• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • مایکروسافت زمان عرضه پچ امنیتی ویندوز را اعلام کرد

مایکروسافت زمان عرضه پچ امنیتی ویندوز را اعلام کرد

نویسنده مایکروسافت زمان عرضه پچ امنیتی ویندوز را اعلام کرد
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
مایکروسافت زمان عرضه پچ امنیتی ویندوز را اعلام کرد

ماکروسافت با وجود دلخوری از گوگل زمان عرضه زمان عرضه ی پچ امنیتی را اعلام کرد. در خبرها آمده بود که مایکروسافت از گوگل به دلیل افشای یک باگ بزرگ در ویندوز دلخور شده و از این شرکت انتقاد کرده است. در افشای گوگل، این اشکال امنیتی به طور کامل توضیح داده شده تا کاربران از حملات احتمالی مربوط به آن آگاه شوند. هرچند سوء استفاده از این باگ بستگی به یک نفوذ دیگر در ادوبی فلش دارد که البته برای آن هم پچی جداگانه عرضه شده است.

به گزارش ایده آفرین ،  اطلاع از این که این باگ هنوز پابرجاست باعث می شود تا نفوذگران بخواهند از راه های مختلف به کامپیوترهایی که هنوز ادوبی فلش را آپدیت نکرده اند، حمله کنند. گوگل در پستی در بلاگ امنیتی خود از کاربران ویندوز خواسته بود تا برای عرضه پچ امنیتی جدید توسط مایکروسافت صبر کنند. اکنون مایکروسافت زمان انتشار این پچ را به صورت رسمی اعلام کرده است.

در حالی که ردموندی ها هنوز هم از دست گوگل شاکی و ناراحتند، به نظر می رسد حالا راه حل مناسب برای پایان دادن به این موضوع را پیدا کرده اند. این راه حل در واقع همان پچ امنیتی است که قرار است سه شنبه هفته آینده (8 نوامبر) برای کاربران ویندوز عرضه شود.

در صورتی که سیستم شما از آپدیت سالگرد ویندوز 10 برخوردار است، و مرورگر مورد استفاده تان به اندازه کافی امنیت دارد (مرورگر مایکروسافت اج و گوگل کروم امنیت نسبتاً خوبی دارند) در شرایط بسیار بهتری نسبت به سایر کاربران ویندوز قرار دارید. اما اگر سیستم خود را به آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز به روز رسانی نکردید و از مرورگرهای مذکور استفاده نمی کنید، قطعاً باید بیشتر مراقب باشید.

مایکروسافت پس ارزیابی اخطار گوگل در خصوص این باگ، در گزارشی اعلام کرد که گروهی با نام Strontium، از آسیب پذیری ویندوز و ادوبی فلش استفاده کرده تا یک کمپین کوچک وکم حجم فیشینگ را اندازی کند. البته فقط این تیم نیست که احتمالاً قصد نفوذ به سیستم شما را دارد، بلکه هکرهای دیگر هم می توانند از این شرایط سوء استفاده کنند وکدهای مخرب خودشان را بنویسند. یک هفته برای مسائل امنیتی زمان کوتاهی نیست و افشای زود هنگام گوگل با وجود این که روند عرضه پچ امنیتی را سریع تر می کند، اما باعث می شود کاربران بیشتر در معرض حملات احتمالی نفوذگران قرار بگیرند.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

22-12 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top