• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل (قسمت اول)

بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل (قسمت اول)

نویسنده بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل (قسمت اول)
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : ثبت نشده
بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل (قسمت اول)

باتوجه به افزایش روزانه کاربران و حجم بسیار مطالب گذاشته شده بر روی سایتها و وبلاگها، گوگل برای جستجوی معنادارتر و کارآمدتر مطالب برای کاربران خود ونیز برای مرتب سازی این داده ها از الگوریتم هایی استفاده میکند. در این مقاله با انواع الگوریتم های گوگل و نحوه کارکرد آنها آشنا میشوید تا بتوانید به بهینه سازی سایت خود و افزایش سئو سایت تان بپردازید.

وقتی شما کلمه ای را در موتور قدرتمند گوگل جستجو میکنید، با استفاده از بکارگیری الگوریتم های خود نتایج را به شما نشان میدهد. در ابتدا این الگوریتم ها بسیار ساده بود و فقط با تشخیص تعداد کلمات بکار رفته در متن مطالب یا تعداد لینک های داده شده به یک مطلب رتبه دهی به سایتها انجام میشد. باتوجه به اینکه تمام کاربران در طراحی سایت خود سعی میکنند رتبه بالاتری در نتایج گوگل و داشته باشند پس از مدتی با بکارگیری روشهای تقلبی و دور زدن روشهای سئو سایت سعی در فریب گوگل داشتند و به نتایج بالا نیز دست یافتند.

 

به طوری که شاید بارها برای خود شما نیز پیش آمده باشد که تا چند سال گذشته با جستجوی کلماتی در گوگل به نتایج کاملا نامربوطی برخورد میکردید و این برای گوگل بسیار بد بود. به همین دلیل گوگل الگوریتم های پیچیده تری را طراحی کرد و هرساله نیز آنها را بروز میکند و اطلاعات دقیقی نیز از نحوه ریزکارکرد الگوریتم های خود منتشر نمیکند. مطالبی نیز که در این باره وجود دارد بیشتر حاصل تجربه مدیران سایتها، متخصصین سئو سایت و شرکتهای طراحی سایت می باشد.

با توجه به این مسائل و با گذشت زمان توسط گوگل پدیده ای به نام سئو (SEO) خلق شد که مخفف عبارات Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد که البته در ایران به سئو معروف است و تلفظ صحیح و درست آن بصورت تلفظ تک تک کلمات یعنی: اس ای ا میباشد.

امروزه دیگر فریب گوگل تقریبا امکان پذیر نیست مگر در کوتاه مدت؛ و با کوچک ترین اشتباه در طراحی سایت ممکن است به طورکلی از دنیای اینترنت محو شوید. به همین دلیل بهتر است با دانش و آگاهی از نحوه عملکرد این الگوریتم ها بدنبال بهبود سئو سایت خود و رتبه واقعی در رنکینگ گوگل باشید. ما به شما در روند طراحی سایت بهینه کمک خواهیم کرد.

 

الگوریتم های گوگل:

 

1- پاندا

یکی از مهمترین الگوریتم ها، الگوریتم پاندا می باشد که بیشتر توجه آن به متن ها و مطالب سایت می باشد. این الگوریتم که در سال 2011 اولین فعالیت خود را آغاز کرد به شدت با محتوای کپی شده و تکراری مخالف است و سایتهایی که با کپی مطالب دیگر سایتها یا استفاده بیش ازحد از کلمات کلیدی یا محتوای بی کیفیت سعی در فریب گوگل دارند شناسایی کرده و از نمایش آنها جلوگیری میکند.

