• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • خدمات پس از فروش (گارانتی )

خدمات پس از فروش (گارانتی )

نویسنده خدمات پس از فروش  (گارانتی )
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
خدمات پس از فروش  (گارانتی )

خدمات پس از فروش: امروزه توجه به كيفيت كالا از مهمترين وظايف شركت هاي توزيع كننده كالاست و خدمات پس از فروش ضامن حفظ اين كيفيت مي باشد .

خدمات پس از فروش مهمترين وظايف شركت هاي توزيع كننده كالاست

خدمات پس از فروش به کلیه کارهایی که شما برای مراقبت و  نگهداری مشتریان ارزشمند خود پس از خرید محصول انجام می دهید اشاره میکند. این نوع مراقبت از محصول و مراقبت از مشتری برای هر شغلی  مهم است ، اما خصوصاً برای مشاغل کوچک تر مورد اهمیت است  .

پس از پایان فروش تنها این حرف : که اگر کالای شما به مشکل خورد "با ما تماس بگیرید" کافی نیست،  بلکه پس از پایان فروش روابطی طولانی مدت بین خریدار و فروشنده ساخته میشود.

خدمات پس از فروش با کیفیت عالی برای مشتری مناسب است و وقتی به آنها کمک می کنید تا از محصول یا خدمات خود بیشترین بهره و بیشترین لذت را ببرند ، طبیعتاً از این امر خوشحال تر خواهند شد .

که شما پشتیبانی محصولاتشان را انجام میدهید . این امر پشتیبانی پس از فروش باعث می شود كه آنها احتمالاً دوباره سفارش دهند و به دوستان و آشنایان و نزدیکانشان شما را معرفی  کنند .

به عبارتی دیگر: هرچه مشتری های خود را بیشتر دوست داشته باشید ، بیشتر می توانید با وفاداری و اشتیاق و اعتماد  آنان را بیشتر سمت خود جذب کنید، آوازه های شان در رسانه های اجتماعی میپیچد و درباره محصولات و ویژگی های آن بازخورد مثبت و صادقانه ای به شما می دهند.

بیایید به برخی از نمونه های پشتیبانی پس از فروش نگاهی بیندازیم که باعث رضایت مشتریان در هنگام رانندگی در تجارت جدید می شود. یا نسخه ی نمایشی را شروع کنید و یاد بگیرید که چگونه Keap می تواند به شما در بهبود خدمات پس از مراقبت کمک کند.

 

راهی برای لذت بردن مشتریان پس از فروش

آنها آن را چرخه ی  فروش می نامند زیرا قرار است برای فروش های بعدی آماده باشد و گردش کند و تنها با یک فروش  مورد پایان قرار نمیگیرد.

 

نوعی از خدمات پس از فروش برای رضایت مشتری :

 

مفهوم خدمات پس از فروش به اندازه فروش مهم است. در حالی که هیچ درآمدی برای شرکت ایجاد نمی کند ، مطمئناً موجب افزایش حسن نیت سازمان در بازار و در بین مشتریان می شود.

خدمات پس از فروش نه تنها برای حفظ مشتری بلکه برای بازگرداندن مشتریان گمشده بسیار مهم است.

 خدمات پس از فروش فرایندیست که پس از فروش محصول تعریف می شود.

 

ماهیت خدمات شامل تعمیر و نگهداری ، راهنمایی و غیره است.

ماهیت خدمات پس از فروش کاملاً به صنعت و محصول بستگی دارد. در حالی که برخی ممکن است نیاز به نصب داشته باشند.

1- به روز رسانی مشتریان در مورد ماهیت خدمات پس از فروش.

2- پیگیری با تیم تحویل برای اطمینان از تحویل به موقع.

3- پیگیری مشتری یا نصب جدید.

4- شکایت خدمات پس از فروش سریع.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سه نوع متداول خدمات پس از فروش

1) خدمات قبل از نصب

هر زمان که محصولی خریداری شده باشد ، یک دفترچه راهنما برای نصب دارد. بسته به نوع محصول نصب ممکن است متفاوت باشد. در حالی که برخی از محصولات مراحل نصب بسیار مشخصی دارند ، سایر محصولات با مشتری مناسب هستند. محصولاتی مانند پنکه سقفی ، تهویه هوا ، ماشین لباسشویی و غیره نیاز به تخصص فنی برای نصب سایر محصولات مانند تلفن های همراه ندارند. ارائه پیش نصب رایگان یکی از خدمات پس از فروش است.

بسیاری از شرکت ها قسمت هایی از این نرم افزار را به صورت رایگان  ارائه می دهند که ممکن است تعداد کمی از شرکت ها آن را هزینه کنند. ارائه خدمات نصب خوب در روابط مشتری و با توجه به شرایط خوب شروع می شود. ماشین آلات صنعتی ، وسایل خانگی برقی ، دستگاه های کپی ، نیاز به نصب تخصص فنی دارند. ارائه تظاهرات نیز بخشی از نصب است که در آن تیم خدمات مشتری محصول را نصب کرده و عملکردهای محصول را نشان می دهد.

2) آموزش کاربر

آموزش کاربر نهایی بخش دیگری از خدمات پس از فروش است. در مورد ماشین آلات صنعتی ، این یک بخش بسیار مهم است. حتی در مورد تجهیزات جراحی که در سالن های عمل استفاده می شود ، بسیار ضروری است که پزشک مجبور به آموزش دستگاه باشد.

3) خدمات گارانتی

این شاید متداولترین نوع خدمات پس از فروش باشد که تقریباً توسط هر شرکت برای هر محصول ارائه می شود. خدمات گارانتی شامل تعمیر ،تعویض برای مدت زمانی معین می باشد.

(به عنوان مثال ، اپل مراقبت کامل از آیفون را برای مدت یک سال از تاریخ خرید ارائه می دهد. که در مراقبت اپل گنجانده شده است. مشتریان این گزینه را دارند که با خرید مراقبت از Apple قبل از پایان ضمانت رسمی ، ضمانت نامه را تمدید کنند.)

(برای سال اول برای هرگونه مشکلی به مشتریان تعویض یا تعمیر دستگاه رایگان ارائه می شود. در حالی که از سال 2 در صورت عدم مراقبت از اپل هزینه آنها متهم می شود. )

در بعضی موارد ، خدمات گارانتی انتخابی مانند خدمات پس از فروش نرم افزار وجود دارد. بسیاری از شرکت ها تعمیر و خدمات رایگان را برای مدت یک سال از تاریخ خرید ارائه می دهند،

به این ترتیب شرکت های مختلف برای محصولات خود سیاست های متفاوتی دارند. خدمات گارانتی شاید بهترین انواع خدمات پس از فروش باشد. برخی از شرکت ها خدمات با ضمانت طولانی ارائه می دهند که در آن مشتری می تواند مبلغ کمی اضافی پرداخت کند و ضمانت نامه را برای مدت زمان محدود تمدید کند. ضمانت نامه الکترونیکی مفید است.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد، شما را دعوت میکنیم که ار سری نرم افزارهای تحت وب سانیار طراحی و توسعه شرکت ایده آفرین که اولین سری نرم افزاری تحت وب در حوزه مدیریت خدمات پس از فروش ، گارانتی و تعمیرات در ایران را تولید نموده دیدن فرمایید،  نرم افزار خدمات پس از فروش سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت گارانتی سانیار تحت وب  -  نرم افزار مدیریت تعمیرات تحت وب

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

ده+5 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top