• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • دلایل واقعی برای استفاده از نرم افزار مدیریت و اتوماسیون فروش

دلایل واقعی برای استفاده از نرم افزار مدیریت و اتوماسیون فروش

نویسنده دلایل واقعی برای استفاده از نرم افزار مدیریت و اتوماسیون فروش
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
دلایل واقعی برای استفاده از نرم افزار مدیریت و اتوماسیون فروش

برای مدیر فروش و سازمان شما ، اتوماسیون فروش راهی برای سنجش میزان فعالیت و مدیریت خط فروش و پیش بینی میزان درآمد و خرید مشتری از شما می باشد.

 در مقاله ی پیشین دلایلی را برای استفاده از اتوماسیون فروش آوردیم ، همانطور که گفتیم اتوماسیون فروش به اتوماتیک سازی و افزایش بازدهی فروش و مدیریت نیروی فروش کمک می کند . اینها همه دلایل مناسب و مهمی برای استفاده از نرم افزار اتوماسیون نیروی فروش میباشد.با این حال برای بدست آوردن جمع بندی بهتر نسبت به کسب و کار شما ،دلایل بهتر و مهتری هم برای استفاده از نرم افزار نیروی فروش وجود دارد ، برای فهمیدن و درک کردن بهتر اینکه چرا به اتوماسیون فروش نیاز داریم نکات زیر را با شما عزیزان به اشتراک میگذاریم.

 

مدیریت ارتباطات

مهم ترین و ارزشمندترین دارایی شما به عنوان یک فروشنده ، روابط شما است. این روابط نمی توانند ضامن فروش شما باشند اما بیش از پنجا درصد کار فروش ایجاد و نگهداری این روابط است و به شما در ساختن پایگاه داده قوی کمک کند.

همه ی مخاطبین در پایگاه داده شما به یک اندازه ارزشمند هستند ، اما به طور جمعی و جداگانه این مخاطبین روابطی هستند که شما برای پرورش و حفظ موفقیت در فروشتان نیاز دارید تا آنهارا توسعه دهید. و به یاد داشته باشید که برای به دست آوردن این اطلاعات هزینه های زیادی را  اهم از تبلیغ، گذاشتن مطالب در وبلاگ، گذاشتن زمان در صفحه های اجتماعی و ... انجام داده اید.

نگهداری مخاطبین خود در اتوماسیون فروش، آنها را در یک مکان متمرکز می کند و اگر شما نرم افزار مناسب را داشته باشید می توانید به آنها دسترسی راحتری نسبت به حالت کتبی و نوشتاری داشته باشید و اگر نرم افزار حرفه ای تری داشته باشید قادر به کدگزاری آنها، فیلتر بندی و درجه بندی مشتریان بالقوه نیز می باشید و می توانید در هر جایی که باشید حتی با تلفن همراه خود مشتریان خود را زیر نظر داشته باشد.

برنده شدن در بازی بزرگ فروش زمانی بدست می آید که شما روابطی را قبل از آنکه به آنها نیاز داشته باشید،پی ریزی کرده و بدست آورید. اگر از نرم افزار فروش استفاده می کنید ،  یکی از  ابزارهای مفید برای پیگیری این روابط مدیریت ارتباطات با مشریان میباشد.

 

 

مدیریت اطلاعات مهم مشتری و فیلترینگ آنها

تصور کنید مشتریان شما اطلاعات مهمی را با شما به اشتراک می گذارند. آنها اطلاعاتی درمورد نیازهای کسب و کار خود، زمینه های نارضایتی و ایده هایشان درمورد یک راه حل مناسب، را می توانند با شما به اشتراک بگذارند. آنها همچنین  میتوانند انواع اطلاعات فنی را در اختیار شما قرار دهند که برای شما دانستن آنها مفید است و این اطلاعات متواند به مطلوب کردن محصول شما و تصمیم گیری درباره خدمات آینده،کمک بسزایی کند.

