• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • مشکلات استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM

مشکلات استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM

نویسنده مشکلات استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
مشکلات استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که با استفاده از نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM می توانیم به چه ارزش هایی که مد نظرمان است برسیم.

زمانی که به سراغ نرم افزار CRM می رویم و با برخی از مدیران شرکت ها در مورد این نرم افزار صحیت می کنیم ، درباره  نرم افزار مایکروسافت CRM ، معایب و مزیت های آن و تجربه هایی که از آن به دست آمده نیز حرف هایی زده می شود. یکی از دلایلی که نرم افزار مایکروسافت CRM انتخاب بسیاری از کاربران می باشد معتبر بودن برند مایکروسافت در عرصه صنعت نرم افزار است که محصولاتی با کیفیت ارائه می دهد ، دلیل دیگر آن نیز استفاده رایگان و یا حداقل هزینه به دلیل نبود قانون کپی رایت می باشد ، که می توان از این سیستم به خوبی بهره برد.

از آنجایی که نرم افزار مایکروسافت CRM یکی از برترین نرم افزار های CRM در دنیا می باشد ، توانسته بسیاری از شرکت ها را با خرید لایسنس این نرم افزار و پیاده سازی آن به کمک پارتنرهای مایکروسافت به اهدافشان از پیاده سازی نرم افزار CRM برساند. اما در این مطلب  درباره پیاده سازی نرم افزار crack شده مایکروسافت CRM توسط یک تیم متخصص برنامه نویسی آن صحبت می کنیم.

 

ارائه خدمات شرکت مایکروسافت یا پارتنرهایش در ایران

با وجود امضای توافق نامه برجام و برداشتن تدریجی تحریم ها علیه ایران... خیر!؟  شرکت های نرم افزاری آمریکایی هنوز هم در ایران خدمات ارائه نمی دهند و به پارتنرهای خود نیز اجازه نمی دهند که با سازمان های ایرانی کار کنند ، به دلیل اینکه برای ارائه هرگونه خدمات به کشور ایران نیاز دارند مجوز های لازم را از دفتر OFAC آمریکا دریافت نمایند. شما می توانید همواره شرایط و ضوابط ارائه خدمات شرکت مایکروسافت در سایر کشور ها را در آدرس  https://www.microsoft.com/en-us/exporting/overview.aspx مشاهده نمایید.

در نتیجه در حال حاضر برای نصب یا راه اندازی نسخه On-premise و ارائه خدمات Cloud  نرم افزار CRMمایکروسافت هیچ پارتنر رسمی در ایران ندارد ، شما در صفحه اطلاعات مربوط به پارتنرهای مایکروسافت در آدرس   https://partnercenter.microsoft.com/en-us/pcv/search می توانید مشاهده نمایید که پارتنری از منطقه ایران وجود ندارد و اصلا شما نمی توانید منطقه ایران را برای مشاهده پارتنرها در این منطقه انتخاب نمایید.

 البته گفتنی است سایت هایی تقلبی مانند سایت http://www.partnerpoint.com هستند که در ایران پارتنر معرفی کرده اند و باید دقت نمایید تا همواره سایت رسمی شرکت مایکروسافت را ملاک دریافت اطلاعات خود در این زمینه قرار دهید.

 

هزینه های استفاده از نرم افزار Crack شده Microsoft CRM

ابتدا با هزینه خرید CD  و یا دانلود نسخه انگلیسی نرم افزار می توانیم از آن استفاده کنیم ، اما باید این را در نظر داشت که آیا در ادامه نیز به همین شکل پاسخگوی نیازهایمان در کسب و کار می باشد یا اینکه هزینه های جانبی بیشتری را برایمان به وجود می آورد ؟!

در ادامه ی این مطلب به بررسی بعضی از هزینه هایی که لازم است برای ادامه کار با سیستم نرم افزار CRM مایکروسافت می پردازیم و همین امر باعث می شود که برخلاف تصوری که از یک نرم افزار crack شده داریم نتوانیم به صورت کاملا رایگان مانند ویندوز از آن بهره ببریم.

 

هزینه های فارسی سازی و استفاده از قابلیت تاریخ شمسی

اگر که بخواهیم به طور کامل از امکانات نرم افزار  CRMمایکروسافت استفاده کنیم ، باید تاریخ آن را به شمسی تبدیل کنیم و زبان آن را نیز فارسی کنیم ، برای این کار لازم است که از خدمات شرکت هایی که فارسی سازی این سیستم را ارائه می دهند استفاده نمود تا یک مایکروسافت CRM فارسی داشته باشیم.

