• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • چرا باید از اتوماسیون نیروی فروش استفاده کنیم ؟

چرا باید از اتوماسیون نیروی فروش استفاده کنیم ؟

نویسنده چرا باید از اتوماسیون نیروی فروش استفاده کنیم ؟
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
چرا باید از اتوماسیون نیروی فروش استفاده کنیم ؟

اتوماسیون نیروی فروش یکی از راه های ارتباط با مشتری و جزئی از مدیریت ارتباط با مشتری به حساب می آید.

به عبارتی دیگر می توان گفت سیستم های مدیریت نیروی فروش از جمله سیستم های اطلاعاتی هستند که به نوعی با سیستم اطلاعات بازاریابی ادغام می شوند و  سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری نیز نامیده می شوند، به نیروی فروش در بازاریابی و ارتباط با مشتری کمک می کنند و در افزایش بازدهی فروش و اتوماتیک سازی فروش تاثیر بسزایی دارد. این نرم افزار همچنین از کارکنان فروش در امور پیشبرد فروش، ارتباطات، برنامه ریزی، ردیابی عملکرد و دیگر عملیات پشتیبانی می‌کند.

 

 سیستم های مدیریت نیروی فروش

 

معمولا بخشی از سیستم مدیریت ارتباط مشتری با سازمان یا کمپانی متعلق به اتوماسیون نیروی فروش می باشد، که این سیستم به طور اتوماتیک تمامی مراحل فروش را به طور اتوماتیک انجام می دهد و ثبت و ذخیره می کند.اتوماسیون نیروی فروش شامل یک سیستم مدیریت تماس است که تمامی تماس هایی که با یک مشتری برقرار شده است، هدف از تماس برقرار شده و هرگونه پیگیری که لازم باشد را دنبال می کند. با این کار اطمینان حاصل می شود که کارهای تکراری برای فروش انجام نمی شوند.

یکپارچگی گسترده ی یک سازمان در بین دپارتمان های مختلف یک بخش جدای ناپذیر در سیستم اتوماسیون نیروی فروش می باشد،اگر از سیستم اتوماسیون فروش استفاده نشود و در دپارتمانهای مختلف یکپارچه سازی صورت نگیرد،این احتمال وجود دارد که عدم ارتباط به وجود بیاید و موجب می شود دپارتمان های مختلف برای یک هدف مشترک با یک مشتری تماس بگیرند. برای اینکه این احتمال را کاهش دهیم و به صفر برسانیم باید اتوماسیون نیروی فروش به طور کامل در تمامی دپارتمان هایی که با مدیریت خدمات مشتری سروکار دارند یکپارچه شود.

 

سوالی که پیش می آید این است که چرا باید از اتوماسیون نیروی فروش استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با استفاده از این سیستم نه تنها نمایندگان فروش کارآمدتر می شوند بلکه در وقت و ارتقای بهره بری نیز صرفه جویی می شود.البته دلایل دیگر و مهمتری نیز وجود دارد که ادامه به آنها اشاره می کنیم ، همچنین در مطالب قبل  ویژگی های برتر سیستم اتوماسیون فروش را نیز بیان کردیم.

به عنوان مثال بسیاری از نیروهای فروش، نمایندگان متعددی در ارتباط با یک مشتری یکسان دارند  ، سیستم مدیریت نیروی فروش به هماهنگی ارتباط با مشتریان کمک می کند  ، از آنجایی که برقراری ارتباط بیش از حد، می تواند موجب خشم یا تحریک یک مشتری احتمالی یا مشتری فعلی شود این ویژگی تاثیر بسزایی دارد.

تصور کنید یک تیم فروش از نماینده فروش،مهندس فروش،نماینده پشتیبانی بازاریابی،نماینده داخلی فروش،متخصص فنی،کارشناس صنعت و... به وجود آمده باشد و همگی درحال کار با یک حساب خاص هستند، هنگامی که سازمان یا شرکت با یک کالای جدید روبرو می شود تمامی نماینده ها ، آگهی تبلیغاتی را برای یک مشتری خاص می فرستند و آن مشتری تبلیغات مشابه را از یک تیم فروش دریافت می کند و این موجب نارضایتی مشتری می شود.سازمان های فروشی که مجهز به ابزارهایی برای ارتقای ارتباطات با مشتریان هستند تا زمانی که مشتریان اماده خرید شوند ، موقعیت را فراهم می کنند که یک مشتری می تواند در مسیر متقاعد سازی مشتریان دیگر قرار گرفته و به طور منظم ایمیل های اطلاع رسانی دریافت کند.

 

چرا باید از اتوماسیون نیروی فروش استفاده کنیم

 

مزایای استفاده از سیستم اتوماسیون نیروی فروش:

در دسترس بودن اطلاعات دقیق و مفید کانال های اطلاعاتی در هر زمان

همکاری موثر تیم فروش و ارتقای بهره وری از کل فروش

کنترل و بازرسی بر کارها و عملکردهای فروش در برابر سهمیه بندی ها بر پایه فاکتورها و فروش نقدی جمع شده توسط تیم حسابداری

بهبود و افزایش ارتباط با مشتریان به صورت همه جانبه که شامل تمامی تعاملات فروش، موارد پشتیبانی و معاملات مالی می شود

افزایش سرعت به فرآیند حضور و ارتباط مشتریان از مرحله راهنمایی تا سفارشات نقدی

افراهم اوردن بینش عمیق از فعالیت های عملکرد تجاری از طریق داشبورد ها

 

مزایای استفاده از سیستم اتوماسیون نیروی فروش

 


مدیریت فروش از چندین جنبه ی مختلف فروش پشتیبانی می کند:
 

مدیریت پیشبرد فروش

مدیریت فرصت‌ها

پیش بینی بازارها

مدیریت قلمرو

اتوماسیون گردش کار

هشدار زمان واقعی

یادآوری به روز رسانی

فروش تیمی

مدیریت حسابداری

مدیریت عملکردهای کاری

کاتولوگ محصولات

نشریات فروش

ایمیل و ردیابی

ارتباط با مشتری

اعلام فروش ویژه

ابزار کیفیت داده ها

تجزیه و تحلیل فروش

امکانات موبایل

هماهنگ سازی پالم

 

 

مدیریت فروش از چندین جنبه ی مختلف فروش پشتیبانی

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، شما را دعوت میکنیم که ار سری نرم افزارهای تحت وب سانیار طراحی و توسعه شرکت ایده آفرین که اولین سری نرم افزاری تحت وب در حوزه مدیریت خدمات پس از فروش ، گارانتی و تعمیرات در ایران را تولید نموده دیدن فرمایید،  نرم افزار خدمات پس از فروش سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت گارانتی سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت تعمیرات تحت وب

 

در مقالات بعدی نیز جهت آشنایی بیشتر با مزایای استفاده از اتوماسیون نیروی فروش همراه ما باشید ، همچنین  در صورت مورد توجه بودن و استفاده از مطلب فوق  ،  لطفا در بازنشر آن از ما حمایت نمایید.wink

 

مطالب مرتبط:

دلایل واقعی برای استفاده از نرم افزار مدیریت و اتوماسیون فروش

برترین ویژگی های سیستم اتوماسیون فروش و مزایای آن

6 دلیل برای استفاده ازنرم افزار اتوماسیون فروش در کسب و کار شما

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

2+9 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top