برخی از این اطلاعات ممکن است به نظر عادی و سطحی بیاید اما بعد از گذشت زمان ، هنگامی که فرآیند فروش و تعهدات شما بیشتر و عمیق تر می شود متوجه می شوید که این اطلاعات بیشتر و بیشتر به اطلاعاتی ارزشمند تبدیل می شوند. اینکه پس از ماه ها به یاد داشته باشید در مکالمه با مشتریان چه کسی چه گفت ، چه چیزی را می خواسته و آنچه را که می خواسته برای چه کاری نیاز داشته و اینکه طریقه آشنایی مشتری با ما چگونه بوده و اینکه مشتری از کجا تماس گرفته و ... بسیار دشوار است ، هنگامی که مخاطب این اطلاعات را به شما داده، بهترین راه کار برای ثبت این اطلاعات یک نرم افزار اتوماسیون و مدیریت فروش میباشد، اینکه چه اطلاعاتی ثبت شود بستگی زیادی به کسب کار شما دارد اما به یاد داشته باشید این اطلاعات برخی اوقات بسیار گرانبها و ارزشمند می باشند و گاهی دست نیافتی!

 

                                                                            

آیا شما باید هر پیام را وارد و ثبت کنید؟

پاسخ ها برای فروشندگان مختلف در سازمان های مختلف متفاوت خواهد بود. اما شما باید هرگونه اطلاعاتی که به نظر میرسد ممکن است در برنده شدن معامله به شما کمک کند و در کسب و کارتان برای خدمات مشتریان بعدی به درد شما می خورد را ذخیره و ثبت کنید، نگران گذاشتن زمان برای ثبت این اطلاعات نباشید، به این فکر کنید که در آینده نزدیک این اطلاعات میتواند به رشد فروش شما کمک بسزایی کند که با هیچ تبلیغی امکان پذیر نیست! شما دارید بنایی را پی ریزی میکنید که در آینده میتوانید برداشتی چند برابر نسبت به زمان گذاشته شده از آن را داشته باشید.

 

مدیریت و پیش بینی خط فروش

این یکی از الزامات است که خط فروش و پیش بینی آن برای شرکت شما به درستی انجام شود، پیش بینی خط فروش شما یکی از مهمترین ارکان مدیریت سیستم فروش شما میباشد. دانستن اینکه چگونه آنرا انجام می دهید و اطلاع از آینده آن و اینکه در آینده چه کاری را برای بهبود آن انجام دهید یک دستورالعمل قدرتمند از روی داده های کامل از روند فروشتان را خواستار می باشد.

شما باید خودتان را ارزیابی کنید. اتوماسیون نیروی فروش به شما این امکان را می دهد تا بر معیارهای شخصی خود نظارت داشته باشید.

 

 

به عنوان مثال: فعالیت شما در این ماه چگونه بوده است؟ ماه گذشته چه اتفاقاتی افتاده؟ آیا کارهایی جدیدی که انجام داده اید، تاثیر گذار بوده یا خیر! فروش شما بیشتر شده است یا کمتر؟در این ماه چه کارهایی قرار است انجام دهید؟ چگونه می توانید کارهایتان را با ماه های گذشته مقایسه کنید؟ این معیارها برای شرکت شما بسیار اهمیت دارند ، برای شما راه و هدفتان باید مشخص باشد و پیش بینی شده.

در نهایت ، نتایج و عملکرد شما همان کسب و کار شما است و شما باید بر عملکردتان نظارت کامل و دقیق و پیش بیی شده داشته و دید بازی نسبت به بازه های زمانی گوناگون داشته باشید تا بتوانید کسب و کارتان را توسعه دهید. نرم افزار مدیریت و اتوماسیون فروش در این بین می تواند شما را در رسیدن زودتر و قویتر به اهدافتان کمک کند.

 

منبع:thesalesblog

 

در مقالات بعدی نیز با ما باشید ، در صورت مورد توجه بودن و استفاده از مطلب فوق  ،  لطفا در بازنشر آن از ما حمایت نمایید  و مطلب را با ذکر منبع درج کنید. چنانچه هرگونه سوال ، ابهام و یا نظر دیگری در این مورد دارید می توانید در قسمت دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top