و تولید محتوای با کیفیت هدایت کرد.در سال 2015 گوگل قدم فراتر گذاشت و با بهره گیری از هوش مصنوعی الگوریتم رنک برین که شکل پیشرفته تر مرغ مگس خوار است را معرفی کرد.

الگوریتم رتبه بندی کبوتر گوگل

در جولای 2014 میلادی الگوریتم کبوتر مورد استفاده گوگل قرار گرفت ، نام این الگوریتم به دلیل تمرکز بر سئوی محلی انتخاب شده و هم اکنون در ابتدای راه است.وظیفه ی این الگوریتم ارائه نتایج جستجوی با کیفیت و متصل به مکان جستجوگر می باشد. از آنجایی که سئو محلی یا لوکال در این نوع رتبه بندی حائز اهمیت است ، به عنوان مثال کسب و کارها می توانند با ثبت نام و آدرس شرکت خود در لیست کسب و کارهای گوگل میزان احتمال یافتنشان در نتایج گوگل را افزایش دهند. البته گفتنی است که قابلیت سئو لوکال در گوگل برای ایران به طور کامل ارائه نمی شود.

در نهایت در سال 2015 الگوریتمی درباره سازش سایت ها با صفحه نمایش موبایل ها و تبلت ها رونمایی شد که تاثیر بسزایی در نتایج جستجوی فعلی و آینده گوگل داشت.

همه ی الگوریتمی هایی که نام برده شد ، طی گذر زمان بروزرسانی می شوند و نسخه های جدید آنها توسط گوگل منتشر می شود.

 

به امید آنکه از این مطلب برداشت مناسب و مفید را داشته باشید و برای شما کارآمد باشد.می توانید در قسمت دیگاه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top