• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • دیگر پیج رنک گوگل تاثیری بر سئو سایت ندارد

دیگر پیج رنک گوگل تاثیری بر سئو سایت ندارد

نویسنده دیگر پیج رنک گوگل تاثیری بر سئو سایت ندارد
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
دیگر پیج رنک گوگل تاثیری بر سئو سایت ندارد

گوگل صراحتا اعلام کرد که از این پس پیج رنک تاثیری بر سئو سایت نخواهد داشت و به افراد توصیه کرده من بعد برای بهینه سازی سایت بجای تمرکز روی افزایش پیج رنک به فاکتورهای دیگری مثل: نرخ تبدیل، میزان پس زدگی و نرخ کلیک خوری توجه کنند.

سئوکاران سایت طبق بررسی های انجام شده مشاهده کردند پیچ رنک (Page Rank) وب سایت های اینترنتی از سال 2013 تا اوایل سال 2016 به روزرسانی نمیشود تا اینکه در ماه آوریل سال جاری، خبر حذف شدن پیج رنک از طرف گوگل رسما اعلام شد.

یکی از مدیران گوگل به نام جان مولر گفته ما قصد نداریم پیج‌رنک را به‌روز کنیم، حداقل در تولبار پیج رنک. وی افزود صاحبان سایت‌ها و دست‌اندرکاران عرصه سئو سایت باید استفاده از پیج‌رنک و لینک را به عنوان معیار رتبه‌بندی متوقف کنند.

پیشتر نیز یکی از کارکنان گوگل به نام Susan Moskwa گفته بود افراد به جای تمرکز بر PageRank، از فاکتورهایی همچون نرخ تبدیل (Conversion Rate)، میزان پس‌زدگی (Bounce rate)و نرخ کلیک‌خوری (clickthrough rate) استفاده کنند.

در حال حاضر گوگل، پیج رنک تمام سایت ها را حذف کرده است و از این رو پیج رنک تمام وب سایت ها در حال حاضر برابر با صفر است. البته ممکن است در هنگام جستجو در اینترنت با وب سایت هایی برخورد نمایید که هنوز هم دارای پیج رنک باشند. این امر ممکن است به دلیل کش شدن اطلاعات آن سایت باشد. با این وجود در زمانی کوتاه، پیج رنک وب سایت های باقی مانده نیز به صفر تغییر خواهد کرد.

با حذف پیج رنک، از نوار ابزار گوگل کروم نیز پیج رنگ حذف شد. و در واقع آوریل 2016، تاریخ مرگ پیج رنک اعلام شد و دیگر در فاکتوری برای بهینه سازی سایت و بهبود سئو سایت نمی باشد.

با حذف پیج رنک، پیج آتوریتی ارائه شد. بهتر است از این پس برای بهینه سازی سایت روی این معیار تمرکز کنید. پیج آتوریتی و دامین آتوریتی در مقایسه با پیج رنک یک معیار سنجش مقبول تر برای سئو سایت می باشد. پیج آتوریتی دارای یک محدوده بین صفر تا صد است که هر چه عدد پیج آتوریتی به صد نزدیک تر باشد، بیانگر کیفیت و قدرت بالاتر آن وب سایت می باشد.

حذف پیج رنک دارای مزیتی است آن هم این است که امکان تقلب در کسب پیج رنک را کاهش می دهد.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top