• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • توانایی گوگل در هوش مصنوعی صحبت کردن افزایش یافت

توانایی گوگل در هوش مصنوعی صحبت کردن افزایش یافت

نویسنده توانایی گوگل در هوش مصنوعی صحبت کردن افزایش یافت
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
توانایی گوگل در هوش مصنوعی صحبت کردن افزایش یافت

امکان صحبت کردن انسان با ربات ها و کامپیوتر ها رویایی بود که از دیرباز در فکر انسان ها بود . حال گوگل این رویا را به حقیقت تبدیل می کند.با ایده آفرین همراه باشید.

دیپ مایند یعنی واحد هوش مصنوعی گوگل اعلام کرده که می تواند این تکنولوژی را همگانی کند و آموخته است  "چگونه صحبت کند" این کمپانی ادا میکند که این عملکرد جدید خیلی بهتر از تمامی هوش مصنوعی های دیگر است.
به گزارش ایده آفرین، بر اساس بازخوردهای دریافتی از شنوندگان انسان در مواجهه با دیپ‌ مایند، در یک پست در وبلاگ‌ گوگل گفته شده که فناوری WaveNet می‌تواند صداها را مثلا از زبان انگلیسی بسیار بهتر از قبل تقلید نماید.

فایل‌های صوتی در پست وبلاگ گوگل نشان می‌دهد که این نتیجه چقدر شگفت‌انگیز است، و بدنبال آن گوگل با خوشحالی توضیح داده که آینده‌ای که انسان‌ها و کامپیوترها بتوانند با هم صحبت کنند چندان دور نیست.

این کمپانی اعلام کرده: «امکان صحبت کردن مردم با ماشین‌ها رویایی دیرباز بود، و مدت‌ها انسان بدنبال تعامل واقعی با کامپیوتر بود. با اینحال در چند سال گذشته توانایی کامپیوترها به درک گفتار، به کمک اپلیکیشن شبکه‌های طبیعی عمیق، یک انقلاب بزرگ محسوب می‌شود.»
گوگل همچنین اذعان کرده که قدرت محاسباتی لازم برای تولید خروجی مورد نظر، بسیار بالاست.

در ادامه پیشرفت اخیر فعالیت گوگل در زمینه هوش مصنوعی، این شرکت به یک دستاورد جدید نیز اشاره کرده است. به گفته گوگل WaveNet همچنین می‌تواند موسیقی و برخی از نمونه‌های جالب از پیانو را که بدون شک توسط یک انسان نواخته شده است را بخوبی تقلید کند، و این امر برای AI یک دستاورد بسیار بزرگ به شمار می‌رود.
 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top