• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • قابلیت های ورد پرس چیست؟

قابلیت های ورد پرس چیست؟

نویسنده قابلیت های ورد پرس چیست؟
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
قابلیت های ورد پرس چیست؟

با توجه به قدرت و ظرفیت بالای هسته ی وردپرس، امروزه از آن برای انواع سایت ها از جمله خبری، پورتالی، فروشگاهی، هاستینگ و … مورد استفاده قرار می گیرد و سرویس دهی بسار فوق العاده ای نیز دارد.اگر میخواهید بدانید ورد پرس چیست؟ و چه مزایایی دارد؟ و در چه جاهایی بایداز ورد پرس استفاده کرد ؟ این مطلب را دنبال کنید.

وردپرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت می باشد که به طور رایگان در خدمت دوستان قرار می گیرد و  می توان به  صورت کاملا رایگان نصب و راه اندازی کرد.
با توجه به قدرت و ظرفیت بالای هسته ی وردپرس، امروزه از آن برای انواع سایت ها از جمله خبری، پورتالی، فروشگاهی، هاستینگ و … استفاده می کنند و سرویس دهی بسار فوق العاده ای نیز دارد.
پلاگین های این سیستم تقریبا کامل است و روز به روز نیز در حال گسترش می باشد.
یکی از مهم ترین اصلی که دراختیار ،  ورد پرس قرار می گیرد متن باز  بودن این سیستم است که بسیار مورد توجه برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار گرفته است. زیرا به راحتی قابل ویرایش و تغییر است.

چرا ورد پرس؟

ورد پرس های ایرانی از زبان فارسی پشتیبانی میکند و می توان آن را گسترش داد . ورد پرس از تمامی فرمت ها پشتیبانی میکند مثلا می توان یک ویدیو برای کاربران در آن قرار داد. ورد پرس همچنین پشتیبانی بسیار گسترده ای دارد.

ورد پرس یک پلت فرم بسیار قدرتمند و قابل انعطاف است:

این مورد از بزرگترین و مهمترین مزایایی است که طراحی سایت وردپرسی به ارمغان می آورد؛ وقتی سایتی با وردپرس طراحی می شود، به تعداد نا محدود می‌توان برای آن پلاگین نوشت و قالب طراحی نمود. همچنین می‌توان از قالبها و پلاگین های رایگان بسیاری که برای آن نوشته شده بهره گرفت و البته تعداد زیادی قالب و پلاگین غیر رایگان نیز در دسترس هستند

تنوع قالب ها

نکته ی دیگر درباره وردپرس، تنوع بسیار بالای قالبهای آن است. این تنوع باعث شده برای هر نوع سلیقه ای قالب دلخواه وجود داشته باشد و البته برای هر نوع فعالیتی… .

همچنین طراحان زیادی هستند که می توانند برای شما قالب اختصاصی وردپرس طراحی نموده و نیازهای شما را تأمین نمایند. انعطاف بالای وردپرس باعث شده تا قالبهای بسیار زیبایی برای آن طراحی شود.

 

وردپرس کجاها بدرد میخورد؟

این سئوال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به راستی چه جاهایی باید از وردپرس بهره گرفت؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت: همه جا اما!

با وردپرس می توان هر نوع وب سایتی طراحی نمود و انعطاف پذیری آن، جلوی هر نوع محدودیتی را گرفته است اما دو نکته وجود دارد:

1. اینکه این توسعه برای طراحی سایت جدید چقدر هزینه دارد و 2. اینکه موضوع فعالیت سایت جدید چیست؟

1 - گاهی برای ساخت یک فروشگاه بر پایه وردپرس نیاز به حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه است در حالیکه با اسکریپت های مخصوص فروشگاه، همین هزینه به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان (البته بسته به مورد بیشتر یا کمتر) کاهش می یابد. یعنی دقیقاً بعضی جاها توسعه وردپرس هزینه ی بالا و غیر منطقی خواهد داشت.

2 -  وردپرس یک سیستم اوپن سورس است لذا هم توسعه دهنگان خوب و هم توسعه دهندگان بد به سورس آن دسترسی دارند. یعنی هم طراحان وب و هم هکر ها! این باعث می شود هکرها به حفره های امنیتی آن آشنایی کامل داشته باشند از این رو ریسک هک شدن سایت طراحی شده با وردپرس بالاتر می رود. با این حساب، شاید طراحی یک سیستم مالی مبتنی بر وب بر پایه ی وردپرس، انتخاب چندان مناسبی نباشد.

با تمام این تفاسیر، سیستم مدیریت محتوای وردپرس، در حال حاضر یکی از برترین سیستم های مدیریت محتوای وب سایت (و در بسیاری رنکینگها، برترین) به شمار می رود و انتخاب اول بسیاری از وبمسترها، همین وردپرس است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

22-12 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top