الگوریتم پاندا گوگل

روشهای بهینه سازی سایت با توجه به الگوریتم پاندا:

- محتوای با کیفیت خلق کنید. (Quality Of Content)
- از تبلیغات زیاد، استفاده نکنید.
- زمان حضور کاربر در سایت خود را افزایش دهید. (Time On Site)
- سعی کنید کاربر را به بازدید از دیگر صفحات سایتتان ترقیب کنید. ( Page Views)
- از تگ ها و متا تگ ها بجا استفاده کنید. (Meta Description)
- مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. (Social Networks)
- از قالب های آماده استفاده نکنید.
- در متن ها از تصاویر استفاده کنید.
- لینک های شکسته که باعث بروز ارور 404 میشوند را شناسایی و حذف کنید.
- از جستجو فایل های css سایت توسط ربات های گوگل جلوگیری نکنید.
- برای انیمیشن سازی بیشتر از css استفاده کنید تا Jquery.

 

2- پنگوئن

این الگوریتم که در سال 2011 انتشار یافت تمرکزش روی لینک های سایتها میباشد. تاکنون چندین بروزرسانی از این الگوریتم صورت گرفته است. بزرگترین مشکلی که این الگوریتم داشت این بود که اگر لینک های سایتی را اسپم شناسایی میکرد آن را از جستجوی گوگل بطورکلی حذف میکرد و تا سری بعد که دوباره الگوریتم پنگوئن به جستجو بین سایتها میپرداخت آن سایت همچنان خطاکار محسوب میشد حتی اگر در طول این مدت طراحان سایت مشکلات خود را برطرف کرده بودند که این باعث اعتراضات زیادی به گوگل شده بود.

در آپدیت جدید پنگوئن، سرعت پردازش این الگوریتم افزایش یافته و اگر سایتی را خطاکار تشخیص دهد در جستجوهای بعدی اگر سایت مشکلات خود را برطرف کرده باشد آزاد میشود.

پنگوئن تمرکز خود را روی صفحات میگذارد نه فقط سایت؛ این به آن معنی است که صفحه خطاکار تشخیص داده میشود و از اعتبار آن کم میشود اگرچه جریمه یک صفحه از سایت بر روی کل سایت نیز بی تاثیر نخواهد بود و در سئو سایت تاثیر منفی خوهد داشت.

الگوریتم پاندا گوگل

 روشهای بهینه سازی سایت با توجه به الگوریتم پنگوئن:

- از سایت های اسپم بک لینک نگیرید.
- لینک مطالب خود را بر روی شبکه های اجتماعی قرار دهید.
- از کلمات کلیدی بیش ازحد استفاده نکنید.
- مطالب خود را بصورت منظم قرار دهید.
- قانون کپی رایت را رعایت کنید.

 

عملکرد الگوریتم پاندا و پنگوئن بسیار شبیه به یکدیگر میباشند و هر دو به شناسایی اسپم ها میپردازند؛ تفاوت آنها در این است که تمرکز الگوریتم پاندا روی متون و محتوای اصلی در طراحی سایت میباشد ولی تمرکز الگوریتم پنگوئن روی لینک ها است و هر دو به مبارزه با سئوی سیاه میپردازند و پنگوئن و پاندا نیز حیواناتی سیاه و سفید هستند.

 

3- PayDay Loan

این الگوریتم نزدیک به یک سال است بطور خاص برای مقابله برابر طراحی سایت هایی که از کلمات مستهجن در آنها استفاده شده است بکار رفته و این سایت های غیراخلاقی را اسپم میکند.

گوگل اعلام کرده که این الگوریتم زبان تمامی کشورها را شامل میشود و تمامی سایت ها مورد فیلتر خود قرار میدهد.

نام این الگوریتم از یک نوع وام که در کشور آمریکا رایج است گرفته شده است.

4- دزدان دریایی

این الگوریتم مختص مبازره با قانون کپی رایت است و با توجه به تاریخ انتشار مقالات به سایت ها رتبه میدهد و سئو سایت شما را تعیین میکند. مثلا اگر 5 سایت مطالبی کپی شده داشته باشند آنها را حذف نمیکند بلکه به ترتیب تاریخ نشان میدهد.

الگوریتم دزدان دریایی گوگل

قسمت دوم بهینه سازی بهتر سایت با شناخت الگوریتم های گوگل

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

هشت+6 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top