 

هزینه هایی بسیار برای اختصاصی سازی

برای رفع برخی از نیازهایمان در نرم افزار مایکروسافت CRMلازم است تا در سیستم پایه آن تغییراتی ایجاد شود ، که به آن اختصاصی سازی می گویند.همچنین زمانی که از نرم افزار crack شده استفاده می کنید نمی توانید به منبع اصلی نرم افزار (Source code) دسترسی داشته باشید ، در نتیجه اعمال تغییر در نرم افزار برایمان مشکل ساز می شود و در بسیاری از موارد موجب پایین آمدن سطح کارایی سیستم می شود و این مشکلات در اختصاصی سازی با هزینه هایی که باید برای این کار انجام دهیم رابطه ای مستقیم دارد.

 

هزینه های نگهداری نرم افزار

از آنجایی که یک کسب و کار با پیشرفت هایی روز افزون مواجه می شود ، بنابراین با نیازمندی های جدیدتری نیز روبرو می شود و از سیستم گزارش های جدیدتری نیز می خواهد ، اما با توجه به سختی های اختصاصی سازی که در بخش قبل گفته شد ، پاسخ به نیازهای پیچیده تر و پیشرفته تر  اغلب  با سختی های بیشتری مواجه می باشد و بسیاری از شرکت های متوسط و بزرگی که در ایران واقعا از سیستم Microsoft CRM استفاده می کنند را پس از مدتی مجبور کرده که یک یا چند نیروی متخصص مایکرسافت CRM را به استخدام خود در آورند که بتوانند به شکل مناسب از سیستم خود نگهداری  نماید و به نیازهای جدید خود پاسخ دهد. این امر موجب افزایش هزینه نگهداری از سیستم  نیز می شود.

با توجه به اختصاصی سازی های قبلی انجام شده و هزینه بالای نگهداری کاربر نمی تواند نیاز خود را با استفاده از نرم افزار برطرف سازد از این رو تعدادی از شرکت ها به این نتیجه می رسند که نرم افزار CRM خود را عوض نموده و به سیستم دیگری رجوع  کنند! این در حالی است که در زمان انتخاب نرم افزار مدیران خیال می کرده اند که می توانند از یک سیستم crack  شده با صرف هزینه ای کمتر ارزش و استفاده بیشتری بگیرند.

 

تیم برنامه نویسی مایکروسافت CRM و دانش اختصاصی سازی و جاری سازی نرم افزار

احتمالا قبل از این نیز زیاد شنیده اید که CRM تنها یک نرم افزار نیست بلکه نرم افزار CRM ابزاری است که به سازمان شما این توانایی را می دهد تا به اهداف و استراتژی هایی که در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) دارید نیز برسید. علاوه بر آن نباید انتظار داشته باشید شخص و یا تیمی که پیاده سازی اختصاصی سازی های شما در نرم افزار مایکروسافت CRM  را در دست دارد، توانایی مدیریت تغییر و جاری سازی نرم افزار و دانش فرایندی و بیزینسی CRM در سازمان را دارا باشد ، که عموما  نیز به همین شکل است.

پس در نتیجه علاوه بر تیم متخصص برنامه نویسی که کار اجرایی اختصاصی سازی شما را انجام می دهند ، در کنار آن به افرادی با تخصص CRM هم نیاز دارید تا بتواند چالش های شما در زمینه CRM و راه حل های این چالش ها را به شما نشان دهد و کمک کند تا شما بتوانید میان کاربرانتان استفاده از نرم افزار را جاری سازید ، بنابراین استفاده از Microsoft CRM به خودی خود نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در پیاده سازی نرم افزار CRM باشد. با وجود اینکه  یکی از  شرکت های بزرگ در ارائه خدمات ارتباطی کشور و نیز یکی از بزرگترین بانک های کشور در بخش مرکز تماس خود از بهترین و حرفه ای ترین برنامه نویسان در ادامه کار و اختصاصی سازی سیستم خود از مایکروسافت CRM استفاده می کرده اند ، در استفاده از نرم افزار و پاسخگویی به نیازهای خود با مشکل مواجه شده اند و در حال تغییر سیستم CRM خود هستند.

 

نتیجه گیری

بدون شک Microsoft CRM یکی از قدرتمندترین و با کیفیت ترین نرم افزارها می باشد و پیاده سازی آن به دست پارتنرهای خود مایکروسافت می تواند در پاسخگویی به نیازهای سازمان و چالش های مدیریت ارتباط با مشتریانشان به سازمان  کمک کند؛ ولیکن استفاده از نسخه crack شده مایکروسافت CRM نه تنها تضمین کننده به موفقیت رسیدن سازمان ها نخواهد بود بلکه برای آنها هزینه های گزافی نیز در پی دارد.

شرکت های بسیاری به دلیل هزینه های بالای نگهداری از سیستم و یا اینکه از ابتدا اطلاعاتی از نرم افزار نداشته اند و نمی دانسته اند چگونه به نیازهایشان در نرم افزار CRM باید پاسخ دهند امروز به جایی رسیده اند که مجبورند نرم افزار CRM خود را با نرم افزار دیگری جایگزین کرده و تمامی دردسر های مهاجرت به یک سیستم دیگر را تحمل نمایند.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top