• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • تغییرات زبان برنامه نویسی تخصصی وب در سال 2017

تغییرات زبان برنامه نویسی تخصصی وب در سال 2017

نویسنده تغییرات زبان برنامه نویسی تخصصی وب در سال 2017
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
تغییرات زبان برنامه نویسی تخصصی وب در سال 2017

در حال حاضر پرکاربردترین زبان برنامه نویسی تخصصی وب پی اچ پی میباشد که بعد از آپدیت جدید آن به نسخه 7.1 باعث تغییراتی در فریم ورک ها و اپلیکیشن های تحت پی اچ پی و بطبع آن تحولی در طراحی سایت ها نیز خواهد شد.

طی خبری که چند روز پیش مبنی بر تغییرات به وجود آمده در نسخه جدید پی اچ پی با عنوان برنامه نویسی تخصصی وب با آپدیت جدید php منتشر شد با امکانات جدید آن آشنا شدید. حال خبرهایی پیرامون تغییرات فریم ورک های تحت این زبان برنامه نویسی نیز منتشر شده است که به نوعی باعث تحول در طراحی سایت خواهد شد.

روند (احتمالی) که زبان برنامه نویسی تخصصی وب در سال ۲۰۱۷ در پیش می‌گیرد، چه خواهد بود؟

به نظر می‌رسد سه روندی که به‌ احتمال زیاد پی‌اچ ‌پی در سال ۲۰۱۷ در پیش خواهد گرفت، موارد زیر باشند:

اول اینکه نسخه‌های +۷ پی‌اچ‌پی در سال ۲۰۱۷ کامل‌تر خواهند شد. در واقع می‌توان گفت خاتمه دادن به پشتیبانی از پی‌اچ‌پی ۵.۶ باعث می‌شود تا تمرکز بیشتری بر نسخه‌های جدید این زبان برنامه‌نویسی تخصصی وب معطوف شود. در هر حال مهم‌ترین مورد در این زمینه، این است که چندین بهینه‌سازی بسیار مهم در پی‌اچ‌پی +۷ اعمال شده که همین عامل بر اپلیکیشن‌های تحت وب پی‌اچ‌پی نیز تأثیر گذاشته است.

دومین اقدم مهمی که این زبان برنامه نویسی تخصصی وب در سال ۲۰۱۷ انجام خواهد داد، انتشار نسخه‌های جدید و بزرگ فریم ‌ورک ‌ها خواهد بود. درحال حاضر نسخه‌های مهم و بزرگ برخی از محبوب‌ترین فریم ‌ورک ‌های نظیر سیمفونی، لاراول و Yii بر پایه‌ی نسخه‌های قدیمی‌تر پی‌اچ‌پی توسعه داده شده‌اند. اما در سال ۲۰۱۷ به‌احتمال زیاد شاهد انتشار نسخه‌های جدید این فریم ‌ورک ‌ها در طراحی سایت خواهیم بود که بر پایه‌ی پی‌اچ‌پی ۷ توسعه داده ‌شده‌اند و از تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نسخه بهره خواهند برد.

در نهایت شرکت‌های میزبانی وب بزرگ و کوچک، امکان بروزرسانی به پی‌اچ‌پی +۷ را برای دارندگان وب‌ سایت‌ ها فراهم خواهند کرد. هر کاربری که از یک وب ‌هاستینگ (میزبان وب) استفاده کرده باشد، می‌داند که درخواست ارتقاء مشخصات هاست از این کمپانی‌ها چقدر سخت است. با این حال، باز هم به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۷، پی‌اچ‌پی +۷ به‌صورت پیش‌فرض توسط بسیاری از وب‌ هاستینگ‌ ها ارائه شود.

در نهایت باید گفت جامعه‌ی پی‌اچ‌ پی نسبت به انتشار نسخه‌ی ۷ و ۷.۱ این زبان بسیار امیدوار است. همچنین هنگامی که صحبت در مورد فریم‌ورک‌ها به میان بیاید، به این موضوع پی می‌بریم که لاراول و سیستم‌های مدیریت محتوایی که بر پایه‌ی این فریم‌ورک توسعه یافته‌اند، توجه بسیاری از افراد را خصوصا در زمینه طراحی سایت به خود جلب کرده‌اند.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

22-12 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top