• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • تاریخچه برنامه نویسی تخصصی وب و طراحی سایت

تاریخچه برنامه نویسی تخصصی وب و طراحی سایت

نویسنده تاریخچه برنامه نویسی تخصصی وب و طراحی سایت
نویسنده : ایده آفرین
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
تاریخچه برنامه نویسی تخصصی وب و طراحی سایت

اگر مشغول یادگیری زبانهای برنامه نویسی تخصصی وب هستید و میخواهید در آینده شغل طراحی سایت را ادامه دهید بهتر است از گذشته این زبانها و روند پیدایش آنها نیز آگاهی داشته باشید و بدانید اولین صفحه وب چگونه طراحی شد.

برای اینکه بدانید نقش طراح سایت چیست؟ و آیا طراح وب با برنامه نویس وب تفاوتی دارد یا خیر؟ بهتر است تاریخچه زبانهای برنامه نویسی تخصصی وب را بدانید.

اولین طراحی سایت و اولین طراح سایت

اولین طراح سایت برمیگردد به سال 1991 زمانیکه تیم برنرزلی اولین صفحه وب دنیا را که شامل چند پاراگراف و یک لینک به ایمیل خودش به صورت mailto را ایجاد کرد. در آن زمان وب واقعا فقط همین بود! پس تیم برنرزلی اولین طراح وب تاریخ شد.

تکامل زبان تخصصی HTML

بعد ها زبان برنامه نویسی تخصصی HTML به وجود آمد. اولین و مهمترین بخش HTML هایپر لینک ها بودند که ما رو به صفحات دیگری پیوند می دادند. دیری نگذشت که ورود تصاویر, وب را متحول کرد و طراحان وب صفحاتی را طراحی می کردند که خیلی زیبا به نطر می رسید. (البته در زمان خودشان!)

جاوا اسکریپت وارد می شود

HTML روز به روز کامل تر می شد. تا اینکه سر و کله یک زبان دیگر برنامه نویسی تخصصی وب پیدا شد و آن هم جاوا اسکریپت بود و اینجا بود که طراحان وب پاشونو کردند تو کفش برنامه نویس ها و شروع کردند با متغییر ها و الگورتیم های ساده جاوا اسکریپت سرو کله زدند.

زبان های برنامه نویسی تحت سرور

اما یک اتفاق وب را کاملا متحول کرد و آن هم ورود زبان های برنامه نویسی تخصصی تحت سرور که به طراحان وب اجازه می داد طراحی  سایت هایی را به گونه ای کاملا پویا انجام دهند.

CSS جای HTML را تنگ می کند

CSS به کمک HTML آمد, اما کم کم قوی تر شد تا جائیکه امروزه قسمت اعظم کدهای HTML منسوخ شده. CSS کدها را بسیار سبک تر و قابل تغییر تر کردند.

توسعه زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی همانند وب پیشرفت می کردند و زبان برنامه نویسی تخصصی سمت سرور PHP مختص وب طراحی شد. امروزه طراحان سایت که برنامه نوبسی تخصصی وب انجام میدهند از PHP استفاده می کنند.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

22-12 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top