• 02144978540
  • دسته موضوع
  • مقالات
  • دسته موضوع
  • 5 راه ساده برای بهبود بخشیدن به روند خدمات پس از فروش

5 راه ساده برای بهبود بخشیدن به روند خدمات پس از فروش

نویسنده 5 راه ساده برای بهبود بخشیدن به روند خدمات پس از فروش
نویسنده : سامانه ایده آفرین راشا
    امتیاز کاربران : 5 از 5
5 راه ساده برای بهبود بخشیدن به روند خدمات پس از فروش

از این 5 راه ساده یاد بگیرید که چگونه پروسه خدمات پس از فروش خود را بهبود بخشید.

احتمالا شنیده اید که شرکت ها هزینه های زیادی صرف به دست آوردن مشتریان جدید می کنند درحالی که نسبت به خدمات پس از فروش برای مشترین درحال حاضر خود که موجود هستند کوتاهی می کنند. با مراقبت کردن از مشتریان پس از پروسه فروش شما می توانید شانس دوباره خرید کردنشان یا حتی معرفی کردن شرکت شما به دوستان و آشنایانشان را افزایش دهید.

اگر شما در تجارت الکترونیک مشغول به کار هستید ، شرط می بندم یک مسئله ، حتی از نوشیدن قهوه، هنگامی که صبح وارد دفتر می شوید که آخرین تعداد فروش را بررسی کنید مهم تر است. این که دیروز چه مقدار فروش داشته اید؟ یا اینکه روند نرخ تغییر کرده است یا خیر ، یا اینکه موتورهای جستجوی بازاریابی به درستی کار می کنند یا خیر. همه ی اینها به تغییر رویه نسبت به مشتریان جدید برمی گردد.

گرچه در تجارت الکترونیک ، خدمات رسانی به مشتری و تمامی پروسه پس از فروش دست کم گرفته می شود.

راه های ساده زیادی وجود دارد که با انجام آنها می توانید شانس خود را در خرید دوباره محصول توسط مشتری سابق یا حتی معرفی کردن شما به دوستانشان را بهبود ببخشید.

از دیوید سالی نو متخصص در ارتباط با مشتری با بیش از 35 سال سابقه خدمت در صنعت جواهر درمورد بهترین راهکارها در بهبود بخشیدن پروسه پس از فروش سوال پرسیدم.

5نکته اصلی دیوید در باب بهبود پروسه پس از فروش:

 

1-شخصی سازی ازسال محصول:

برای تجارت های کوچک که فروش محصول آنلاین انجام می دهند، شما می توانید یک یادداشت دست نویس حاوی"متشکرم" که به اسم مشتری اشاره کند در بسته ارسالی قرار دهید.این کار به مشتری نشان می دهد که آنها بیشتر از یک فروش محصول دیگر هستند.

 

 

2-بازجو شدن نظر مشتریان:

زمانی که به مشتریانتان نشان دهید نظر آنها برای شما مهم است ، آنها خود را بیشتر شبیه یک شخص واحد دارای احساسات و افکار می بیند تا فقط یک مشتری دیگر.نظر آنها را برای بالا بردن امتیاز یا شهرت خود نخواهید بلکه نظرشان را به این دلیل که شما خالصانه مشتاق نظر آنها هستید بخواهید.

 

 

3-با مشتریانتان در ارتباط باشید

با مشتریانتان بلافاصله بعد از تایید نهایی ارتباط برقرار کرده و از آنها بابت خریدشان تشکر کنید.در تمامی مراحل با آنها در ارتباط باشید.دوبار هنگام ارسال کالا تماس بگیرید.

حداکثر زمان رسیدن محموله را تخمین زده و با آنها تماس گرفته و مطمئن شوید که محصول سالم به مقصد رسیده است و ببینید آیا سوالی درباره محصول دارند یا خیر.مشتریان هنگامی که ببینند شما آنهارا بلافاصله پس از پرداخت محصولشان فراموش نمی کنید ، خواهند دریافت که شما نسیت به محصول و خدمات رسانی خود مطمئن هستید و خالصانه خواستار رضایت آنها از خریدشان هستید.

 

 

4-به مشتریان خود شوق خرید دوباره دهید:

اگر نسبت به تجارتتان جدی هستید و این کار را به عنوان یک شغل بلند می بینید ، پس هرکاری می کنید تا تجارتتان رشد کند.هیچ چیز بیشتر از پیشنهاد یک کادو یا تخفیف در خرید آتی به مشتریان نشان نمی دهد که چه مقدار آنها را تحسین می کنید.

 

 

5-با هر مشتری طوری رفتار کنید که گویی او تنها مشتری شما است.

امروزه خرید حضوری نسبت به قبل خیلی زیرکانه تر و امروزی تر است.آنها ناخودآگاه به شما خواهند گفت که شما چه حسی در آنها ایجاد می کنید.

آنها دوست ندارند که حس کنند با یک شرکت بزرگ سر و کار دارند و آنها مثل صورتحساب ساده ای هستند که در جایی نامعلوم افتاده و فراموش شده اند ، آنها دوست دارند شناخته شوند و برای اینکه از شما خرید کرده اند مورد تشویق قرار بگیرند.

خیلی سخت تلاش نکنید که خودتان را مثل یک سازمان بزرگ تخصصی نشان دهید ، اگر شما صاحب یک کمپانی کوچک هستید به آن افتخار کنید و به مشتریان نیز اعلام کنید.

بیشتر مشتریان ترجیح می دهند از یک صاحب تجارت کوچک که تلاش در داشتن یک زندگی صادقانه دارند ، خرید کنند تا یک شرکت مولتی میلیاردی.

 

 

منبع:blog.trustpilot

ترجمه:خانم هانیه نظری

 

در صورت مورد توجه بودن و استفاده از مطلب فوق  ،  لطفا در بازنشر آن از ما حمایت نمایید  و مطلب را با ذکر منبع درج کنید. چنانچه هرگونه سوال ، ابهام و یا نظر دیگری در این مورد دارید می توانید در قسمت دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید

5-2 =
شرایط و قوانین را مطالعه کردم
go top